+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Upgrade waterbuild

Junior Member dutchsnake is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Wed 02-Sep-15
    Credits
    481
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4

Upgrade waterbuild

Hallo Highflow!

Na 4 jaar heeft mijn Laing D5-MCP655 12V - 1/2 het begeven, jammer maar gezien ik een upgrade naar AMD wil doen moet ik alsnog een nieuwe CPUblock aanschaffen. (Oude XSPC RayStorm is enkel voor Intel)

Nou heb ik nog mijn Radiator (Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 360mm) en reservoir (Bitspower Water Tank Z-Multi 250)

Nu is het mijn vraag, gezien 1/2ID 3/4OD nogal stroeve slangen zijn en ik eigenlijk iets smaller wil is dat mogelijk door andere bits te nemen?
    En wat is de meest gangbare maat (er komt een AMD's 3700X/3800X dus blijft op stock)

Qua pomp was de Swiftech wel goed in flow, en redelijk stil maar was nog best hoog in stroomverbruik, wat zou een betere alternatief of aanrader zijn, met zoveel keuze dat jullie bieden is het moeilijk daaruit iets te kiezen.

Hoor graag op jullie reactie.
    MVG
    Paul

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.043
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Meest gangbare maat is 3/8 ID - 1/2 OD, die kan je hier vinden:
    https://www.highflow.nl/watercooling...angen-10mm-id/

Passende fittingen met deze slang hier te vinden:
    https://www.highflow.nl/watercooling...tting-10mm-od/

Je kan tegenwoordig voor een D5 met PWM gaan, dan kan je de snelheid en daarbij ook het stroomgebruik laten reguleren door jouw mobo.
    In mijn laatste systeem heb ik de Aqua-Computer D5, wel je nog meer kan reguleren via de software van Aqua-Computer.
    Is een aanrader:
    https://www.highflow.nl/watercooling...ontroller.html

Ingeschreven
    Wed 02-Sep-15
    Credits
    481
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4
    Bedankt voor je reactie Freddy, toch om heel eerlijk te zijn; noem me ouderwets maar ik ben niet zo van de RGB met alle toeters en bellen erop.
    Zijn er ondertussen geen losse cpu waterblock + pomp in 1 unit zoals een AiO bijvoorbeeld beschikbaar?
    Sla je 2 vliegen in een klap ;-)

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.043
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Alphacool heeft er twee.
    Met reservoir:
    https://www.highflow.nl/watercooling...rpm-black.html

Zonder reservoir:
    https://www.highflow.nl/watercooling...olo-black.html

En anders een D5 PWM pomp zonder toeters en bellen:
    https://www.highflow.nl/watercooling...eved-pump.html

Ingeschreven
    Wed 02-Sep-15
    Credits
    481
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4
    Interessant dat de AiO van Alphacool ongeveer 100l/h pompen, is dat normaal bij de meest (zelfs complete AiO's zoals de kraken X62 etc.) met radiatoren tot 360? Lijkt in mijn mening toch dat de flow in je loop erg marginaal is, of is dat slechts mijn verbeelding?

Toch zal denk ik mijn keuzes gaan richten op losse pomp/waterblock als ik het prestatieverhouding bekijk. de AiO zonder reservoir zit de aansluiting aan de zijkant waar je met 45 graden smalle fittingen moet gaan werken waardoor je flow kan afnemen en wellicht in ruimte beperkingen kan komen. Meeste X570 borden hebben rondom de CPU heatsinks dat de vram koelt waardoor ruimte redelijk beperkt zal zijn.

Aqua-Computer D5 Next dat je aanraadde, even wat erover bekeken. Heeft het ook nou een ingebouwde flow en temp meter?
    Want dan zou dat eigenlijk helemaal geen verkeerde keuze wezen ;-)

Kijk graag uit naar je reactie en nog bedankt dat je de tijd voor me neemt Freddy.

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.043
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Met een AIO moet je inderdaad inleveren op prestatie.
    Ik raad aan om niet te besparen op de pomp, dat is een behoorlijk belangrijke component in een systeem
    De D5 Next heeft inderdaad een ingebouwde temperatuur sensor en flow meter.
    De flow meter is niet heel accuraat en voor de beste lezing, moet je ook de koelvloeistof van Aqua-Computer nemen (i.v.m. viscositeit), maar het geeft een goede indicatie en je kan er alarmen voor instellen.

Ingeschreven
    Wed 02-Sep-15
    Credits
    481
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4
    Oke een losse flowmeter zou iets meer zekerheid geven lees is er dus uit?
    Moet ik ook nog een Aqua-Computer ULTITOP D5 erbij kopen? Ik heb alleen de oude Swiftech 1/2ID 3/4OD mount nog over.

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.043
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Een losse flowmeter is niet nodig, tenzij je wilt weten hoeveel l/u er exact rondgepompt wordt.

Je hebt een D5 top nodig, dat kan jouw oude Swiftech top zijn of je kan dus een nieuwe voor nemen, zoals die van Aqua-Computer zelf.

Ingeschreven
    Wed 02-Sep-15
    Credits
    481
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4
    Gezien ik naar een andere dikte van slang wil gaan zal ik een andere top moeten kopen, laatste vraag over de pomp want ben er nu ondertussen wel uit Volgens Aqua Computer is de pomp 370 mbar, in andere berekening hoeveel gelijk staat dat ongeveer aan Liter per Uur?

En wat is de garantie van de pomp (bij bepaalde gebruikersreviews moesten ze een RMA aanvragen)

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.043
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Het exacte aantal l/u weet ik ook niet, is per systeem verschillend.
    Ik kijk er niet naar eigenlijk, als te temperaturen maar goed zijn dan doet de pomp zijn werk ook goed.
    Wij hebben er vele van verkocht, maar nog geen defecte van retour ontvangen.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten