• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

1videokaart veel warmer als de andere

wemmetje1

Member
hoihoi,

ik heb nu het setupje als volgt.

rex 4 watercooled(ek blok)
3930k watercooled(ek supreme hf)
gainward gtx 580 3072mb in tri sli (ek gw 5x0)verbonden met een ek parallell bridge
2x black ice sr-1 560
2x mcp 655 in een bitspower dual pomp top

probleem is dat 1 gpu altijd warmer word als de rest (veel)
idle 30/34/31 load 52/72/53

na wat overleggen in de shout heb ik het volgende al geprobeerd
-nieuwe pasta
-gpu veranderen van plaats in de sli brug

temps blijven exact hetzelfde buiten dat het nu 52/53/72 is ipv 52/72/53

had al gedacht om eventueel eens twee blokken met elkaar te verwisselen maar moest dat het geval zijn dan ist een hoop werk om uiteindelijk een nieuwe blok te halen

ps:zou de temp sensor verkeerd kunnen aangeven?
ps2:ik had ook gezien dat om de een of andere reden de gpu's niet dezelfde stock vcore hebben:s
gpu1/1000mv
gpu2/1025mv
gpu3/1013mv

alvast bedankt en kom maar op met de tips :)
 
Serie of parallel, het heeft zo allebei zijn voordelen.
Als het ene problemen geeft kan het zeker geen kwaad om de tweede optie te proberen, en in dit geval lijkt serie schakeling me in ieder geval een betere optie.

Je stock Vcore's verschillend omdat elke core een andere VID toegekend heeft gekregen, dit is normaal.
Dat wil zeggen dat de BIOS van de kaarten het nodig acht dat precieze voltage door te geven om op stock clocks te kunnen draaien.
Elke chip is verschillend en elke chip heeft daarom een andere VID.
De VID is in een bepaalde zin ook een maat voor hoever een kaart over geclockt kan worden: hoe lager de VId, hoe beter de resultaten doorgaans zijn.
 
Serie of parallel, het heeft zo allebei zijn voordelen.
Als het ene problemen geeft kan het zeker geen kwaad om de tweede optie te proberen, en in dit geval lijkt serie schakeling me in ieder geval een betere optie.

Je stock Vcore's verschillend omdat elke core een andere VID toegekend heeft gekregen, dit is normaal.
Dat wil zeggen dat de BIOS van de kaarten het nodig acht dat precieze voltage door te geven om op stock clocks te kunnen draaien.
Elke chip is verschillend en elke chip heeft daarom een andere VID.
De VID is in een bepaalde zin ook een maat voor hoever een kaart over geclockt kan worden: hoe lager de VId, hoe beter de resultaten doorgaans zijn.

wat de serie brug aangaat,die ga ik mss wel eens proberen alhoewel ik er zeer hard aan twijfel dat het iets gaat uitmaken omdat zoals ik al schreef "gpu van plaats veranderen op de brug"
dit maakte geen reet uit
ik ga nu eens kombustor draaien en als de temps weer hoog zijn ga ik door het gaatje in de backplaten eens met mijn temperatuur meter een de temp van de onderlinge pcb's meten om te zien of er ook werkelijk15/20 graden verschil inzit,moest dit niet het geval zijn dan neem ik aan de de temp sensor in gpu2 vals aangeeft :( niet dat dat zo'n ramp zou zijn maar als hij dan hoger aangeeft dan de veilige waarde van de kaart dan zal de kaart crashen en terug naar stock gaan terwijl hij mss niet warmer was dan 60 graden :(
test metingen in 1 uurtje hiero :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
S Veel lucht in D5 top Waterkoeling 2
S Veel te zware (fysiek) videokaart! Cases en Modding 10
H [Waterkoeling] Laag budget, veel onderdelen al aanwezig. Advies Waterkoeling Setup 6
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
G Veel Restrictie door 2 90graden fittings Waterkoeling 2
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
l3p [VERKOCHT] Raspberry Pi + ModMyPi + 4GB Sandisk class6 SD + Veel meer! Verkocht 2
Fryslanboy [WIP] Fiat Ritmo 130TC Abarth (VEEL FOTO'S) Overige Builds 11
W 1 kaart veel warmer dan de rest in waterkoeling :| Waterkoeling 13
G D5/MCP655 Pomp maakt veel geluid, kapot? Waterkoeling 6
vincent [CANCELLED] Gigabyte G1 killer, I7 960, adata en veel meer Verkocht 10
Mexel Mexel - Michel Exel - Te veel pc`s Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
K Caseflow: even veel fans in als uit laten blazen? Overige Koeling 5
V [REFUSED] Playstation 3 40gb met veel accesoires en games. Verkocht 6
P [VERKOCHT] Veel Waterkoeling (blokken - fittingen) Verkocht 2
D [i7 2600K & EK-FC6990] - Ontiegelijk veel lucht, hoe krijg ik dat eruit? Waterkoeling 35
M Pomp zuigt te veel water weg? Waterkoeling 22
V [VERKOCHT] Veel WC spul moet weg! Verkocht 27
E Te veel flow voor systeem / Pomp te sterk? Waterkoeling 5
J [CANCELED] gezocht hdd's voor weinig geld en het liefs zo veel mogenlijk gb's Gevonden 19
Blackruby [INACTIVE] Cosmos S + veel accessoires! Verkocht 7
Fall3n [INACTIVE] 3xDDR1 Ram 1xDDR2 1x Amd Proc 1XIntel Proc (Veel Foto's) Verkocht 1
alain-s bestelling zo veel HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy [INACTIVE] Groot uitverkoop, veel Innovatek tegen dumpprijzen Verkocht 44
ShockRaver Reeds weer een snelle levering met veel extra's :D HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
P cpu waterkoeling voor zo veel mogelijk types sockets Waterkoeling 4
Exeon 'Belgische breedbandgebruiker betaalt te veel' Algemene Discussies 0
R ATI HD4870X2 wordt erg warm en maakt veel geluid Hardware & Software 6
M Nieuw Systeem met veel if's Advies Waterkoeling Setup 2
F Ons reis naar egypte ... veel Foto's ;) (juni-2009) Algemene Discussies 12
koendb Veel te hoge temps! Waterkoeling 63
Busterben hete T pc (veel pics included) Gallery & Build Logs 24
T XSPC dualbay reservoirpomp maakt veel geluid Waterkoeling 28
Oli4v Oli4v - Olivier - veel te veel projectjes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Lawtje lawtje - TFC 480QUAD / Lian Li A70 *veel pics* Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
D Hoge temps + veel verschil in cores ? Overige Koeling 20
T Te veel lawaai Waterkoeling 14
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
D Met waterkoeling is mn pc warmer? Waterkoeling 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan