• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Perfecte levering, maar nu verder .....

jhaprins

New member
Hoi allemaal,

Ik heb een Supermicro workstation met een Q6600 processor er in en de laatste tijd merkte ik dat die wat erg warm werd als er spelletjes gespeeld werden. Dit was zelfs zo erg dat ik soms de cores op 80 graden had en we moesten stoppen.

Vorige week heb ik een Arctic Cooling Freezer 7 Pro PWM Rev.2 besteld en na het inbouwen van deze unit behoren deze problemen volledig tot het verleden. Echt helemaal perfect. Levering was ook lekker vlot en de beschrijving op de site was zo goed met informatie die ik op internet kon vinden dat het inbouwen echt een fluitje van een cent was.

Nu viel me afgelopen week echter iets anders op. Mijn videokaart (GT630-SL-2GD3-L) heeft een passieve koeling en als we bezig zijn wordt deze perfect op temperatuur gehouden door de airflow in de kast (rond de 30 graden). Als we echter nergens mee bezig zijn en de airflow minimaal is (Q6600 temp is 30 graden gedaald in rust) loopt de temperatuur van de videokaart op van 30 graden naar 55 tot 60 graden.

Ik heb er aan zitten denken om iets van een PCI slot koeler te kopen om wat airflow te genereren rond de videokaart, maar die zie ik bij Highflow niet op de site staan. Is dat vanwege slechte ervaringen? Of zijn er gewoon veel betere oplossingen beschikbaar?

Alvast bedankt voor de tips.

Jan Hugo Prins
 
Een PCI slot cooler maakt vaak een enorme herrie en het is ook iets wat niet zo heel veel werkt.

Wat voor behuizing heb je eigenlijk (wellicht een foto van)?

Ik vermoed dat het toevoegen van een ventilator ter hoogte van je videokaart al genoeg is (zit trouwens het koelblok van die videokaart niet vol met stof?
 
Wat extra info

De kast die ik heb is een Supermicro SC733 (http://www.supermicro.com/products/chassis/tower/733/SC733i-665.cfm)
De video kaart zit er net 2 weken in en is nog harstikke schoon, dus dat kan het ook niet zijn. Je ziet ook dat de temperatuur van de videokaart direct weer daalt als we iets gaan doen en er airflow in de kast is. We hebben dit gemeten door remote in te loggen op de machine (ssh) en de monitoring tool open te trekken.

Het probleem is dat er weinig plekken zijn om een fan in de kast te bevestigen. Er zit 1 fan onderin aan de voorkant met een airduct richting de disken en het moederbord. En er zit een grote 12cm fan aan de achterkant achter de CPU.

Jan Hugo
 
Misschien een fan op de videokaart?

Ik had de hoop dat er iets beters was waarmee ik bijvoorbeeld de kaart aan kon passen met een actieve koeling in plaats van de pasieve koeling die er nu op zit. Andere opties als PCI fan's e.d. heb ik wel gezien bij andere leveranciers. De gene die jij aanhaalt heb ik inderdaad ook gezien maar vind ik ook niet echt een optie.

Jan Hugo
 
Laatst bewerkt:
Eventueel een fan in de zijkant van de kast heb ik ook aan zitten denken. Maar dan moet ik in de weer met een stansmachine ofzo om er een netjes gat in de maken en dan met behulp van een raampje e.d. een nette fan er in bouwen. Zou een optie kunnen zijn. Heb alleen geen spare zijpaneel liggen om dat een keer te testen ofzo.

Jan Hugo
 
weet niet in hoeverre je cpu koeler fan kan aan passen in je Bios of software.
Aan gezien je zegt dat je temp om hoog gaat wanneer je idle draait en dus je cpu fan ook zachter draait.
Mischien een ander profiel in stellen dat je cpu koeler op een iets hogere snelheid houd wanneer je pc op idle draait.
Dan kost het je niks
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
B Perfecte service! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Perfecte ervaring met Highflow 3e keer op rij HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
V Perfecte service! HighFlow Testimonials / Shopreviews 4
J Tevreden maar in afwachting, verkeerde levering. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
mukkel Erg snelle levering! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
O Weer een super levering van Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
B Super levering HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Betrayedcover perfect levering 4 op een rij, en een wat minderen HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
AzzKickr 1e bestelling => suuupersnelle levering !! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
ShockRaver Reeds weer een snelle levering met veel extra's :D HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
K Bijzondere levering HighFlow Testimonials / Shopreviews 5
Wizzard22 een super snelle levering HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
V Zeer snel levering HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
Joren weer een snelle levering HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
B highflow levering HighFlow Testimonials / Shopreviews 4
Robin Levering ATI 4850/4870 full cover blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Mandem Ook maar eens voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
K kwieri1985 - kevin - (nog geen naam, maar basis op CM Elite 130) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
S Even voorstellen dan maar. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
T Mijzelf ook maar introduceren - Martin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
Freddy Halloween actie: maar liefst 50% korting op TFC! HighFlow Computer Cooling Shop 17
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
Freddy Guldencoin: De gulden terug, maar in digitale vorm! Hardware & Software 19
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
T Waterkoeling: afgifte niet via lucht maar warmtewisselaar Waterkoeling 5
retrorick Even voorstellen dan maar... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 19
TeQ99 Pomp overleden. tijd voor een nieuwe maar welke. Advies Waterkoeling Setup 6
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
R Computer boot, maar geen display Problemen & Oplossingen 10
stigma 2 gpu's + 1 CPU ...maar welke radiators?? Advies Waterkoeling Setup 14
k.3nny [VERKOCHT] [130INCL]NZXT Pink Phantom GEMOD maar origineel! Verkocht 20
H Pc loopt maar voor de helft leeg met aftappen Waterkoeling 7
T ik heb een nieuw radiator, maar is dat wel de goeien? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
B moest me maar ff voorstelen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
R Kom er maar niet uit.. Advies Waterkoeling Setup 7
S klein maar krachtig Gallery & Build Logs 8
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
C Companion gaat zich toch maar even introduceren... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
C Overgaan op waterkoeling, maar hoe wat waar en waarmee? Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan