• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Paar kleine vraagjes.

blingbling

King of shit
Beste mensen,
Ik heb gister een Thermochill 120.3 aan mijn pc gehangen. Mooi ding en alles, maar ik merk dat de temps aan de hoge kant worden. CPU: 39 graden Idle, GPU: 51 graden Idle, gaat hier om een 9800GTX en een Q6600. Als ik dan aan de fans op de rad ga voelen, merk ik dat de onderste warme lucht blaast, de middelste iets koudere en de bovenste gewoon koude lucht. Ik neem aan dat de radiator vol met lucht zit dan? Hoe kan ik hem het beste ontluchten dan? Gewoon eraf halen en horizontaal houden zodat alles lucht eruit stroomt?

En ik heb een Striker II Formula. Deze heeft 2 fannetjes op de mosfetsinks, die weer met een heatpipe vastzitten aan de NB/SB. Deze moet je erop zetten als je geen luchtkoeler op je CPU gebruikt, omdat de airflow dan veel minder is bij dat ding. Nu zitten mijn 2 outtake fans ongeveer 2 cm van dat eerste fannetje af, en mijn PSU outtake zit ongeveer 15cm van de 2de af. Kan ik dan gewoon die fannetjes eraf halen? Zou een hoop schelen, want die dingen maken echt een hoop herrie.
 
ik heb de kleine fans er ook ff op gehad en had ze aan een fancontroller gekoppeld...veel minder geluid.... eigenlijk geen geluid meer.... die mosfeds hebben hebben genoeg aan een hele kleine airflow...ze worden niet echt heet...

haal ze er anders eens af en kijk wat de temps worden..
 
je moet inderdaad even checken of het water wel rond kan lopen en als je denkt dat er lucht in je rad of ergens anders zit kan je voorzichtig je kast een beetje heen en weer kantelen ;)
 
Ik voelde aan de onderkant van mijn radiator en die was heet, maar alles erboven is koud. Volgens mij zit dat ding vol met lucht. Toen ik hem een beetje kantelde kwam er al wat lucht uit. Ik zal hem zo eens eraf halen en hem horizontaal een tijdje laten lopen.

Er zit trouwens ook een ontluchtingsschroef bovenop de Thermochill. Hoe moet ik deze precies gebruiken?
 
hoe heb je de rad in de kast zitten.... of er buiten...

als je lucht er uit wilt halen kan je ook de kast kantelen of plat leggen als de pomp draait..

laat anders eens een pic zien van de rad hoe ie er in zit
 
zo een ontlucht schroefje werkt alsvolgt...
je zet je pomp aan (of systeem) houd een doek goed bijdehand, en draait het schroefje een stukje los (NIET HELEMAAL) gewoon vergenoeg dat net de lucht eruit kan..
als je dan langzaam water ziet verschijnen dan draai je snel het schroefje weer helemaal dicht en klaar is kees :)
daarom moet je hem dus niet helemaal los draaien en al het water dat er evt uitkomt wegvegen met een doek/papiertje...
 
Ik heb mijn radiator zo hangen:
xqfi1i.jpg

2v9zsy0.jpg


En ik had al zo iets met mijn luchtschroef geprobeerd maar er gebeurd helemaal niks. Zelfs het waterpijl in mijn reservoir zakt niet.
 
hoe je em hier hebt aangesloten zal er idd veel lucht in blijven... al helemaal oom dat het het hoogste punt in de setup is...

probeer de setup telaten draaien als de kast op z'n achterkant staat... ondersteunen met iets, denk niet dat de rad ophanging het houd...

of proberen bij tevullen via dat ontluchtings schroefje... ik ken ze niet dus weet niet of het kan
 
Ik heb de radiator er maar even afgehaald en laten lopen. Mijn reservoir was in 2 seconden leeg, en ik gok dat de radiator nu voor de helft vol is. Lekker dan, ik heb geen vloeistof meer. Ik dacht dat ik het met een halve liter nog wel ging redden. Er zit nu van dat kant en klare spul in van Alphacool. Kan ik er niet gewoon wat demi water bijgooien? of moet ik echt nieuwe vloeistof bestellen.

Edit: of misschien dit spul? http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=315804
 
Laatst bewerkt:
En nog een vraagje. Ik heb eens de heatsink zitten te bestuderen van mijn Striker II Formula, en toen zag ik dat dat stukje naast het logo met 2 schroeven vast zit. Als je dit losschroeft, kan je dan de heatsink eraf halen, maar dat de heatpipes wel blijven zitten? Dan zou je er misschien wel een waterblok op kunnen zetten. Gaat om dat stukje met die 2 schroeven:
pic8.jpg
 
Ik zal morgen eens kijken of dat kan. Dan zou ik de eerste zijn met een 'original Striker II formula heatsink mod' :p Lijkt me wel interessant omdat ik dan geen NB, SB en 2 mosfet blokjes hoef te kopen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N Noob into modding paar vraagjes Cases en Modding 1
M Paar vraagjes m.b.t. res + pomp (DCP 4.0) Waterkoeling 0
canonchiel [IN-ACTIVE] 13MM (1/2) Koolance Schroeffitting Paar - G1/4 (7 stuks) Verkocht 0
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
D Paar vraagjes slangdikte 3/8":1/2" of 3/8":5/8" , Koolance cov-rp450 Waterkoeling 5
dopestuff paar spulletjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Beginner Watercooling! Hulp nodig op paar vragen Advies Waterkoeling Setup 37
F Paar vragen over Watercooling ( first timer) Waterkoeling 16
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
Sw333t [TKA PC] Kleine AMD PC, zie omschrijving Verkocht 1
Sw333t [Gezocht] Kleine ssd, sata300/600, geen errors. 30-64 GB Gevonden 0
arwin74 kleine kamer aanpassing :P Overige Builds 15
Mortum Kleine modjes verzameltopic Overige Builds 21
H Kleine mod Phanteks Enthoo Primo Cases en Modding 4
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
maomanna Tips kleine WC onderdelen Advies Waterkoeling Setup 15
Blackdash Mijn Kleine project :) Gallery & Build Logs 0
X Grote of kleine fans voor cooling pad? Overige Koeling 4
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
Adam Vandervorst Te kleine fitting ? Genoeg flow ? Advies Waterkoeling Setup 2
Sw333t Iemand een adresje voor kleine maten rvs buisjes? Cases en Modding 3
Sw333t [IN-ACTIVE] Kleine WC set Gevonden 11
M Plaats hier je kleine mods e.d. Gallery & Build Logs 9
J Kleine tower geschikt voor waterkoeling Cases en Modding 0
C 2de kleine bestelling HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Thierry Kleine pics! HighFlow Forum 5
J Kleine introductie :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Dustyrick [kleine] lanparty organiseren Hardware & Software 20
V Kleine waterkoel upgrade Gallery & Build Logs 6
maomanna Kleine ATX case Hardware & Software 4
l3p Advies gevraagd ivm kleine 2.0 Computer speaker set Hardware & Software 36
aadje93 1 grote en 1 kleine (kleine pakket was 2x zo duur maargoed xD) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
vincent kleine koters hou ze in de gaten Algemene Discussies 9
Dustyrick ms-tech lc-402 kleine mod. Gallery & Build Logs 47
B Het kleine vraagjes topic Waterkoeling 4
Roel1966 Kleine beschadiging radiator Corsair H50 Waterkoeling 12
N kleine G15 mod Cases en Modding 6
Exeon ff kleine bestelling HighFlow Testimonials / Shopreviews 10
Freddy Verschil koelprestaties met grote of kleine slang formaten Waterkoeling 8
S Het Grote Kleine vragen topic Hardware & Software 8
MASTERBLASTER wat vinden jullie van deze kleine film? Gaming 5
I Koeling tv meubel vraagjes. Overige Koeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
B Corsair 250D tricky custom loop versch. vraagjes Advies Waterkoeling Setup 2
M TP10 - 2 vraagjes Lan Party 3
Besje Vraagjes over 140mm rad, Bitspower Spectre fans, en EK Supreme HF. Advies Waterkoeling Setup 3
Ludwig Vraagjes Danger Den waterbox + Cases en Modding 4
boefmans check een aantal vraagjes! Advies Waterkoeling Setup 26
boefmans 6970 videokaart: twee vraagjes Waterkoeling 1
F Pomp vraagjes Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan