The Grinch
New member
Hey mensen,
it's been a while! veeeeel te lang eigenlijk.
ik had een vraagje omtrent een CPU lucht koeler als vervanging van de toch niet zo goed koelende stock cooler op mn i7 2600k.
Maar het probleem zit hem in de speling tussen socket en RAM modules, zeker als ik mn RAM ga koelen met een Corsair Dominator Airflow.
mn budget momenteel is niet beister groot, dus een fancy waterkoeling setup wordt nog verder uitgesteld
dus even kort:
mijn systeem:
Intel i7 2600k
Asus Maximus 4 Extreme
Corsair Vengeance (Low Profile)
alles dus momenteel stock of passief gekoeld
Koelers op oog:
Mugen 4: Scythe Mugen 4 - SCMG-4000
Ashura: Scythe Ashura CPU Cooler SCASR-1000
en moet werken met de Corsair Dominator Airflow (RAM koeler)
Vraag is of deze gaan passen als ik ze dual fan draai?(wat ik liever wel heb)
en anders welke luchtkoeler zouden jullie me dan aanraden? of raden jullie me toch een basic setje waterkoelen aan?
en verder nog een vraag over mn chipset op mn mobo.
die wordt vrij warm heb ik het idee.
ik weet alleen niet of dat komt door de stockkoeler die er warme of hete lucht tegen aan blaast of dat hij uit zichzelf vrij warm wordt?
hoop dat het duidelijk is zo en alvast bedankt!
The Grinch
it's been a while! veeeeel te lang eigenlijk.
ik had een vraagje omtrent een CPU lucht koeler als vervanging van de toch niet zo goed koelende stock cooler op mn i7 2600k.
Maar het probleem zit hem in de speling tussen socket en RAM modules, zeker als ik mn RAM ga koelen met een Corsair Dominator Airflow.
mn budget momenteel is niet beister groot, dus een fancy waterkoeling setup wordt nog verder uitgesteld
dus even kort:
mijn systeem:
Intel i7 2600k
Asus Maximus 4 Extreme
Corsair Vengeance (Low Profile)
alles dus momenteel stock of passief gekoeld
Koelers op oog:
Mugen 4: Scythe Mugen 4 - SCMG-4000
Ashura: Scythe Ashura CPU Cooler SCASR-1000
en moet werken met de Corsair Dominator Airflow (RAM koeler)
Vraag is of deze gaan passen als ik ze dual fan draai?(wat ik liever wel heb)
en anders welke luchtkoeler zouden jullie me dan aanraden? of raden jullie me toch een basic setje waterkoelen aan?
en verder nog een vraag over mn chipset op mn mobo.
die wordt vrij warm heb ik het idee.
ik weet alleen niet of dat komt door de stockkoeler die er warme of hete lucht tegen aan blaast of dat hij uit zichzelf vrij warm wordt?
hoop dat het duidelijk is zo en alvast bedankt!
The Grinch