• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn eerste waterkoeling systeem (High end)

xeratex

New member
Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort een nieuwe PC bouwen, en wil deze graag gaan waterkoelen.
Ik heb hiervoor talloze computers gebouwd, maar nog nooit eentje met waterkoeling.

Ik post deze topic om jullie hulp in te schakelen, ik zal hieronder het systeem gaan plaatsen wat ik wil gaan bouwen, en de link naar mijn huidige winkelwagen voor de waterkoeling (op basis van dit systeem).

Mijn vraag aan jullie is om eventueel feedback te geven op de door mij gekozen producten (combinaties), en of te controleren of het uberhaupt wel allemaal past enzo. Ik heb zelf zo veel mogelijk topics gelezen, en filmpjes gekeken, dus ik denk dat ik wel redelijk in de goede buurt zit.

Het systeem:

---------------------------------------------

Oke, nu dus het volgende, ik wil de processor, videokaart en werkgeheugen van dit systeem gaan koelen (en heel misschien ook nog een simpel HDD block met 3 slots, aangezien ik de bays onderuit mijn case moet halen om de rad neer te zetten).

Ik heb de volgende winkelwagen gevuld: Winkelwagens :: High End PC - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Wat mij vooral opviel was bij het volgende product: EK-RAM Dominator X4 - EN Nickel CSQ

het stukje : "This water block is able to simultaneously cool up to four DIMM modules at once. It is recommended for use on AMD AM2/3(+) & Intel LGA-775/115x motherboards.", ik gebruik een socket 2011 mobo... past dit dan niet?

Verder heb ik dus ook echt geen flauw idee hoeveel tube ik moet halen, vloeistof etc (is de tube hier per meter o.i.d?)

Graag hoor ik alles wat jullie mij te vertellen hebben!
 
Past natuurlijk ook lekker op een socket 2011, zolang je maar Dominators hebt.
Echter als je geen S2011 bord hebt met 4 sloten aan beide kanten zou dit blok beter passen misschien:
EK-RAM Dominator X2 - Acetal + Nickel

HDD koelers zijn meestal overbodig en beperken de flow nogal.
Ik zou er zelf geen willen maar ze kunnen natuurlijk wel sexy zijn.
Verder geen ramp voor je systeem als je een goede pomp hebt, welke je wel in je systeem hebt zitten ja.
Beetje overdreven pompkracht zelfs :p Ik zou een enkele pomp nemen en dan een 240 mm radiator erbij, zal je meer winst uithalen dan een tweede pomp met die onderdelen.
 
Hoi Sanders, het moederboord wat ik daar heb staan (MSI Big bang), daar past die ram cooler dus gewoon op toch, me HDD's ga ik denk ik inderdaad gewoon laten voor wat het is. SSD"s worden toch niet zo warm, en die raptor is alleen maar voor data.

Dat van die pompen is handig om te weten :)
Ik heb nu die dubbele pomp in me winkelwagen staan, omdat ik nog niet zeker weet of er bijvoorbeeld nog een 2e videokaart bij komt o.i.d. , Ik denk dat ik nog wel een 240 rad kwijt kan ergens in die case =)

Bedankt voor de tips!

Als er verder nog mensen opmerkingen of suggesties hebben hoor ik dit graag! (Mag ook over mijn hardware keuze gaan hoor!)
 
Ik zounook voor titan gaan als ik nu een nieuwe graka zou zoeken want:

- makkelijk een bij te zetten (mits centjes :h)
- lager energieverbruik
- staat hipper
 
Laatst bewerkt:
Nou als het puur om resultaten gaat is dit natuurlijk overdreven :) al was dat ook zo toen ik die gtx580s haalde maar nog steeds blij mee (al gaat het kriebelen).
Zet je er meteen een waterblok op?
 
De 690 is toch echt beter hoor ;)
Als je ze goed uitzoekt ben je zelfs stukken goedkoper uit ook nog.

De Titan is stiller, zuiniger en heeft een veel constantere tijd-per-frame dan de GTX 690.
De framerate is dus vaak inderdaad een aantal frames minder, maar wel veel constanter wat veel fijner gamed uiteindelijk.
 
De Titan is stiller, zuiniger en heeft een veel constantere tijd-per-frame dan de GTX 690.
De framerate is dus vaak inderdaad een aantal frames minder, maar wel veel constanter wat veel fijner gamed uiteindelijk.

Kon het zelf niet beter verwoorden :p maar inderdaad, dat alles constanter is is de reden waarom ik waarschijnlijk voor de titan ga (dit komt doordat alles echt een is, geen aparte geheugenbussen e.d.)

Kan iemand mij hier vertellen hoeveel tube ik ongeveer nodig heb? Staat dit op highflow per meter ofzo? en hoeveel vloeistof? misschien andere fittingen?
 
Met 3 meter slang heb je wel genoeg, dan kan je het je ook nog veroorloven om een foutje te maken met knippen hier en daar.
Dat is misschien wel handig voor je eerste keer.

De meeste slang wordt per meter verkocht ja, een enkele zit in een 2,5 m pack. Maar dat staat er dan wel duidelijk bij.

Met 2 liter vloeistof hoor je wel uit te komen.
Vergeet niet je radiatoren te spoelen met warm water en azijn, en dan spoelen met je vloeistof.
 
Weet je zeker dat je die Case wil hebben, dat is een heleboel geld voor alleen een behuizing. er zijn prima alternatieven voor 1/3 van de prijs.

Dan hou je meer geld over om onderdelen voor je WC setup te kopen en evt alvast voorbereiden op een dubbel loop setup.
 
Weet je zeker dat je die Case wil hebben, dat is een heleboel geld voor alleen een behuizing. er zijn prima alternatieven voor 1/3 van de prijs.

Dan hou je meer geld over om onderdelen voor je WC setup te kopen en evt alvast voorbereiden op een dubbel loop setup.

Misschien ga ik voor een TJ07, maar wat is het voordeel van een dual loop dan? het word niet echt koeler toch ofzo... Maar dan zal ik ook een ander moederbord moeten gaan kiezen, want de MSI big bang is XL - ATX
 
Met een dual loop zou je misschien iets beter uit kunnen komen met je loop indeling, qua preformance maakt het niks uit zie:
Dual Loop versus Single, the facts.

Wat betreft alternatieven voor behuizing waar een XL-ATX bord in past zie onderstaande link voor een mooie opsomming:
Behuizingen - Prijzen en Specificaties - Tweakers

Ik red het simpelweg niet met die andere cases.
Er moet dus een XL - ATX mobo in, een 480 rad, een 240 rad, minimaal 8 5,25" slots....
 
Lukt dat met een 800d niet, met wat aanpassingen?
Ik zou zeggen: little devil :p

Dual loop is trouwens handig als:
- je bepaalde onderdelen zo hard mogelijk wilt overclocken (dan zijn die onderdelen dus onafhankelijk te koelen)
- als je toch dikke overkill hebt qua radiatoren
En het komt in sommige gevallen (bij mij Igg wel) lekkerder uit met slangen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
R Mijn eerste loop Advies Waterkoeling Setup 5
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
R Mijn eerste WC setup Waterkoeling 3
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
mechano mijn eerste zelfbouw project Gallery & Build Logs 54
martii Schema voor mijn eerste wc project Waterkoeling 2
A Mijn eerste watercool project met k en 3x gtx 570 Gallery & Build Logs 9
sir serial Mijn eerste bestelling bij Highflow. HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
R Mijn Eerste Pc En Het Is Een 2600K Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
H mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen Advies Waterkoeling Setup 4
E Mijn eerste mod Gallery & Build Logs 8
F Mijn eerste watercooling setup Waterkoeling 25
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
R Mijn eerste WC setje. Waterkoeling 14
E mijn eerste WC-setup...in welke case past het allemaaal ? Waterkoeling 20
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
Alfist-GTV6 Mijn eerste bestelling, de beoordeling tot nu toe. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
S Mijn eerste WC (CPU only) Core I7 965 Waterkoeling 29
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan