• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nieuwe wc set

vissie

New member
dit is mijn eerste bericht , kan zijn dat dit niet de juiste afdeling is maar hier komt hij dan.

eindelijk weer eens een nieuwe pc aangeschaft i7-920 D0
oh en het moederbord is een asrock x58 supercomputer.
en 2 GTX295 in quad Sli alleen wil ik mijn cpu op waterkoeling laten draaien dit alles komt in mijn case zijnde een tai-chi van thermaltake, t liefst heb ik mijn radiator aan de buitenkant, maar aangezien ik al een tijdje uit de loop ben van waterkoeling heb ik jullie expertise nodig.
oh en t mag geluid maken ik wil max koeling en geen stille pc :)

het budget is rond de 300-350 euri.

kunnen jullie voor mij een setje bijeen gooien waar ik mee uit de voeten kan, vooralsnog alleen de cpu, t budget is nog ff te klein om ook de gpu's te waterkoelen naar mijn idee, maar de gpu's zullen ook niet overgeklokt worden any time soon.
groeten Vissie
 
Hoi Vissie,

Welkom op het forum :)

Heb je al een beetje ingelezen over waterkoeling?
Zo niet, neem het volgende aub door:
http://www.highflow.nl/forum/f6/waterkoeling-59/
Dan weet je waar we het over hebben als we met adviezen komen :)


Je kan ook alvast proberen om zelf een setje samenstellen, dan kan je zelf alvast bepalen welke radiator grootte, kleur en formaat slangen en fittingen.
Dat zijn namelijk persoonlijke keuzes gebaseerd op smaak/wat je zelf mooi vindt.

Had je ook al een idee hoe je de radiator extern wilt plaatsen?
Dat kan namelijk achter of op de kast (of zelfs aan de zijkant met een beetje modden :)).



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires
Koelpasta, Trechter, Slangknipper, UV lampen, Sleeving Kits etc.
 
nou ben weer een beetje op de hoogte en heb wat samengesteld, here goes :

TFC Xchanger480 + 4 triebwerk tk122 1800RPM
radiatorstand 480 (komt bovenop mijn case)
watercool Heatkiller rev 3.o 1366
met een laing D5 pomp, ben alleen nog niet uit over het reservoir en of ik een nieuwe top neem voor die pomp, voor nu nog niet echt nodig lijkt me
tubing en koppelingen heb ik nog niet echt naar gekeken maar dat loopt wel los

uiteraard is het een beetje overkill om alleen een cpu mee te koelen maar het is met het oog op de near future.( er moeten nog 2 gtx295's gekoeld worden zou die radiator dat trekken ?)

groeten Vissie
 
Voor alleen CPU is het idd overkill, maar het is wel vet :D

Maar zo ben je zeker voorbereid om later componenten bij te plaatsen, zoals jouw 2 videokaarten.
Dat moet de radiator plus fans makkelijk trekken.

Pomptop is aan te raden, daarmee presteert de pomp beter en je kan er alle G1/4" schroefdraad fittingen op gebruiken.
Ziet er ook mooier uit.

Mocht je geen top willen nemen, dan moet je 1/2" (13MM ID) slang nemen, want dat past op de standaard top van de MCP655 / D5 pomp.

Reservoir kan je kiezen uit Tube en Bay reservoirs.
Moet je even kijken wat het makkelijkste is voor jouw kast.
 
DDC 18w is beter ! ook al staat er maar 600l/u, die kan het water tot potverdorie wel 4,7m omhoogstuwen en de D5 maar 3.1m

of de koolance PMP-400 (ddc 3.25), de verbeterde versie van de ddc 3.2, doet bijna 7m in opvoerhoogte = grote druk = goede prestaties !
 
ok maar met het oog op de future er moeten straks ook nog 2 gpu's gekoeld worden lijkt het mij handig om een wat hogere doorstroom te hebben aangezien de loop(s) wat langer worden met een extern rad of zit ik er nu helemaal naast ?

moederbord word vervangen door een p6t6 ws revolution en wil ik ook graag de NB/SB in de loop opnemen dus doorstroom lijkt mij echt het belangrijkste
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Maarten/Pine Nieuwe light bar set cablemod HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
R Nieuwe watercooling set Advies Waterkoeling Setup 10
P Nieuwe waterkoeling set - 200 euro Advies Waterkoeling Setup 1
D Misschien een nieuwe custom wc set Advies Waterkoeling Setup 4
brianos Swiftech Apex Ultima set, nieuwe versie met Apogee XT of niet? Waterkoeling 4
D Nieuwe Waterkoeling Set Advies Waterkoeling Setup 12
T Een nieuwe set. What do u need? Advies Waterkoeling Setup 10
N nieuwe set ! Advies Waterkoeling Setup 6
AceBaran Nieuwe WC set Waterkoeling 19
S Nieuwe EKWB Direct Die blokken Waterkoeling 2
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan