• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Beeld bij opstarten computer.

X-ray

New member
Mijn tweede pc heb ik aangesloten op mijn plasma tv.
Als ik de computer opstart heb ik het beeld maar voor de helft op mijn tv staan (beeld staat teveel naar rechts), dit heb ik dus alleen tijdens het opstarten van mijn computer, zodra ik in Windows ben (Windows 7) staat het beeld gewoon goed in het midden.
Dit probleem heb ik niet als ik de computer aansluit op mijn andere computer monitor, dus alleen bij de plasma tv.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
 
komt hoogst waarschijnlijk door dat je videokaart drivers pas geladen worden tijdens windows.
tenzij je apu denk aan de AMD fm1 fm2 am1 of intel integrated graphics. en je daar rechtstreeks gebruik van maakt.
Dat je het misschien kan aan passen in de bios.
Anders is het helaas alleen maar zo.
Ten zij iemand iets meer hier van weet.
Kan alleen een op lossing zeggen dat je de tv op auto resolutie zet dat ie je tv het automatisch aan past.
 
komt hoogst waarschijnlijk door dat je videokaart drivers pas geladen worden tijdens windows.
tenzij je apu denk aan de AMD fm1 fm2 am1 of intel integrated graphics. en je daar rechtstreeks gebruik van maakt.
Dat je het misschien kan aan passen in de bios.
Anders is het helaas alleen maar zo.
Ten zij iemand iets meer hier van weet.
Kan alleen een op lossing zeggen dat je de tv op auto resolutie zet dat ie je tv het automatisch aan past.

Het is inderdaad een apu wat ik er in heb zitten (A10 5800k).
Dus dan kan het ermee te maken hebben dat ik geen normale videokaart er in heb zitten.
Waar kan ik trouwens eventueel wat aanpassen in de bios, weet je dat zo?
 
weet uberhoud niet of dit aan te passen is. maar het kan zijn dat er moederborden zijn met meer advantage instellingen voor de apu.
Denk ook meer dat het aan passen van je tv meer resultaat bied.
 
Ik ben nog nooit instelling voor de Grafische kaart in de BIOS tegengekomen. Volgens mij werkt de BIOS altijd met een vaste resolutie en kleuren. Door in de BIOS te gaan kan je achterhalen of het aan de beeldresolutie ligt of dat er toch iets anders aan de hand is. Wanneer het beeld ook verschoven is in de BIOS wordt het signaal verkeerd verwerkt door het scherm.

Voor dit probleem zou ik de oplossing in de TV zoeken. Blijkbaar wordt het signaal verkeerd verwerkt waardoor het beeld verschuift. Het is alleen even zoeken welke instelling je nodig hebt en of je analoog of digitaal het signaal verstuurd.
 
Ik ben nog nooit instelling voor de Grafische kaart in de BIOS tegengekomen. Volgens mij werkt de BIOS altijd met een vaste resolutie en kleuren. Door in de BIOS te gaan kan je achterhalen of het aan de beeldresolutie ligt of dat er toch iets anders aan de hand is. Wanneer het beeld ook verschoven is in de BIOS wordt het signaal verkeerd verwerkt door het scherm.

Er zijn nu wel degelijk in stelling te vinden voor de igp van een apu.
Maar daar naast nog niet iets terug kunnen vinden voor resolutie instelling voor af in de bios.
Dat word meestal gedaan in de drivers die je installeert.
correct

Wil niet zeggen dat er bij sommige mb dit mischien zou kunnen.
Maar ook ik dacht de beste optie is, je resolutie instelling van je tv op auto te zetten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
CDA441 Onderkant van beeld op scherm(en) trilt AMD / ATI 1
N 3 of 4 beeld schermen op 2 video kaarten AMD / ATI 14
D problemen met pc op starten geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 1
M Tekst blijft in beeld Problemen & Oplossingen 0
I geen beeld met GPU #1 AMD / ATI 0
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
arwin74 BSOD, daarna geen beeld meer, ook niet de BIOS Problemen & Oplossingen 7
N Dual screen Beeldschermen probleem, slechts 1 heeft beeld Problemen & Oplossingen 20
soppy Geen beeld Problemen & Oplossingen 5
soppy Geen beeld, bios ledje @ mobo blijft branden Problemen & Oplossingen 6
P Videokaart (onboard) geeft geen beeld meer? Problemen & Oplossingen 11
Freddy PC gaat aan, maar geen beeld!? Problemen & Oplossingen 13
Fall3n Geen beeld na installatie PSU verlengkabels, help! Problemen & Oplossingen 20
L Media Center + TV Kaart, maar geen beeld/ontvangst? Help Hardware & Software 5
M5rvii PC start op maar geen beeld !! Problemen & Oplossingen 26
M Nieuwe mobo: ASUS P6T SE, maar geen beeld?! Problemen & Oplossingen 18
Dustyrick SPOED HELP AUB! Zwart beeld na BIOS post!? Problemen & Oplossingen 42
D Helderheid beeld ? Problemen & Oplossingen 8
ThomasJS Geen beeld meer, start wel Hardware & Software 5
R Met DVI wel beeld, maar met HDMI géén beeld?! Problemen & Oplossingen 16
MASTERBLASTER opstarten geen beeld later wel. Problemen & Oplossingen 7
V Beeld doet raar en daarna blue screen. Problemen & Oplossingen 16
S Videokaart kapot? Na installatie nieuwe koeler, geen beeld meer Problemen & Oplossingen 7
S computer start op maar geef geen beeld Hardware & Software 13
Craven [HD4870] Geeft (meestal) geen beeld Hardware & Software 4
A Alphacool LCD Display probleem: Geen beeld Cases en Modding 4
Craven nieuw mobo, geen beeld Hardware & Software 23
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
Slader cyclone bij singularity reservoir Waterkoeling 2
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
T Fittingen te dicht bij elkaar ???? Waterkoeling 1
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
D Juiste fitting bij slang Waterkoeling 2
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Ledger Wallet (Bitcoin & Altcoin) te bestellen bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan