• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CPU cooler Zalman CNPS7500: Koelt niet beter bij hoger RPM?!

lemonade

New member
Hey,

Ik heb de volgende cpu fan
images


Ik merk tijdens een 100% load test op de CPU (OCCT 3.1) geen verschil in temperatuur tussen 1000rpm en 2500rpm. De temperaturen zijn ook niet zo hoog, dus snap t probleem eigenlijk niet. Ik zou wel graag willen dat ie ook beter koelt als ie meer rpm draait :p

Idle : 40 graden
100% Load : 52 graden

Grtz
 
Soms kan je meer airflow geven wat je wilt, maar kouder zal hij niet worden.
Je temps zijn best netjes voor zo'n koeler.

Ik had een Zalman Fatality op mijn i5 661, erg mooi en goed qua temps..
Maar als je geluidsloos wilt en betere temps bleek een Scythe Shuriken beter te zijn
 
Ja kan idd wel aan mn airflow liggen. Mijn kast ligt half open en case fans ontbreken. maar heb mn zijkant er eigenlijk altijd uitliggen. Zal zometeen ff foto uploaden

2ymyq78.jpg


Let niet op de kabels van de PSU, kheb gisteren een voeding met soppy geruild en nog geen tijd gehad om de boel weg te werken :p

Die veel te felle fan blaast eigenlijk alle lucht van buiten naar binnen. Ik heb boven op de kast nog ruimte voor een 80mm fan, en voorin de kast 2x80mm. Nadeel is dat de voorkant een deurtje heeft en de luchtafvoer afsluit D:. Zijpaneel is ook gemod, en zit geen fan hole meer in.

Ik ben tevens bezig met een casemod om voorin een 120mm fan te zetten die naar binnen blaast (misschien zelfs 2) en achterin 2x80mm fans die de warme lucht weer afvoeren. Bij die mod helaas geen ruimte voor een fan bovenin.

Mn 3d kaart word stressed rond de 105 graden, ook niet goed als er slechte airflow is denk ik.
 
Draai die 1200 mm om in de achterkant en doe je zijpaneel erop ;)

dat zal zeker wel airflow creeeren :)

Draai eigenlijk nooit LANG zonder zijpanelen, omdat je echt niet zonder airflow kan!
 
Had alleen vandaag ff mn window eruit gehaald omdat ik t een en ander nog moest aanpassen. Zal hem meteen weer dichtmaken en de fan omdraaien :p

edit:
o_o kast dichtgedraaid en fan omgekeerd, en meteen 3 graden eraf in idle. Zit nu op 43 graden ipv 46. ty!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
vincent nieuwe zalman cpu cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D [VERKOCHT] up/downgrade set(je) mobo-cpu-memory-cooler Verkocht 1
Cygnitr0n [GEVONDEN] CPU Cooler AM3(+) Gevonden 2
L ThermalRight AXP-140 RT cpu cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
K Welke CPU cooler? Rond 60 euro Hardware & Software 10
arwin74 [VERKOCHT] EVGA Superclock CPU Cooler Verkocht 10
A Zipang 2 + "CPU cooler stabilizer" for S775 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sw333t [IN-ACTIVE] S775 CPU cooler en 3x stille 80mm fans Gevonden 4
Lqd [REFUSED] CPU + Cooler, Mobo + Cooler, Mem + Cooler, GPU + Cooler +res +fittingen Verkocht 11
B [INACTIVE] Prolimatech Megahalems en/of Corsair H50/H70 cpu cooler Gevonden 0
J [INACTIVE] cpu cooler socket-a(socket 462) Gevonden 3
V hulp bij kiezen cpu cooler Hardware & Software 5
S Nieuwe CPU Cooler / Fan voor ASUS P5AD2 Socket 775 Overige Koeling 10
Freddy Noctua NH-D14 CPU Cooler (lucht) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Plaatsing van Fan op CPU cooler, links, boven, rechts, onder? Blazen / zuigen? Overige Koeling 3
Freddy Prolimatech Megahalems CPU cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Yil Xigmatek Thor's Hammer, cpu cooler. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
A CPU Cooler Scythe Orochi HighFlow Product Reviews 9
Freddy CPU cooler refitten, met arctic clean set Handleidingen en Installatie Tips 0
L Goede budget CPU cooler Overige Koeling 3
Johnny CPU Cooler Scythe SCINF-1000 Infinity/Mugen HighFlow Product Reviews 8
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
Jason Bitspower CPU Block Summit EF-X Golden - BP-WBCPUEFX-GD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Groene aanslag op CPU blok Waterkoeling 2
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan