• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Shoggy Sandwich Pomp Bevestiging en meer.

dio

New member
Ik heb gisteren een bestelling geplaatst en vandaag alles al binnen:041: echt super service!!

Ik heb een aantal dingen besteld, waaronder de shoggy sandwich.
Ik geloof op aanraden van coolfris ;)
Omdat de shoggy toch wel het het leukste dingetje is, begin ik daar mee.
IMAG0303.jpg IMAG0304.jpgShoggy Sandwich Pomp Bevestiging - Original
Er valt niet erg veel over te vertellen, de shoggy bestaat uit 2 neopreen matjes
met een zelfklevende zijde, in het midden zit een mooie spons, er worden 8 RVS boutjes en moertjes mee geleverd, ik heb er voor gekozen mijn pomp niet vast te zetten, mijn slangen houden de pomp prima op zijn plaats.
eenmaal de spons en de neopreenmatjes samengesteld, heb ik hem in de pc gezet, zie hier de shoggy aan het werk:
IMAG0312.jpg
Hij ziet er beter uit als een groengeel schuursponsje en ik moet vertellen dat hij zijn werk uitmuntend uitvoert, geen trilling meer te voelen van de pomp in de kast, ik ben er erg blij mee.

Een ander item wat ik besteld had was:
Neopreen Rubber Edge Trim.
IMAG0305.jpgNeoprene Rubber Edge Trim (1M) Flat
Voor het gemak heb ik de edgetrim even op een aardappelschilmesje geschoven.
Op deze manier is goed te zien hoe de edgetrim er uiteindelijk uit komt te zien in je kast.

Tevens had ik wat muisvoetjes nodig, ik heb een mx518 en een mx518V2.
Wat me opviel was dat er voor de mx518 een mooi schoonmaak doekje bij geleverd zat en bij de mx518V2 niet, maar dat mag de pret niet drukken, ze passen perfect.
Die cola lolly is mijn favoriete smaak, thx ;)
IMAG0302.jpg
mx518:Hyperglide Mouse Skates MX-1 for Logitech MX510/518/500/700/900
mx518V2:Hyperglide Mouse Skates MX-5 - Logitech MX518v2

En als laatste wat schuurpapier om mijn cpu koeler te lappen:
IMAG0306.jpgLap / Schuurpapier Set (7 vellen: van 400 t/m 2500 grit)
Naar mijn mening was mijn pcu koeler verre van vlak, ik kwam dan ook 3 vellen korrel 400te kort, met deze korrel heb ik namelijk het meeste werk verricht, hoe grover de korrel hoe meer hij afneemt, ik weet niet of er meer mensen zijn die dit ondervonden hebben maar naar mijn idee kunnen er meer vellen "grove" korrel in, misschien iets om in te duiken highflow.
IMAG0309.jpg
Het eindresultaat is niet super glimmend, maar waar het mij om gaat is dat de koeler vlak is, maar voor mijn eerste lap ervaring ben ik er tevreden over, zonder te veel in details te treden ik win iets van 5 graden ten opzichte van voorheen, dat was me 2 a 3 uur lappen wel waard ;)
IMAG0311.jpg


greetz dio.
 
Mooie review van je bestelling. :023:

De meeste waterkoelblokjes van tegenwoordig zijn van onder bewust een beetje bol gemaakt. Dit gebeurt vaak door een rubber ring of o-ring op een bepaalde plek in het blokje dat ervoor zorgt dat de bodem iets bol spant. Dit bolle zorgt voor iets meer druk op het centrum van de IHS waar de meeste warmte door komt. Hier een testje van Hesmelaugh waar hij test wat het effect is van het lappen van een heatkiller (wat ook een blokje is met een bolle onderkant.) Het ongelapte blokje was gemiddeld een graad koeler dan de gelapte. Heel veel scheelt het dus niet. ;)

Maar vandaar dat je zoveel moest schuren om het een beetje vlak te krijgen. Voor het lappen van een IHS van een CPU is er normaal gesproken voldoende 400 schuurpapier in die lapkit.


edit: k.3nny was me voor. :) Gesloopt is misschien iets te zwaar omschreven. ;)

Maar mocht je er spijt van hebben en je wilt graag een graadje koeler, dan heb ik nog wel een bodem van dat blokje liggen. Het topje daarvan zitten haarscheurtjes in dus die gebruik ik toch niet meer. Voor verzendkosten mag je die wel hebben als je interesse hebt.
 
Mooie review van je bestelling. :023:

De meeste waterkoelblokjes van tegenwoordig zijn van onder bewust een beetje bol gemaakt. Dit gebeurt vaak door een rubber ring of o-ring op een bepaalde plek in het blokje dat ervoor zorgt dat de bodem iets bol spant. Dit bolle zorgt voor iets meer druk op het centrum van de IHS waar de meeste warmte door komt. Hier een testje van Hesmelaugh waar hij test wat het effect is van het lappen van een heatkiller (wat ook een blokje is met een bolle onderkant.) Het ongelapte blokje was gemiddeld een graad koeler dan de gelapte. Heel veel scheelt het dus niet. ;)

Maar vandaar dat je zoveel moest schuren om het een beetje vlak te krijgen. Voor het lappen van een IHS van een CPU is er normaal gesproken voldoende 400 schuurpapier in die lapkit.


edit: k.3nny was me voor. :) Gesloopt is misschien iets te zwaar omschreven. ;)

Maar mocht je er spijt van hebben en je wilt graag een graadje koeler, dan heb ik nog wel een bodem van dat blokje liggen. Het topje daarvan zitten haarscheurtjes in dus die gebruik ik toch niet meer. Voor verzendkosten mag je die wel hebben als je interesse hebt.

Nee ik had geen idee dat het koelblok "bowed" kon zijn, dit is de eerste keer dat ik er van hoor... :S

Dus om de extra druk op de IHS (ik neem aan dat je het koelvlak/ribbels bedoeld) te geven heeft EK er een O ring in gestopt.
Wat is het nut hiervan? Ik bedoel onder de cnc freesmachine wordt het blok echt wel "vlak" gemaakt, en dan maken ze hem bewust weer "bowed" omdat hij dan beter op de "vlakke" cpu past?
Laat dan de O ring weg zou ik zeggen.

Toen ik mijn cpu blok demonteerde van mijn cpu viel me 1 ding op, inderdaad leek het er op dat het raakvlak van het koelblok op de cpu +/- dezelfde vorm had als de O ring.
Ik dacht nog bij mezelf zo daar ben ik straks mooi vanaf, als ik alles tegen elkaar afstreep moet ik jullie gelijk geven.

Alleen zou je moeten zeggen dat 2 "vlakke" delen beter contact moeten maken dan 1 "bowed" op 1 "vlak" deel, want laten we eerlijk wezen, die koperen plaat trekken we echt niet "vlak" op de cpu!

Er is 1 probleem, ik heb niet de beschikking over voor opgeslagen data om nu het een en ander te vergelijken in de tempraturen :S
 
Zelf testen is denk ik niet meer nodig. Dat is in het verleden al gedaan door een aantal mensen met veel ervaring in blokjes testen. Hier een draadje op xs waar nikhsub1 voor het eerst met het idee van een bowed koelblok aan kwam zetten. Hier nog wat vergelijkingsresultaten van nikhsub1.
CPU_DT4.jpg

Het verschil tussen de het gemiddelde over vijf mounts tussen het bowed en het vlakke D-Tek Fuzion koelblokje is 1.2c. Dat verschil is nagenoeg even groot als Hesmelaugh later in zijn test tussen de gelapte en de ongelapte heatkiller had. Grof gezegd kan je denk ik wel stellen dat bowed of niet bowed tussen hetzelfde blok een graadje scheelt.

Er is ook nog ergens een review/uitleg van een fransman. Daar staan een aantal mooie plaatjes ter verduidelijking hoe het verschil in druk op het midden van de IHS en de drukverdeling van een vlak blok op een IHS. Kon die helaas niet vinden. :wehe
 
Laatst bewerkt:
En toch he.... Ik heb destijds de Heatkiller eens heel licht gelapped.
Dus zeg maar de ribbeltjes van de cnc frees uit het midden van het cpu blok gelapped.
Het scheelde juist 1-2 graden in mijn voordeel.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
I shoggy sandwich bevestigen. Waterkoeling 1
anub1s18 advies voor stilste radiator sandwich Waterkoeling 4
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
B EK D5 pomp gescheidenaansluiten op distroplate Waterkoeling 1
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
D Pomp stuk Waterkoeling 4
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Kapotte ddc pomp Waterkoeling 2
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
S D5 pomp spare part Waterkoeling 3
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
SupaDutch1 2 Pomp's !! helppp!! Waterkoeling 10
D Traag opstarten pomp Waterkoeling 20
U Pomp Covers Advies Waterkoeling Setup 2
J DDC of D5 pomp gebruiken Advies Waterkoeling Setup 2
P Pomp maakt herrie bij opstarten pc Waterkoeling 12
S Magicool pomp Reservoir tube vervangen Waterkoeling 4
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
B Past deze bracket met EK D5 revo PWM pomp+res? Waterkoeling 1
the_cyberspace Aquacomputer Pomp adapter voor DDC pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
K Fittingen, reservoir en pomp mounts. Waterkoeling 12
H 4 pins 12 volt pomp icm PSU? Overige Koeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan