• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Verbetering setup.

Robin

Member
Ik ga binnenkort als ik weer wat meer geld heb een nieuwe WC setje maken.
Ik heb een coolmaster Centurion 590 nog staan waar ik aan begonnen was en daar zou ook de huidige spullen in komen. Maar de spullen zitten nou in een CM CM690 kast.Momenteel gebruik ik ook die exos II unit waar ik het over had.
Temps vind ik redelijk maar moet nog beter kunnen.

Is het mogelijk om met een dual radiator te komen aan 28 graden idle en 36/38 graden load met een E8500 OCed? Ik heb momenteel de E8500 op standaard snelheid lopen en dit word nou 35 graden idle en 46 graden load en dan praat ik alleen over de cpu niet geoced. Krijg ik dit koeler met een Dual radiator? Ik gebruik nou de swiftech MCR 220. Vind de prestaties een beetje bedroevend. Moet toch meer uit de radiator te krijgen zijn? Of zal dit nooit gaan lukken en heb ik hier dus een triple radiator voor nodig?

Nou zit ik te denken om een andere reservoir te nemen. Ik wil eigenlijk zo`n EK tube reservoir aan de buitenkant maken, zodat het makkelijker te vullen is en te legen is. En zon tube is veel makkelijker te ontluchten. Moet ik dan ook nog opletten hoe lang die tube is? En waarom zijn er verschillende lengtes te krijgen en niet gewoon 2 basis maten?
 
Als je een peltier op je cpu gooit krijg je misschien 28 idle maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren met waterkoeling. En waarom wil je zo laag, als je als max temp. 65 aanhoud is het ook prima.
 
hoe ziet je set-up eruit (loop) en wat welke onderdelen?

Wat is je kamertemperatuur?

Wat is je watertemperatuur ten opzichte van de omgevingstemperatuur?

Op zich geen slechte temps, tenzij je nog gaat overklokken, dan zal je al snel boven de 4GHz naar de 65-70 graden gaan.
 
Laatst bewerkt:
Scale 1: Duo
E4x00: Tcase Max 73c, Stepping M0, TDP 65w
E2xx0: Tcase Max 73c, Stepping M0, TDP 65w
E8x00: Tcase Max 72c, Stepping C0, TDP 65w
E8x90: Tcase Max 72c, Stepping C0, TDP 65w
E6x50: Tcase Max 72c, Stepping G0, TDP 65w
E6540: Tcase Max 72c, Stepping G0, TDP 65w

-Tcase/Tjunction-
--70--/--75--75-- Hot
--65--/--70--70-- Warm
--60--/--65--65-- Safe

--25--/--30--30-- Cool
 
mijn e8300 begon ook bij +-30 graden idle, en die is nu bij 4GHz onder load max 55 graden op een 120mm radiator en een Fuzion v2, dus jouw temp. lijkt me nogal onwaarschijnlijk guardian ;).

edit: ik bedoel dus je eerte post niet de tweede.
 
mijn e8300 begon ook bij +-30 graden idle, en die is nu bij 4GHz onder load max 55 graden op een 120mm radiator en een Fuzion v2, dus jouw temp. lijkt me nogal onwaarschijnlijk guardian ;).

edit: ik bedoel dus je eerte post niet de tweede.


Eerst goed lezen. Ik heb mijn temps helemaal niet genoemd. Ik zeg alleen dat als je idle al 35 graden stock bent, dan zal je boven de 4 GHz warm worden. (gezien de temps van de topicstarter die hij nu heeft)

Ik ben idle ook 35 graden, maar dan bij 4,3 GHz. :118: bij 25 graden kamertemperatuur. Stressed piek ik 60 graden max. , gemiddeld 58 graden, ben nog niet helemaal stabiel, na een uur stressen blijf ik nu onder 60 graden, ben eigenlijk nog in de testfase na een flinke upgrade. Heb ook het V2 blok, nu zonder nozzle en met een EK 3870x2 blok in de loop.

Leuke topic, omdat ik ook een E8500 heb, mensen met zelfde processor, lijkt me leuk als jullie hier je temps plaatsen, zo kunnen we elkaar mooi helpen.

Water blijft stressed 1 tot 1,5 graden boven kamertemperatuur. Daar ben ik erg blij mee.


Jou temps zijn wel ok lijkt me.

@Robin, kan jij je watertemperatuur meten? Is misschien leuk om te weten als je wilt uitzoeken hoe je het beste je set-up kan verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
eigenlijk kan je zien aan je watertemperatuur in vgl met kamertemp of je rad al dan niet voldoet..

als je water maar 5°C boven kamertemp zit, dan is er geen reden om te veranderen van RAD..

zit je water 10°C er boven, dan kan je al denken aan een upgrade..
 
mijn e8300 begon ook bij +-30 graden idle, en die is nu bij 4GHz onder load max 55 graden op een 120mm radiator en een Fuzion v2, dus jouw temp. lijkt me nogal onwaarschijnlijk guardian ;).

edit: ik bedoel dus je eerte post niet de tweede.

Het verschil is dat jij een 120mm radiator hebt en ik een 240mm radiator. Bij mij zou het dus beter moeten koelen... omdat ik meer oppervlak heb.

Snap er verder helemaal niks meer van welke programma nou gelijk heeft. Ik heb nou realtemp 2.70 en die geeft mijn idle core 1 29 graden nou en de core 2 blijft op 34 graden. En de ene kant denk ik echt dat realtemp gelijk heeft omdat de fuzion v2 helemaal niet warm of lauw aan voelt. Terwijl het blok wel goed gemonteerd is.
 
Laatst bewerkt:
Je moet voor je E8500 een programma gebruiken dat voor Tjmax. 100 graden gebruikt.

Voor de E8xxx is altijd uitgegaan van Tjmax 95 graden, onlangs heeft Intel echter voor het eerst officieel waarden bekend gemaakt, sindsdien hou ik 100 graden aan.
 
Je moet voor je E8500 een programma gebruiken dat voor Tjmax. 100 graden gebruikt.

Voor de E8xxx is altijd uitgegaan van Tjmax 95 graden, onlangs heeft Intel echter voor het eerst officieel waarden bekend gemaakt, sindsdien hou ik 100 graden aan.

Ik zit met een E8500, 24 graden kamertemp, zo rond de 40 idle en 59 load (orthos, small )

Ga ik met coretemp meten (T100 graden) dan zit ik zelfs op 65 load :(

Dit met een 3x120mm en 2x120mm i.c.m. xspc v2 blok ... tjsa :S
 
Ik zit met een E8500, 24 graden kamertemp, zo rond de 40 idle en 59 load (orthos, small )

Ga ik met coretemp meten (T100 graden) dan zit ik zelfs op 65 load :(

Dit met een 3x120mm en 2x120mm i.c.m. xspc v2 blok ... tjsa :S

Gebruik je Core Temp 0.99.3?

Mijn kamertemperatuur is 20 graden. Watertemperatuur is 1,5 graden hoger, maar ik zie soms een graad verschil, dus zeg maar 2,5 graden boven kamertemperatuur.

E8500 op 4,2 GHz, 36 graden idle met Core Temp 0.99.3 (Tjmax = 100 )
Met D-tec V2, 4x120 rad en 3870x2 in de loop.

Jou omgeving is 4 graden warmer, dus idle zitten we op dezelfde temperatuur.
Ik heb net teruggeklokt van 4,3 naar 4,2.
Zal zo kijken wat ik stressed nu ben
 
Ik gebruik inderdaad 99.3.

Ik ben ook benieuwd wat de MCW60 die ik vandaag ontvang nog wat gaat doen met alle temps .. ding komt op mijn 8800gtx die nu met load rond de 73 graden zit. Voordeel is wel dat alle hitte niet direct in de kast terecht komt op deze manier.
 
Gebruik je Core Temp 0.99.3?

Mijn kamertemperatuur is 20 graden. Watertemperatuur is 1,5 graden hoger, maar ik zie soms een graad verschil, dus zeg maar 2,5 graden boven kamertemperatuur.

E8500 op 4,2 GHz, 36 graden idle met Core Temp 0.99.3 (Tjmax = 100 )
Met D-tec V2, 4x120 rad en 3870x2 in de loop.

Jou omgeving is 4 graden warmer, dus idle zitten we op dezelfde temperatuur.
Ik heb net teruggeklokt van 4,3 naar 4,2.
Zal zo kijken wat ik stressed nu ben

Wat is het voltage van de processor?

Volgens coretemp loopt die van mij op 35 graden core 1 en 39 graden core 2.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
S Mora setup Advies Waterkoeling Setup 14
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T Fitting nodig voor EKWB setup Waterkoeling 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
iSP Vraag over ripple en/of werkt de voorgestelde setup? Electronica 6
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
Enola m.2 raid setup probleemp Hardware & Software 3
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
T Waterkoeling Setup CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 25
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
J Ontleden setup Waterkoeling 3
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
G Waterkoeling setup voor Termatake core P5 Advies Waterkoeling Setup 4
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
E Nieuwe setup Hardware & Software 5
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
Baloo.be Update waterkoeling setup naar Corsair 850D Advies Waterkoeling Setup 3
vgojef Reinigen waterkoeling setup Waterkoeling 6
J Advies High-End watercooling setup Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 18
BrownMuffin [Waterkoeling] €700 euro i7 X99 setup Advies Waterkoeling Setup 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan