• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant

Ok... Ik heb weer net de kleur besteld die niet leverbaar is, maar m'n nieuwe pc is nog lang niet klaar... dus heb nog geen haast. :)

Heeft iemand in de tussentijd al meer ervaring met de vloeistof?

(aangezien ik niet echt meer geloof dat primochill meer informatie zal geven :073:)
 
heb hem nu ongeveer 3 maanden in gebruik. moet zeggen dat ik in het begin me aan de 8 uur per dag heb geprobeert te houden maar dit blijkt toch wel lastig te zijn en ik heb dit ook maar 2 weken volgehouden voordat het weer dagen werden van 10-18 uur.

op het momen lijkt hij nog goed te zijn kwa kleur/consistentie enige wat me is opgevallen is dat ik voor me doel van 2.0 L/M me pomp in middels al 10% hoger heb moeten gooien (~2800rpm>~3150rpm) dus er is in die 3 maanden wel meer weerstand in me loop gekomen wat me een beetje bezorgd maak dat het strax nie drainen>flushen>andere coolant er in maar dat ik de boel uit elkaar kan trekken en moet schoonmaken. heb al een bestelling geplaatst voor wat primochill reboot en een andere coolant maar da kan nog wel een maandje of enkele maanden duren, zie wel als ik hem drain of ik ze gewoon kan gebruiken of dat de boel uit elkaar moet.

ik zie er in mijn behuizing wel niet bepaald veel van (3 LED strips maar getint zij paneel) dus ga denk ik toch over naar een licht grijze of witte pastel om gewoon de LED kleur te absorberen/reflecteren en zo zijn kleur te krijgen.

de vue is wel fijn als je zeker wil weten dat je water stroomt als alle lucht er uit is, had er met gekleurd water toch wel moeite mee om te zien of de boel nog werkte en dat zal bij pastel vast nog erger zijn :p
 
Ik heb net weer mijn Primochill Vue vervangen voor gewoon 'normaal' water zonder kleur. Heb het na volgens mij 4 a 5 maanden weer eruit gehaald. Het effect was bijna weg helaas. Was te verwachten uiteraard. Maar het blijft zeker niet netjes schoon helaas. Reboot heeft na 6 maanden geen zin meer, daarmee haal je niet alle witte 'pasta' weg. De flow wordt inderdaad ook minder, ik merkte dat mijn retourleiding minder was.

Precies zoals we al zagen bij Jayz

Dat had ik dus ook, het is niet erg, maar het zeker wel handig om alvast te weten om teleurstelling te voorkomen. Vergeet ook niet dat Primochill Vue inderdaad voor de show is. Het kan wel in een dik gamesysteem, dat had ik namelijk ook met de gebruikelijke 8 uur per dag of soms meer. Maar ik kies toch bewust weer voor een langere periode onderhoudsvrij :) Ik heb het zootje uitelkaar getrokken en gewoon gereinigd met tandenborstel en schoonmaakazijn voor in de radiator, daarna wel goed spoelen met demiwater!!

Vergeet niet dat deze post slechts voor informatie dient :)
 
kan je je radiator schoonmaken met schoonmaak azijn? Ik heb Vue nu ondertussen vanaf april in mn systeem zitten en werkt eigenlijk best goed ...ik merk bij mij dat er wat kleur verschill in gekomen is in een loop (dual loop) maar t effect is zeker nog duidelijk zichtbaar. Ik ben met de volgende ronde wel van plan een ander kleurtjes en geen vue meer te gaan gebruiken hierbij dus wellichtr ook nieuwe tubbing maar de rads en pompjes( behalve een ) wil ik ook gewoon blijven gebruiken .. ik heb ooit eens in het verleden schoonmaak azijn gebruikt bij een rad en kon mij herrineren dat hierna alleen maar schilvers van de rad uitgekomen zijn dus die was daarna ook heel snel weg
 
Dit lijkt mij inderdaad wel een betere oplossing dan azijn...:icon_biggrin:
maar goed zoals ik in april al aangaf wil ik graag weten hoelang die vue meegaat.. een van de loopjes heeft een paarse coolant in gezeten en is heel licht verkleurt verder is er nog niet veel aan de hand eigenlijk temp idle is nu rond de 21 graden en heb het idee dat die vue bij mij het eigenlijk nog best een tijd gaat uitzingen..
 
Precies wat Freddy zegt :) Maar voor mij werkt schoonmaakazijn prima, geen concentraat maar een mengsel en uiteraard goed spoelen gedestilleerd water van de bouwmarkt. Je kan gewoon afwachten en het lang uitstellen, mijn loop heeft zelfs nog 30 dagen stil gestaan vanwege vakantie en toen kwam dat witte laagje langzamerhand. Houd ons op de hoogte!
 
wou het nog proberen uit te houden tot de reboot kwam met nieuwe vloeistof / mogelijk cpu upgrade waar ik dan toch van cpu block > monoblock probeer over te gaan maar dat is het toch niet geworden.

wat me opviel is dat de flow eerst iets minder werd (iets meer kracht op de pomp nodig voor dezelfde L/M vast te houden) laatste 3 weken was dit ongeveer 0.1 L/M per week waar ik voor moest bijstellen. uiteindelijk voordat ik het uit geflushed heb van de oorsponkelijke 3.76L/M nog maar 2.6L/M op vol vermogen over, nog voldoende maar indicatie dat iets fout aan't gaan is.

geen last gehad dat de vloeistof uiteen ging of "witte pasta" al zit dat me misschien op te wachten in de cpu block.

de tubes/het reservoir zien er wel als nieuw uit, reservoir had van de vorige vloeistof + te veel dye een gele tint overgehouden, deze is helemaal weg. misschien goed schoonmaak spul voor een maandje ofzo :p

hebt voor nu maar ffe gewoon met demi water uitgespoelt, inmiddels voor de 3e x vol.
1e en 2e waren vue light :p

cpu blok is frosted dus kan daar helaas nie makelijk tussen de vinnen kijken zonder de boel los te maken en dan moetk ik hem eigenlijk leaktesten waar ik op het moment geen zin in heb. verwacht dat er wel wat in de cpu blok zit, als er in de gpu blok zit zou ik verbaasd zijn. (bij eerdere blokade's al wel door plasticizer bleek dat de gpu zo grof is dat die het doorlaat waar de cpu het opvangt maar dis net iets anders).

morgen laaste keer flushen en voor nu ffe een normale vloeistof er in tot ik me cpu upgrade en dan toch een paar tubes vast opnieuw moet maken/cpu blok vervangen door monoblock.

had de blitz kit wel overwogen maar lijkt toch net niet voor mij, van watk gezien heb moetk alles uit elkaar trekken voor hem te gebruiken waar ik opt moment gewoon nie veel zin in heb (hem bouwen was nie bepaald een prettige ervaring overal) en dat er expliciet staat Do not use on plated products. waar ik dan van denk dat mijn nickle plated cpu/gpu block daaronder vallen en die toch hoofdzakelijk de dingen zijn die vuil zijn, altans flow beperkend vuil.

Edit.

met tegenzin toch me loop uit elkaar gehaalt en ffe cpu blok schoon gemaakt, de flow was nog niet zoals ik hem wou, na schoonmaken van 0.5L/M >1.3L/M min 2.6L/M > 4.2L/M max, cpu blok zat zoals verwacht redelijk verstopt, wel heel makelijk te verwijderen.

IMG_20180910_171413.jpg

nu kan de pomp weer lekker relaxed verder op 25% en nogsteeds 1.3L/M hebbend (kwa temps merkte ik zelfs bij 0.8 eigenlijk niks vreemds waren nagenog exact met als de pomp hoger staat teminste in een loop zonder SLI omdat daar de flowrate over 2 kaarten word gesplit)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Primochill PETG tubing 3/8inch 1/2inch (10mm/13mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
anub1s18 Primochill Rigid Tubing finishing bit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
J probleem primochill slang icm ek fitting Waterkoeling 2
J vraag rigid primochill icm koelvloeistof Waterkoeling 3
XenoMorpH PrimoChill 1/2in. Rigid PETG Tube – 4 x 36in. – Black Waterkoeling 4
D PrimoChill Revolver SX fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
S Primochill PETG Tubing 1/2OD 3/8ID HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D PrimoChill PETG tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J vraagje primochill advanced lrt foute badge? Waterkoeling 3
AQuAKiNG primochill slang 15,9/11,1 mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT 3/8 ID - 1/2 OD - Crystal Clear Retail HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H Primochill Versatile Rigid Tubing Bender HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S EK-Fittingen & Primochill Advanced LRT tubing Waterkoeling 4
Hightower PrimoChill Rigid Ghost Compression Fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Hightower Primochill Acryl Rigid tube blauw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Hightower primochill lrt advanced 10 mm id 13 mm od HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower primochill lrt advanced 10 mm id 13 mm od HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
H Primochill rigid tubing met bijbehorende fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bundymania [User Review] English Version: Primochill Myriad Dual Bay Reservoir D5 - Clear HighFlow Product Reviews 0
bundymania [User Review] Ausgleichsbehälter: Primochill Myriad Dual Bay Reservoir D5 - Clear HighFlow Product Reviews 1
D PrimoChill Flexsleeve Kit UV BRITE ORANGE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S PrimoChill Flexsleeve Kit Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
bundymania Review: Comparison between 3/8" + 5/8" Tubing - Tygon-Masterkleer-Primochill-Koolance HighFlow Product Reviews 5
Alex Primochill Typhoon Split Window Reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Koppelingen primochill III Waterkoeling 11
Mobomonster Primochill dingetjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Thierry Primochill coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
damunk PrimoChill Typhoon III Reservoir System HighFlow Product Suggesties en Nieuws 70
ShaquilleMoreno Primochill D5 reservoir HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
B Primochill 1/2" clamps HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
E Koelvloeistof bijvullen/verversen. Waterkoeling 2
djghostogb koelvloeistof info Waterkoeling 2
Hightower Nanoxia Coolforce CF1 koelvloeistof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy EK-CryoFuel Solid Coolant / Koelvloeistof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
T Koelvloeistof Advies Waterkoeling Setup 5
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Meest onderhoudsvrije koelvloeistof gezocht Waterkoeling 3
S Water koelvloeistof aanvullen Handleidingen en Installatie Tips 2
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
D Koelvloeistof keuze Waterkoeling 3
C Koelvloeistof opnieuw gebruiken? Waterkoeling 6
k.3nny Tapwater als koelvloeistof? DONT! just DONT! Waterkoeling 12
A hoeveelheid koelvloeistof Waterkoeling 3
C koelvloeistof verkeerde kleur Waterkoeling 4
hondaygo Echte gele koelvloeistof. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 30

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan