• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Beeld doet raar en daarna blue screen.

vhrgamer

Water knutselaar.
Hai, sommige kennen mij nog wel op dit forum van een tijdje terug maar ik ben heel erg lang weggeweest.

Al meer dan een half jaar doet mijn pc het niet meer en ik heb er niet echt de tijd/zin voor gehad om er echt iets aan te gaan doen, ik had het eigenlijk al een beetje op gegeven.

Nu begin ik het eigenlijk weer een beetje zonde te vinden en op aanraden van Freddy maak ik nu dit topic aan.

Het probleem:

Als ik de computer start dan werkt alles normaal tot aan ongeveer 10-30 minuten, dan wordt het scherm wazig en dan valt hij of uit, of ik krijg een bluescreen waarna hij uitvalt.

Ik zou echt niet weten wat ik hieraan moet doen, ik heb al wat zitten rondneuzen in de bios maar van de bios snap ik sowieso niks.

De specs van het kastje zijn:

Asus Rampage 2 Extreme
Intel Core i7 920, geen d0 stepping ofzo maar een van de eerste.
6gb corsair 1600 mhz
xfx 9800gtx+
2x western digital black 640gb in raid 0, met het os (windows vista ultimate) erop.
nog een oude wd 250 gb schijf.
Corsair HX1000

En dit nog, maar dat lijkt me niet zo belangrijk:
Dit alles in een Cosmos S en de cpu en northbridge worden gewaterkoelt door een 360 rad en een 120 rad.
Verder zitten er 6 Noctua's in en een Laing D5 pomp.

Hier een foto:

2ev7q5h.jpg


Dus mijn vraag of jullie mij kunnen helpen om dit op te lossen!
 
waarzchijnlijk inderdaad een verkeerd gemonteerde block... Lijkt me te heet te worden aangezien ie pas na bepaalde tijd uitvalt.

Als je gaat stressen (linx, prime,...) valt ie dan sneller uit?

Probeer even met OCCT, die houd een file bij met de temps, kan je nadien zien welke temp je waar had toen ie uitviel/crashte
 
en er maakt niks achteraan je mobo contact met de kast, aka kortsluiting, heb dit zelf ook een keer gehad, en +- identiek zelfde prob ..., beetje kunnen werken en dan kaboem gedaan
 
Tijdje niks van me laten horen, ben vandaag pas weer begonnen met de pc en hij draait nu al een half uurtje!

ik heb even gekeken of er niks tegen het mobo of ergens anders tegen aan zat, ik had geen zin om alles los te halen ivm met waterkoeling.

ik heb even naar de temps gekeken maar die zijn gemiddeld 5 graden boven kamertemperatuur dus dat lijkt me ook niet het probleem.

Misschien dat het probleem straks nog optreed maar dan laat ik het jullie weten!
 
klopt, heb namelijk een macbook :)

ik had net iets heeel raars, ik had mijn macbook op mijn z5500 aangesloten om muziek te luisteren, dit had ik gedaan via de aansluiting aan de zijkant van de speakerset terwijl de 3 gekleurde draden achteruit ook nog op mijn pc zaten aangesloten

ik ging even kijken of het werkgeheugen er goed in zat omdat windows zei dat er maar 4gb in zat (cpu-z 6gb) en toen ik de voorkant van mijn pc aanraakte stoorde het geluid even en ging er een lampje op mijn mobo flikkeren (terwijl er geen stroom op stond) en toen ik de geheugenbank aanraakte hetzelfde

ik had mij wel voordat ik dit deed geaard, toen heb ik de 3 gekleurde draadjes van de pc naar de z5500 eruit getrokken en toen gebeurde het niet meer, kan iemand dit verklaren?
 
ja ik weet het niet soms heb ik het idee dat er van alle kanten stroom op die 3,5mm plugjes staat.....
als ik mijne soms aansluit en ik raak metaal oid aan (bijv mijn I/O plate) en mijn speakers staan aan stoort het ook...
 
Wanneer de pc uitvalt/bsod geeft waarna deze uitvalt, blijft de pc dan uit of herstart ie zichzelf daarna gelijk weer?
En hoe bedoel je precies met het beeld wordt wazig? Misschien mogelijk om een fotootje ervan te maken of het wat specifieker omschrijven?
 
Net gehad dat de pc vastliep na een uurtje werken, hij heeft het de laatste dagen prima gedaan.

Het geluid bleef op dezelfde toon hangen en het beeld bleef hetzelfde niks hielp behalve de aanknop ingedrukt houden. Na hem weer opnieuw op gestart te hebben loopt ie weer prima tot nu toe
 
Net gehad dat de pc vastliep na een uurtje werken, hij heeft het de laatste dagen prima gedaan.

Het geluid bleef op dezelfde toon hangen en het beeld bleef hetzelfde niks hielp behalve de aanknop ingedrukt houden. Na hem weer opnieuw op gestart te hebben loopt ie weer prima tot nu toe


Dat heb ik ook een tijd gehad bij een foute overclock, niks overclocked?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
CDA441 Onderkant van beeld op scherm(en) trilt AMD / ATI 1
X Beeld bij opstarten computer. Hardware & Software 6
N 3 of 4 beeld schermen op 2 video kaarten AMD / ATI 14
D problemen met pc op starten geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 1
M Tekst blijft in beeld Problemen & Oplossingen 0
I geen beeld met GPU #1 AMD / ATI 0
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
arwin74 BSOD, daarna geen beeld meer, ook niet de BIOS Problemen & Oplossingen 7
N Dual screen Beeldschermen probleem, slechts 1 heeft beeld Problemen & Oplossingen 20
soppy Geen beeld Problemen & Oplossingen 5
soppy Geen beeld, bios ledje @ mobo blijft branden Problemen & Oplossingen 6
P Videokaart (onboard) geeft geen beeld meer? Problemen & Oplossingen 11
Freddy PC gaat aan, maar geen beeld!? Problemen & Oplossingen 13
Fall3n Geen beeld na installatie PSU verlengkabels, help! Problemen & Oplossingen 20
L Media Center + TV Kaart, maar geen beeld/ontvangst? Help Hardware & Software 5
M5rvii PC start op maar geen beeld !! Problemen & Oplossingen 26
M Nieuwe mobo: ASUS P6T SE, maar geen beeld?! Problemen & Oplossingen 18
Dustyrick SPOED HELP AUB! Zwart beeld na BIOS post!? Problemen & Oplossingen 42
D Helderheid beeld ? Problemen & Oplossingen 8
ThomasJS Geen beeld meer, start wel Hardware & Software 5
R Met DVI wel beeld, maar met HDMI géén beeld?! Problemen & Oplossingen 16
MASTERBLASTER opstarten geen beeld later wel. Problemen & Oplossingen 7
S Videokaart kapot? Na installatie nieuwe koeler, geen beeld meer Problemen & Oplossingen 7
S computer start op maar geef geen beeld Hardware & Software 13
Craven [HD4870] Geeft (meestal) geen beeld Hardware & Software 4
A Alphacool LCD Display probleem: Geen beeld Cases en Modding 4
Craven nieuw mobo, geen beeld Hardware & Software 23
MrGiorgio Is Kerst wel kerst als je geen cadeautjes doet? Algemene Discussies 13
Hightower help cod mw3 doet ket niet. Problemen & Oplossingen 1
J Koningin Beatrix doet afstand van troon Nieuws en Sport 9
R Laptop scherm doet vaag... Hardware & Software 8
Cygnitr0n i7 870 (4 Cores 4 Threads) doet het niet meer Problemen & Oplossingen 2
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
l3p Hoelang doet jouw Windows 7 erover om te restarten ? Benchmarks & Scores 113
Issieee PC doet raar: Wordt telkens uitgelogd, wordt ik gehacked? Problemen & Oplossingen 26
C UV Light 30cm QUAD set: 1 adapter doet het niet = 2 lichten gaan niet aan. Cases en Modding 11
dopestuff mijn hardeschijf doet vaag?? Hardware & Software 13
R 4870 Doet raar, of is het XP? Hardware & Software 10
Robin Verschillende voltages wat doet het? Overclocking 2
ShaquilleMoreno loopie die niet mee doet Waterkoeling 16
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Enola raar piepend geluid HighFlow Forum 4
Ludwig Raar flinter geluit uit de pomp. Waterkoeling 7
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
J Pc start raar op. Problemen & Oplossingen 8
B Fittingen verspreiden raar geurtje Waterkoeling 26
M Milco Plette | Raar pctje :p Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
W Raar geluid Swiftech pomp Waterkoeling 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan