• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Stille voeding met zoveel mogelijk vermogen, welke?

Gerarddo

Junior Member
Ik heb momenteel in mijn winkelwagen 10 voedingen geselecteerd, kan jij mij helpen om de voedingen met de grootste capaciteit en stabiele spanningen en uiteraard de stilste aan te bevelen.
Momenteel ben ik in het bezit van de Koolance PSU-1300ATX-12N ( in Amerika bij Koolance besteld) deze watergekoelde voeding geeft niets dan ellende, ondanks de dual pomp PMP-450S en dual top BP-2D5TOOP-BK en de pomp controler CTR-SPD24 (welke met gemak 2 pompen aan stuurt 2000 tot 6000 toeren) doet het probleem zich voor dat na opstarten de voeding zich na 20 / 30 sec weer uitschakelt ook na de beschreven resset van Koolance geeft dit geen resultaat. Op forums wordt dit vaker vermeld.
Dus nu ben ik op zoek naar een vervanging indien mogelijk watergekoeld (wel 100% betrouwbaar) of andere zware capaciteit en stille voeding.
Graag jou hulp bij deze, Demo systeem ligt dus weer plat, misschien heb jij wel een oplossing voor de huidige PSU.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er even een aparte topic van gemaakt.

Er is niet veel keus qua watergekoelde voedingen.
Wil je een watergekoelde voeding die veel vermogen geeft, is die van Koolance eigenlijk enige keuze.

Kan het misschien zijn dat de voeding in het begin net iets teveel stroom trekt?
Dat had l3p ook met zijn Silverstone Strider 1500W voeding:
http://forum.highflow.nl/f34/l3ps-d3sk-7275/index31.html#post163262

Anders moet je toch kijken naar een normale (luchtgekoelde) voeding.

De meest gevraagde sterke voedingen hebben we al in ons assortiment, enkele voorbeelden:
1200W Cooler Master Silent Pro Gold
1200W Silverstone ZEUS SST-ZM1200M Full Modular
1020W Enermax Revolution85 ERV1020EWT
1500W Silverstone Strider ST1500
 
Sorry was een beetje druk :)

Kan je misschien wat informatie vinden over je voeding hoeveel ampere je 12V lijnen geven ?
Het kan zijn dat je teveel op 1 van de lijnen hebt aangesloten.
Dit is dan dus misschien te verhelpen dmv alles iets beter te verdelen.

Ikzelf had 2 problemen met de Strider 1500W
- Of de Aardlek automaat klapte eruit bij coldboot
- Of de voeding sloeg uit, er brand dan ook een rood lampje.

De aardlekautomaat is nu vervangen, dus het coldboot probleem is weg.
Maar het is me opgevallen dat als ik 2 lege dvd's in mijn dvd drives stop dat dan soms bij het booten de voeding ook in stress slaat.
Denk dat dit komt omdat ik maar heel weinig molex stekkers heb meegeleverd gekregen.
Toch draaien er op 2 25A lijnen, 6 hdd's 2 dvd's 3 ssd's 2 pompen 17 fans en alle led verlichting.

Moet dit dus nog even aanpassen :)
 
Laatst bewerkt:
heb geen enkel probleem met de strider 1500W terwijl er 7 hdds, 2 450S, 8 ventilators en 4 5870 op draaien
bij stressed zie ik niet eens de fan harder draaien, hoor ik niets en komt er amper warmte uit terwijl er toch 1200-1300 watt wordt getrokken :icon_eek:
 
Vanmiddag viel mijn voeding weer 2x in de stress.
Voltages zijn gewoon normaal, voeding wordt ook niet warm ofzo.
Ik heb nu 2 dvd branders los gekoppeld en het lijkt nu wel voorbij te zijn :icon_rolleyes:
 
Heb de Strider 1500W ook besteld en ga daar voorlopig mee verder, tot de oplossing voor de Koolance PSU-1300ATX-12N duidelijk is.
Heeft een half jaar goed gewerkt en nu na opstarten schakelt deze binnen 20/30 seconden uit, ook na de voorgeschreven reset geeft het geen resultaat.
Heb nu Koolance Amerika ( waar ik hem toen besteld heb) het probleem voorgelegd en wacht nu op antwoord van de Techno's
Indien iemand hier een oplossing voor weet, graag een reactie
 
Het nieuwe systeem draait voorlopig weer voor seti, meer een stress test.
heb de afgelopen tijd wat gemodderd met mijn 1700W water gekoelde voeding van Koolance, deze is inmiddels retour USA naar Koolance i.v.m. technische problemen, nu blijkt dat deze voeding niet meer geproduceerd wordt en er alleen een 1000W voor in de plaats is gekomen. krijg volgens hun berichten volledig alles terug betaald.
Dus ben ik overgestapt op Stryder 1500W (niet water gekoeld, het enigste onderdeel nu met Fan koeling) deze voeding kan het ook royaal aan, alles draait weer als een zonnetje.
Ben nu bezig om te kijken wat het met overlocken kan hebben, maar ben hier niet zo goed in thuis.
Dus alle hulp van geroutineerde overclockers is welkom.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Stille voeding Hardware & Software 5
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
Sw333t [FAN ADVIES] Stille 120mm ventilator met pwm fan Overige Koeling 8
Gruffi Stille pomp Waterkoeling 10
M Advies gevraagd: stille behuizing voor huidige waterkoeling Waterkoeling 4
M Stille kast kopen of isolatiemateriaal? Overige Koeling 8
C Ervaringen met stille waterkoelingpompen Waterkoeling 6
Sw333t [IN-ACTIVE] S775 CPU cooler en 3x stille 80mm fans Gevonden 4
Sw333t [GEZ] Stille socket 775 koeler voor C2D E8500 (stock). Maximale hoogte: 13 cm Gevonden 11
aadje93 Stille (goede) koeler voor asus EAH 5870 V2 (zie pics van PCB) Overige Koeling 26
R Stille VGA koeler voor EAH 4650, welke? Overige Koeling 31
Calimero [IN-ACTIVE] echt stille HDD (SSD ?) en XSPC X2O Compact 450 Pump Gevonden 9
Sw333t Stille harde schijf voor FTP server Hardware & Software 3
H goedkope stille mini loop Advies Waterkoeling Setup 11
Dustyrick goede,sterke,stille pomp?? Waterkoeling 28
LightStar Opzoek naar stille 90mm fans Overige Koeling 17
Mobomonster Super Stille Casefan advies Overige Koeling 33
D Aansluiten op 12v voeding Overige Koeling 3
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
vincent 1U voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
M Moeite sleeven voeding Cases en Modding 1
Sanders [VERKOCHT] Corsair AX1200 voeding Verkocht 3
88Gamer88 Voeding kapot gegaan, terwijl PC uit stond. Hardware & Software 5
D beste voeding voor gtx 770 sli Handleidingen en Installatie Tips 4
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
stefan787 100% modulaire voeding Gevonden 2
k.3nny [Gezocht]100% modulaire voeding[CHEAPOOOOOO] Gevonden 5
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
L Welke voeding? Problemen & Oplossingen 3
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
M Transparante voeding Cases en Modding 9
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
Sw333t Voeding verlengkabel, voor montage van de voeding aan de voorzijde. Cases en Modding 18
cederieck [REFUSED!] waterkoeling onderdelen hdd voeding fan's Verkocht 6
J Voeding Pci E aansluiting 6+2 pins Hardware & Software 2
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
Y Ledjes aansluiten op voeding (moederbord?) Cases en Modding 3
Stephan---pro [CANCELLED] Alienware aurora case incl 875watt voeding ruilen Gevonden 1
M voeding Electronica 0
Sw333t [VERKOCHT] ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding Verkocht 6
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
l3p [VERKOCHT] ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding Verkocht 11
T vervangende voeding voor leaktest. Waterkoeling 6
Rico [IN-ACTIVE] Voeding,HDD,Fans etc Gevonden 12
L Fan voeding Overige Koeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan