lord_omega
New member
Ik ben op zoek naar watercoolings oplossingen voor mijn systeem en ben op zoek naar wat informatie erover. ik zie door de bomen het bos niet meer zo gezegt verder weet ik vrijwel alles over computers software etc. maar watercooling is niet mijn vak.
mijn specs:
kast: Antec 900
Mobo: Rampage extreme(nb en mos coolers vervangen door grote air cooling)
cpu: q9450 (@ 3.6)
cpu cooler: coolermaster hyper 212
ram: 8gb ddr3 1333(9-9-9-24)-(@ 1600->7-7-7-18)
psu:850W coolermaster realpower modular
Gpu 1: Msi ati 3870X2(at stock oc)
Gpu 2: Msi GTX 280 (at stock oc)
os medium: 2x ocz vertex 120gb RAID0
overige opslag: 2x 1tb samsing F1 spinpoint
het zit zo: me cpu draait stabiel op 3,6 en komt onder complete stress niet boven de 55C uit me geheugen is ook redelijk zwaar op de OC (zit namelijk geen enkele vorm van cooling op...) en komt niet boven de 46C uit
verder wil ik richting wat extremere oc gaan zonder nieuwe hardware behalve watercooling.
het idee zit zo:
ik kan voor al me chips (cpu gpu ram gpu-ram nb sb etc.) peltier elementen krijgen voor een mooie prijs elk van de elementen voor de gpu nb en cpu kunne 225W aan warmte verplaatsen en de overige 120W ik zoek een watercoolings set die eventueel deze hoeveelheid warmte aankan want ik heb de peltier op me cpu gebuikt en me cm hyper 212 werd me iets te warm...
enig advies is erg om op de prijs te stellen!!!
alvast bedankt,
mijn specs:
kast: Antec 900
Mobo: Rampage extreme(nb en mos coolers vervangen door grote air cooling)
cpu: q9450 (@ 3.6)
cpu cooler: coolermaster hyper 212
ram: 8gb ddr3 1333(9-9-9-24)-(@ 1600->7-7-7-18)
psu:850W coolermaster realpower modular
Gpu 1: Msi ati 3870X2(at stock oc)
Gpu 2: Msi GTX 280 (at stock oc)
os medium: 2x ocz vertex 120gb RAID0
overige opslag: 2x 1tb samsing F1 spinpoint
het zit zo: me cpu draait stabiel op 3,6 en komt onder complete stress niet boven de 55C uit me geheugen is ook redelijk zwaar op de OC (zit namelijk geen enkele vorm van cooling op...) en komt niet boven de 46C uit
verder wil ik richting wat extremere oc gaan zonder nieuwe hardware behalve watercooling.
het idee zit zo:
ik kan voor al me chips (cpu gpu ram gpu-ram nb sb etc.) peltier elementen krijgen voor een mooie prijs elk van de elementen voor de gpu nb en cpu kunne 225W aan warmte verplaatsen en de overige 120W ik zoek een watercoolings set die eventueel deze hoeveelheid warmte aankan want ik heb de peltier op me cpu gebuikt en me cm hyper 212 werd me iets te warm...
enig advies is erg om op de prijs te stellen!!!
alvast bedankt,