Source
Mr. Grillmeister
Hello hello,
Paar weken terug is er een dame tegen mijn geparkeerde auto aan gereden en er zit nu een behoorlijke deuk in de auto.
Schadeformulieren en dergelijke ingevuld en enkele dagen geleden een brief in de bus van haar verzekeringsmaatschappij.
Er komt een expert langs om de schade op te nemen, omdat de auto uit 2000 is en daardoor ouder dan 7 jaar.
Wat ik uit de brief begrijp is dat hij gaat kijken of de schade vergoed wordt of dat de auto total-loss verklaard wordt en ik de dagwaarde in total-loss staat uitbetaald krijg, minus rapport/analyse kosten.
Nou mijn vraag, wanneer ben ik beter uit, als de schade wordt uitgekeerd of wanneer total-loss wordt uitgekeerd?
Een garage hier in de buurt heeft de schade geschat (snelle/ruwe schatting) op ca €400,-
Nu heb ik geen idee wat dat ding nog waard is, maar er zitten aan de andere zijde ook enkele krassen e.d.
Fiat Punto uit 2000, net APK gekeurd en maar 35.000 KM op de teller (al hoewel ik niet weet of dat enige inbreng heeft bij berekenen).
Ofwel...
Ben ik beter af met total-loss waarde en moet ik de auto nu laten zoals die is, met vuil hier en daar en de krassen leuk zichtbaar?
Of..
Ben ik beter af met een schadevergoeding en dat ik de auto even mooi ga oppoetsen en de krassen aan de andere zijde wegwerk? (ofwel de dagwaarde enigszins verhoog)?
Paar weken terug is er een dame tegen mijn geparkeerde auto aan gereden en er zit nu een behoorlijke deuk in de auto.
Schadeformulieren en dergelijke ingevuld en enkele dagen geleden een brief in de bus van haar verzekeringsmaatschappij.
Er komt een expert langs om de schade op te nemen, omdat de auto uit 2000 is en daardoor ouder dan 7 jaar.
Wat ik uit de brief begrijp is dat hij gaat kijken of de schade vergoed wordt of dat de auto total-loss verklaard wordt en ik de dagwaarde in total-loss staat uitbetaald krijg, minus rapport/analyse kosten.
Nou mijn vraag, wanneer ben ik beter uit, als de schade wordt uitgekeerd of wanneer total-loss wordt uitgekeerd?
Een garage hier in de buurt heeft de schade geschat (snelle/ruwe schatting) op ca €400,-
Nu heb ik geen idee wat dat ding nog waard is, maar er zitten aan de andere zijde ook enkele krassen e.d.
Fiat Punto uit 2000, net APK gekeurd en maar 35.000 KM op de teller (al hoewel ik niet weet of dat enige inbreng heeft bij berekenen).
Ofwel...
Ben ik beter af met total-loss waarde en moet ik de auto nu laten zoals die is, met vuil hier en daar en de krassen leuk zichtbaar?
Of..
Ben ik beter af met een schadevergoeding en dat ik de auto even mooi ga oppoetsen en de krassen aan de andere zijde wegwerk? (ofwel de dagwaarde enigszins verhoog)?