• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Skulltrail i7 WC, 1x240 rad of 2x120 rad

RRPhantom

HighFlow Moderator
Hallo,
Ik heb een vraagje over waterkoeling in een Skulltrail systeem, dus 2 CPU's op 1 bord, want wat werkt beter?
pomp/dual bay reservoir > cpu1 > cpu2 > NB > SB > rad(240) > pomp/dual bay resevoir
Of wat ik in gedachte had:
pomp/dual bay resevoir > cpu1 > SB > rad(120) > cpu2 > NB > rad(120) >pomp/dual bay resevoir
Want bij ‘‘theorie’’ 1 krijgt cpu2 het warme water van CPU 1 en bij mijn manier zou je het warme water langs de minder belangrijke NB en SB leiden maar, is een 120 rad wel genoeg voor een Extreme CPU?
Zo niet hoe zouden jullie het dan oplossen?
P.S. voor eventuele watergekoelde graka's zou ik nog een extra rad (120) kopen+een extra single bay resevoir en de radiator aan een radbox hangen.

waarom neem je niet twee loops? eentje voor de cpu's en de andere voor de "minder belangrijke onderdelen"
en dan zou ik voor je cpu een 240rad nemen...
en voor de "minder belangrijke onderdelen" een 120 zou moeten werken denk ik zo...

klopt, maar dat probleem hou je toch of je moet in totaal 3 rads in je pc krijgen...
dat je een rad tussen de cpu inzet en na de 2e cpu want het water van de 2e cpu is ook warm en gaat je res in dusja dan zul je 2x 120 moeten hebben voor je cpu loop en een 120 voor je "minder belangrijke onderdelen"
dat zou een oplossing kunnen zijn... maar is het de bedoeling dat je die gaat overclocken die cpu's?

En dan zou de opstelling voor de CPU loop zo zijn?:
pomp/dual bay reservoir > cpu1 > cpu2 > rad(240) > pomp/dual bay reservoir
Want dan heb je alsnog dat de 2e CPU het warme water van CPU1 krijgt; om dat op te lossen zal je toch echt 2 rad's moeten gebruiken.

Ik zal het zo doen: pomp/dual bay reservoir rad(240)met een y splitter-cpu1 cpu2- met een y splitter-pomp/dual bay reservoir.

hierbij geef je de cpu,s gelijkmatig de gekoelde water van het rad:045:

http://www.highflow.nl/index.php?target=products&product_id=847

Laatst bewerkt:
Ik zal het zo doen: pomp/dual bay reservoir rad(240)met een y splitter-cpu1-cpu2 met een y splitter-pomp/dual bay reservoir.

hierbij geef je de cpu gelijktijdig de gekoelde water van het rad:045:

dit zou ik niet doen dit wordt ook vaak afgeraden...
omdat met zo'n splitter kiest het water de makkelijkste weg... of kortste weg... dan zal de verdeling niet gelijk zijn over de cpu... dit is al een keer eerder gezegd door freddy als ik me niet vergis...

omdat met zo'n splitter kiest het water de makkelijkste weg... of kortste weg... dan zal de verdeling niet gelijk zijn over de cpu... dit is al een keer eerder gezegd door freddy als ik me niet vergis...
Met een beetje creativiteit is dit vast op te lossen, ik vind het een goed idee maar ik zou toch liever voor 1 rad per CPU gaan i.v.m. dat het vaker gebruikt wordt en minder kans op problemen geeft, ongelijke stroming, lekkage i.v.m. geen fitting maar plug.

Persoonlijk niet helemaal mee eens, wel zorgen dat je de slangen wel even lang hebt.

indd als je zorgt dat je slangen even lang zijn kun je mazzel hebben maar dan nog zie ik het niet helemaal zitten... ik ben op moment bij ons op zolder bezig met me pa riolering e.d. te maken... en daar zaten we ook met dat probleem (een y splitsing) en dat liep niet helemaal gesmeerd...

Met een beetje creativiteit is dit vast op te lossen, ik vind het een goed idee maar ik zou toch liever voor 1 rad per CPU gaan i.v.m. dat het vaker gebruikt wordt en minder kans op problemen geeft, ongelijke stroming, lekkage i.v.m. geen fitting maar plug.

ook dat indd sneller kans op lekkage.... maar 2 rads voor 2 cpu's is geen verkeerd idee dacht ik zo?? misschien dat freddy een beter idee heeft aangezien hij waarschijnlijk eerder een dergelijke pc gebouwt zal hebben...

indd als je zorgt dat je slangen even lang zijn kun je mazzel hebben maar dan nog zie ik het niet helemaal zitten... ik ben op moment bij ons op zolder bezig met me pa riolering e.d. te maken... en daar zaten we ook met dat probleem (een y splitsing) en dat liep niet helemaal gesmeerd...

oftopic LOL:icon_smile: Kun je niet met elkaar vergelijken ik denk dat het met de ontluchting te maken heeft als je zegt (op zolder).

HAHA een flowmeter op het riool aansluiten

Laatst bewerkt:
Als je 1 loop doet, zou ik de volgorde zo doen, dat het het makkelijkst is met inbouwen en de slangen het kortst zijn.

Want welke blok eerder komt na de radiator, maakt zo goed als niet uit.
Het temperatuur van het water is overal in de loop ongeveer aan elkaar gelijk.

Het beste is wat stravinski zei, twee loops.

haha jaja!! ik probeer alleen maar te helpen ;) en micron ik vertrouw je cker wel hoor (A) alleen ik had van iemand (dacht freddy) gehoord dat je beter niet kon splitsen... en dat van zolder kan kloppen...

Als je 1 loop doet, zou ik de volgorde zo doen, dat het het makkelijkst is met inbouwen en de slangen het kortst zijn.

Want welke blok eerder komt na de radiator, maakt zo goed als niet uit.
Het temperatuur van het water is overal in de loop ongeveer aan elkaar gelijk.

Het beste is wat stravinski zei, twee loops.
Hoe kan het water overal ongeveer gelijk zijn?
Dan zit die radiator er toch voor niets in of ben ik nou gek, want het water zou duidelijk kouder moeten zijn na de rad dan ervoor of niet?

haha nu maak je wel een klein foutje denk ik... want dat is afvoer en daar zit bijna geen tot geen druk op... dit is anders hier wordt water met "hoge druk" door een buis gepompt en dat water neemt de simpelste weg... dus dan kun je gewoon beter niet splitsen.. lijkt me tog?

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S WC setup voor intel skulltrail? Advies Waterkoeling Setup 16
S DangerDen Skulltrail blokjes voor intel D5400XS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
RRPhantom Skulltrail met 2 verschillende CPU's Hardware & Software 18
C Project: Cosmos Skulltrail Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Sanders [TKA] Asus ROG Maximus Z690 Apex, Black Ice GTX360 rad & Bykski full-cover voor ROG Strix RTX4070ti Te Koop 2
D 3e rad plaaten? Waterkoeling 1
Hightower Opzoek naar 280mm rad grills Gezocht 0
R 3080 + 3090 op 1 360mm rad? Waterkoeling 1
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
G [TKA-RAD] EKWB Coolstream PE240 Verkocht 1
P klemmen om res aan rad te hangen Advies Waterkoeling Setup 9
Enola beste fan 140 mm voor een rad en airflow? Waterkoeling 11
S 570X Single rad Waterkoeling 31
DBRichard [TKA-RAD] Coolgate G2 Radiator (10 FPI) 360mm Verkocht 2
X GPU/CPU, 540x180 Rad, Silverstone Raven 02 Advies Waterkoeling Setup 2
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
G Nzxt s340 welk rad? Cases en Modding 0
N [TKA RAD/Pomp/GPU block] Verkocht 0
TinusB XSPC EX420 Triple rad Low Profile HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
J advies :240 rad of 240+120? Waterkoeling 6
U 280mm rad in een fractal node 605 Cases en Modding 4
P rad vervangen ? Waterkoeling 1
P Silverstone TJ10 RAD mounting kit Waterkoeling 2
A 420 rad in top corsair obsedian 750d Cases en Modding 5
l3p [TKA-RADGUARDS] Bitspower Rad / Fan Guards Aluminum/Acrylic 120/140/240/360/480 Verkocht 0
djwesz11 Genoeg RAD oppervlak? Waterkoeling 9
P [VERKOCHT] EK-CoolStream RAD XT (240) Verkocht 4
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
volcom beste 120mm rad voor cpu only koeling? Advies Waterkoeling Setup 5
P [VERKOCHT] EK-CoolStream RAD XT (360) Verkocht 4
volcom [Gezocht] 240mm rad, pompje en cpu block (amd) Gevonden 6
G (TKA-rad) radiator xspc dual fan radiator silver Verkocht 1
A welke rad pas in de Phanteks enthoo primo Handleidingen en Installatie Tips 1
D [VERKOCHT] EK supreme HF nickel plexi + RAD + Reservoir Verkocht 10
Singular1ty [IN-ACTIVE] EK-FC Crossfire/SLI bridge DUAL PARALLEL, Bitspower Rad mount Verkocht 0
H Phobya radiator standaard + EK 480 rad Waterkoeling 2
V Phobya rad grill HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
J [VERKOCHT] Rad Verkocht 1
Cygnitr0n [IN-ACTIVE] rad/res/pmp/fan/div Verkocht 12
PlayGamble [IN-ACTIVE] Koeling RAD, Pomp, Reservoir Verkocht 5
Sw333t [CLOSED] OEM 240mm rad (is een NexXxoS ST30 zonder logo's) Gesloten 4
Aequitis [IN-ACTIVE] Bay res, Chipset block, Res, Rad, Fans Verkocht 11
S [IN-ACTIVE] 2x EK-CoolStream RAD XT 360 Verkocht 8
M [GEVONDEN] 240 Rad Gevonden 2
H [GEZOCHT] EK-CoolStream RAD XT (120),10MM (3/8 ID - 1/2 OD) EK-PSC Schroeffitting Gevonden 2
canonchiel [VERKOCHT] EK-CoolStream RAD XT 120 Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan