• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[kleine] lanparty organiseren

Dustyrick

Junior Member
heey,

mijn ouders hebben een 2e garage achter het huis gekocht zodat ze daar feestjes iin kunnen gaan geven. De garage is helemaal opgeknapt: Nieuwe goede vloer erin, alles netjes geschilderd, grote tafel erin en natuurlijk stoelen, maar dat heeft natuurlijk helemaal niets met het topic te maken.

Nu wil ik in de garage een [kleine] lanparty gaan geven met een aantal vrienden. Ik denk zo rond de 6 mensen.

1e vraag: hoe groot moet ongeveer de tafel zijn om 6 pc's incl. personen kwijt te kunnen? (natuurlijk wel wat ruimte hebben:icon_fU: )

Nu hebben ik en me pa al een tv en internet kabel naar de garage gelegt, maar ik heb geen flauw idee hoe je dat nou allemaal moet regelen.

2e vraag: Moet ik op speciale dingen ivm. internet/ip adressen enz. ?

Ook heb ik nog een vraagje over de stroom. Ik weet dat er een special een nieuwe groep is getrokken voor de garage, maar hoeveel pc's moeten daarop kunnen draaien zonder dat de stoppen eruit knallen? (Dit was me 3e vraag..:razz: )

Dit is me laatste vraag, maar ik neem aan dat deze overbodig is. Moet ik nog letten op vergunningen/eisen van de gemeente of maak dat niet zoveel uit, omdat het maar met een kleine groep is?

Alvast bedankt! ;)
 
als je deze lanparty organiseert in privésfeer heb je geen vergunningen ofzo nodig...
6 pc's op 1 groep moet kunnen :)
als er router al aanwezig is die ip's uitdeeld dan heb je aan een 8 poorts switch voldoenden ;) (tenzij je de deelnemers hun connectiemogelijkheden wilt beperken...)
minimale opp. om gezellig op te gamen is toch wel 100x60cm per persoon denk ik zo

Greetz B0B0
 
Tnx voor je snelle antwoord!:)

Ik heb hier thuis gewoon zo router/moden in 1 van KPN. Volgens mij deelt hij zelf de ip's uit.
aan de tafel kunnen ongeveer 12 personen eten, is hij dan groot genoeg?
 
denk dat je dan wel ruimte voldoende hebt voor 6 personen
en als er een router staat is dat ook in orde gewoon even kijken voor een switch zodat iedereen met elkaar kan verbonden worden ;)
Greetz B0B0
 
ik heb ook wel eens (en we gaan in mei weer doen :D) en lan party gehouden met een paar vrienden. wij hebben gewoon 2 oude routers gepakt en die doorgelust. 3 routers gaat ook nog als je de host op de middelste router zet. eigelijk heel simpel. ik weet niet welke spelen je gaat spelen. (wij speelden css en cod2) je moet gewoon elke pc in het netwerk een op een volgend ip geven. dus 192.168.254.1 volgende is dan 192.168.254.2 etc etc.
 
als je op 1 router de DHCP actief hebt en dan gewoon switch plaatst krijgt iedereen automatisch een correct IP-adres
meerdere routers gaat ook maar dan ben je onnodige kosten aan't doen als je het nog moet aanschaffen
Greetz B0B0
 
Ik heb hier 2 van die switch´s liggen, dus dat moet dan lukken.

Nog een vraagje±
Op lanparty´s hebben hun vaak iets geregeld dat je makkelijks files door kan geven (games/films enz.)
Is daar ook een handig programma voor? ik heb wel is iets gehoord over dc++ ??
 
heb niet gekeken wat dc plus plus is maar je kant toch gewoon 1 pc zijn bestanden delen. dan kan iedereen erbij.

typ dit vanaf steam en mijn tobo staat op andere taal, kan dus geen haakjes of plusjes zetten ±' dat moet dus een smiley voorstelen xD
 
heb niet gekeken wat dc plus plus is maar je kant toch gewoon 1 pc zijn bestanden delen. dan kan iedereen erbij.

typ dit vanaf steam en mijn tobo staat op andere taal, kan dus geen haakjes of plusjes zetten ±' dat moet dus een smiley voorstelen xD
als je met verschillende OS versies werkt is dat soms al niet meer zo simpel...
Greetz B0B0
 
Ik heb regelmatig met prive lans mee gedaan (tot 20 personen) en we hadden een 100mbit switch van HP staan met 24 poorten. Netwerk kabels had iedereen zelf bij zich. Voor de stroom hadden we 4 groepen en een losse voor de koelkast+frituur :p

We hadden verder een netwerkhdd aan de switch hangen waar iedereen de patches en software vandaan trok. De dag van tevoren alles klaar zetten en installeren. De dag zelf om 10u beginnen met gamen.
 
heb je het dan ook 24uur volgehouden? bij mij zat ik na 18 uur als enige nog normaal op me stoel. de rest zat half slapen een race spelletje te spelen :p na 19uur ben ik ook maar gestopt omdat niemand meer wou :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
Sw333t [TKA PC] Kleine AMD PC, zie omschrijving Verkocht 1
Sw333t [Gezocht] Kleine ssd, sata300/600, geen errors. 30-64 GB Gevonden 0
arwin74 kleine kamer aanpassing :P Overige Builds 15
Mortum Kleine modjes verzameltopic Overige Builds 21
H Kleine mod Phanteks Enthoo Primo Cases en Modding 4
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
maomanna Tips kleine WC onderdelen Advies Waterkoeling Setup 15
Blackdash Mijn Kleine project :) Gallery & Build Logs 0
X Grote of kleine fans voor cooling pad? Overige Koeling 4
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
Adam Vandervorst Te kleine fitting ? Genoeg flow ? Advies Waterkoeling Setup 2
Sw333t Iemand een adresje voor kleine maten rvs buisjes? Cases en Modding 3
Sw333t [IN-ACTIVE] Kleine WC set Gevonden 11
M Plaats hier je kleine mods e.d. Gallery & Build Logs 9
J Kleine tower geschikt voor waterkoeling Cases en Modding 0
C 2de kleine bestelling HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Thierry Kleine pics! HighFlow Forum 5
J Kleine introductie :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
V Kleine waterkoel upgrade Gallery & Build Logs 6
maomanna Kleine ATX case Hardware & Software 4
l3p Advies gevraagd ivm kleine 2.0 Computer speaker set Hardware & Software 36
aadje93 1 grote en 1 kleine (kleine pakket was 2x zo duur maargoed xD) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
vincent kleine koters hou ze in de gaten Algemene Discussies 9
Dustyrick ms-tech lc-402 kleine mod. Gallery & Build Logs 47
B Het kleine vraagjes topic Waterkoeling 4
Roel1966 Kleine beschadiging radiator Corsair H50 Waterkoeling 12
N kleine G15 mod Cases en Modding 6
Exeon ff kleine bestelling HighFlow Testimonials / Shopreviews 10
Freddy Verschil koelprestaties met grote of kleine slang formaten Waterkoeling 8
S Het Grote Kleine vragen topic Hardware & Software 8
MASTERBLASTER wat vinden jullie van deze kleine film? Gaming 5
blingbling Paar kleine vraagjes. Waterkoeling 25
W lanparty joinedforces 6,7en8 mei 2016 Deventer Lan Party 6
M Socket 775 quad core, DFI lanparty x48, Antec 1200 Advies Waterkoeling Setup 2
B DFI LanParty Jr. 790GX-M3H5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
MonsterEnergy LANPARTY 15 Mei Lan Party 5
Freddy HighFlow.nl sponsort lanparty The Party 8! 2 t/m 4 April 2010 Eindhoven HighFlow Computer Cooling Shop 16
MrGiorgio Highflow meeting op lanparty Gaming 27
MrGiorgio Middelgrote lanparty gezocht Lan Party 38
vincent Je zult maar naast hem zitten op een lanparty Algemene Discussies 13
V Lan Party organiseren, DHCP server nodig? Hardware & Software 6
Killerbee Lan organiseren? Gaming 72

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan