• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Upgrade waterbuild

dutchsnake

New member
Hallo Highflow!

Na 4 jaar heeft mijn Laing D5-MCP655 12V - 1/2 het begeven, jammer maar gezien ik een upgrade naar AMD wil doen moet ik alsnog een nieuwe CPUblock aanschaffen. (Oude XSPC RayStorm is enkel voor Intel)

Nou heb ik nog mijn Radiator (Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 360mm) en reservoir (Bitspower Water Tank Z-Multi 250)

Nu is het mijn vraag, gezien 1/2ID 3/4OD nogal stroeve slangen zijn en ik eigenlijk iets smaller wil is dat mogelijk door andere bits te nemen?
En wat is de meest gangbare maat (er komt een AMD's 3700X/3800X dus blijft op stock)

Qua pomp was de Swiftech wel goed in flow, en redelijk stil maar was nog best hoog in stroomverbruik, wat zou een betere alternatief of aanrader zijn, met zoveel keuze dat jullie bieden is het moeilijk daaruit iets te kiezen.

Hoor graag op jullie reactie.
MVG
Paul
 
Meest gangbare maat is 3/8 ID - 1/2 OD, die kan je hier vinden:
https://www.highflow.nl/watercooling/slangen/3-8-slangen-10mm-id/

Passende fittingen met deze slang hier te vinden:
https://www.highflow.nl/watercooling/aansluitingen/fittingen/3-8-fitting-10mm-od/

Je kan tegenwoordig voor een D5 met PWM gaan, dan kan je de snelheid en daarbij ook het stroomgebruik laten reguleren door jouw mobo.
In mijn laatste systeem heb ik de Aqua-Computer D5, wel je nog meer kan reguleren via de software van Aqua-Computer.
Is een aanrader:
https://www.highflow.nl/watercoolin...th-oled-display-fan-and-rgbpx-controller.html
 
Bedankt voor je reactie Freddy, toch om heel eerlijk te zijn; noem me ouderwets maar ik ben niet zo van de RGB met alle toeters en bellen erop.
Zijn er ondertussen geen losse cpu waterblock + pomp in 1 unit zoals een AiO bijvoorbeeld beschikbaar?
Sla je 2 vliegen in een klap ;-)
 
Interessant dat de AiO van Alphacool ongeveer 100l/h pompen, is dat normaal bij de meest (zelfs complete AiO's zoals de kraken X62 etc.) met radiatoren tot 360? Lijkt in mijn mening toch dat de flow in je loop erg marginaal is, of is dat slechts mijn verbeelding?

Toch zal denk ik mijn keuzes gaan richten op losse pomp/waterblock als ik het prestatieverhouding bekijk. de AiO zonder reservoir zit de aansluiting aan de zijkant waar je met 45 graden smalle fittingen moet gaan werken waardoor je flow kan afnemen en wellicht in ruimte beperkingen kan komen. Meeste X570 borden hebben rondom de CPU heatsinks dat de vram koelt waardoor ruimte redelijk beperkt zal zijn.

Aqua-Computer D5 Next dat je aanraadde, even wat erover bekeken. Heeft het ook nou een ingebouwde flow en temp meter?
Want dan zou dat eigenlijk helemaal geen verkeerde keuze wezen ;-)

Kijk graag uit naar je reactie en nog bedankt dat je de tijd voor me neemt Freddy. :)
 
Met een AIO moet je inderdaad inleveren op prestatie.
Ik raad aan om niet te besparen op de pomp, dat is een behoorlijk belangrijke component in een systeem :)
De D5 Next heeft inderdaad een ingebouwde temperatuur sensor en flow meter.
De flow meter is niet heel accuraat en voor de beste lezing, moet je ook de koelvloeistof van Aqua-Computer nemen (i.v.m. viscositeit), maar het geeft een goede indicatie en je kan er alarmen voor instellen.
 
Gezien ik naar een andere dikte van slang wil gaan zal ik een andere top moeten kopen, laatste vraag over de pomp want ben er nu ondertussen wel uit :) Volgens Aqua Computer is de pomp 370 mbar, in andere berekening hoeveel gelijk staat dat ongeveer aan Liter per Uur?

En wat is de garantie van de pomp (bij bepaalde gebruikersreviews moesten ze een RMA aanvragen)
 
Het exacte aantal l/u weet ik ook niet, is per systeem verschillend.
Ik kijk er niet naar eigenlijk, als te temperaturen maar goed zijn dan doet de pomp zijn werk ook goed.
Wij hebben er vele van verkocht, maar nog geen defecte van retour ontvangen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
M Cooling upgrade voor Xbox One faalt een beetje... Overige Koeling 2
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
the_cyberspace Bitspower DDC TOP Upgrade Kit 100(POM Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X CPU upgrade. Hardware & Software 4
O upgrade waterkoeling loop Waterkoeling 3
BlackCurry Lian-Li TYR PC-X2000 I/O panel USB 3.0 upgrade??? Cases en Modding 2
K Upgrade mogelijkheden. Waterkoeling 8
Freddy MadCatz TE PS3 Arcade Stick upgrade/mod met PS360+ PCB Overige Builds 0
H Headhunter upgrade naar nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
I Upgrade waterkoeling Waterkoeling 5
M Bitspower D5 Mod Kit / Mod Top / D5 Dual Single Top Upgrade Kit 150 Installed Height Waterkoeling 3
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
V Liquid SLI upgrade 1400/1500,- Budget Advies Waterkoeling Setup 26
Tath Bitspower Z-Cap I\ II \ III upgrade kits "BRASS" voor de 60 mm reservoirs. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Case upgrade? Cases en Modding 2
T Upgrade huidig systeem: 1cpu, 2gpu Advies Waterkoeling Setup 1
D what to upgrade/change Hardware & Software 4
L LQ1000 upgrade Waterkoeling 1
Hightower bitspower pomptop d5, past daar de bitspower upgrade 250 res op? Waterkoeling 5
the_cyberspace Bitspower DDC TOP Upgrade Kit 150 (POM Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Upgrade nodig of niet? Advies Waterkoeling Setup 10
Ludwig [VERKOCHT] Asus ggtx680 dc2o x2 en een i7 x58 upgrade Verkocht 4
tomasvanderpijl [CLOSED] Upgrade/downgrade setje Gesloten 0
J Corsair Sleeved Modular Upgrade-Kit voor ZX serie HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Tath Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 150 Kit 150 (Black POM Cap) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Harjo Upgrade set 1155 Hardware & Software 16
M Lian li USB 3.0 upgrade Hardware & Software 0
M Fractal Design USB 3.0 UPGRADE KIT FOR DEFINE R3/R2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
W externe molex + upgrade waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 22
W h50 mounting am3 en 700D upgrade kit usb 3.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
chicken PC sluit niet meer af na upgrade van Vista naar W7 Problemen & Oplossingen 2
M kast upgrade Cases en Modding 5
V Kleine waterkoel upgrade Gallery & Build Logs 6
Gold Leader Blue-Leader SMP 2009 Mid-Life Upgrade Gelukt! Gallery & Build Logs 0
G [VERKOCHT] SSDNow V+ Gen2 128GB (upgrade bundle) Verkocht 20
Yinchie Corsair Obsidian Series 800D SATA 6Gb/s Upgrade Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Sw333t Upgrade van de computer van mijn zus Hardware & Software 30
D Upgrade van XP naar Windows 7? Hardware & Software 7
gunnie_nl 295 GTX SLI of upgrade 4 serie. Hardware & Software 5
Betrayedcover upgrade X2 Gallery & Build Logs 10
D Archos 7 home tablet, android upgrade Hardware & Software 0
M lian li p80 upgrade 580gtx'en Gallery & Build Logs 9
Celly Extreem trage boot na upgrade Problemen & Oplossingen 4
M 8gb geheugen of een snellere processor, welke heeft meer meerwaarde.I.v.m upgrade PC Hardware & Software 4
R Upgrade naar 2xEVGA GTX480 Hydro Copper Advies Waterkoeling Setup 7
alain-s P160w Upgrade WC Gallery & Build Logs 48
Fedmas Upgrade mobo,psu cpu (1156). Hardware & Software 6
M wc slang upgrade vraagje Waterkoeling 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan