• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe WC set

AceBaran

Junior Member
Hallo ik ben nieuw hier en hoor dat dit de plek is voor (water)koeling..
Ik ben via Xtremesystems.org hierheen verwezen door Roodbaard..

Ik wil mijn systeem watergekoeld hebben..
Dit word mijn allereerste set, ik ben nog nooit in aanraking geweest met zoiets.
Ik ben de laatste tijd aan het benchen en ik kom niet verder dan 4.0GHZ op air..
Dus de volgende stap is klaarblijkelijk Water!

Er zijn hier en daar mensen die zeggen dat als je een allereerste aanraking met waterkoeling hebt, je een simple setje moet kopen.
Misschien ben ik eigenwijs maar ik wil het beste dat er te krijgen is, en dat doe ik dan ook :)

Na nuttige adviezen op Xtremesystems met het oog op wat er te kopen is bij highflow, ben ik er op sommige punten uit..

Het worden in ieder geval deze drie alvast.. en voor nu wil ik alleen mijn cpu coolen ( je kan me van gedachten veranderen als er reden is om andere delen van het moederbord te koelen)

TFX Xchanger Triple
swiftech apogee GTZ
EK Reservoir rev2

Nu heb ik nog de pomp en pomp top nodig en de tubing geloof ik, en ik weet niet zeker of de fanns al bij de radiator zitten..

Kan iemand mij informeren wat ik het beste bij deze drie kan kopen.. of misschien zijn er betere opties..

Tnx
 
Hey, welkom hier, ik ben er zelf ook nog niet zo lang bij, maar de mensen hier weten duidelijk waar ze het over hebben en ik weet zeker dat ze je goed advies zullen geven.

Leuke hardware heb je in ieder geval, moet je heel veel uit kunnen halen met benchmarks ;)
 
Hoi hoi, welkom op het forum!

Zeker mooie hardware!! :D
(ik baal echt zo erg telkens als ik iemand anders zie met 2x GTX295 :p, bij mij is er 1 RMA gegaan)

Over jouw waterkoeling setup, wat is jouw budget?
En moet jouw PC ook zo stil mogelijk zijn, normaal (zelfde als luchtkoeling) of mag het zelfs luidruchtig?

De TFC Triple is trouwens helemaal uitverkocht, TFC kan ze pas weer mid Maart leveren.
Als dat te lang duurt, kan je ook voor Thermochill gaan, wat ook prima radiatoren zijn.

De GTZ CPU blok is goed.
Maar als je alleen jouw CPU wilt waterkoelen, presteert volgens testen de EK Supreme net iets beter.

Verder kan je met een simpel blokje ook jouw NB koelen (EK HP of Swiftech NBMAX).

Als je een stille PC wilt, kan je ook jouw videokaarten waterkoelen, dat scheelt een hoop herrie.
 
Hoi hoi, welkom op het forum!

Zeker mooie hardware!! :D
(ik baal echt zo erg telkens als ik iemand anders zie met 2x GTX295 :p, bij mij is er 1 RMA gegaan)

Over jouw waterkoeling setup, wat is jouw budget?
En moet jouw PC ook zo stil mogelijk zijn, normaal (zelfde als luchtkoeling) of mag het zelfs luidruchtig?

De TFC Triple is trouwens helemaal uitverkocht, TFC kan ze pas weer mid Maart leveren.
Als dat te lang duurt, kan je ook voor Thermochill gaan, wat ook prima radiatoren zijn.

De GTZ CPU blok is goed.
Maar als je alleen jouw CPU wilt waterkoelen, presteert volgens testen de EK Supreme net iets beter.

Verder kan je met een simpel blokje ook jouw NB koelen (EK HP of Swiftech NBMAX).

Als je een stille PC wilt, kan je ook jouw videokaarten waterkoelen, dat scheelt een hoop herrie.

Hallo Freddy,

Dank je wel voor de welkom en ik hoop dat je niet al te lang hoeft te balen :) ivm je 2de videokaart..
Me budget is eigenlijk niet van belang, maar ik wil ook niet onnodig (te)veel betalen voor 1 a 2 graden extra als je begrijpt wat ik bedoel..

Na enig onderzoek komt de TFC triple heel goed over op mij dus ik wacht wel tot maart en ik zal hem dan ook met shroud aanschaffen..
Kan jij bevestigen dat dit de beste RAD is in jullie aanbod ?
Ja ik wil eerst me cpu en na jouw repley te lezen ook me NB gaan koelen
Me videokaarten daar begin ik nog niet aan, deze power kaarten blijfen redelijk koel met aanzienlijke hogere clocks.. En ik heb er al 1 stuk gemaakt door de metal casing er af te halen, dat durf ik niet nog een keer :)

Ik ga er van uit dat jij uit ervaring spreekt ivm de cpu block, je zal vast goede feedback krijgen van de klanten.. Dus zal het de EK supreme worden met de EK reservoir en TFC Triple + shroud..
En ik wil eigenlijk alleen het nodige in me kast hebben, alles wat er buiten geplaatst kan worden wil ik erbuiten hebben ivm met temp..

Ik heb een lian li pc-p80 dat is een erg ruime kast en ben dan ook niet bang voor grote onderdelen..

Voor de rest heb ik de beste pompen nodig en ik denk tygon tubes..

Oh ja nog een erg belangrijke vraag :)
Doen jullie ook helpen met inelkaar zetten tegen betaling ? want ik weet nu al daar ik het nog nooit gedaan heb er aardig mee zal kloten, en met de gedachte dat ik heel veel heb uitgegeven voor mijn huidige systeem en het niet wil opblazen lijkt dit me erg verstandig, ik ben net een aap als ik het 1 keer heb gezien doe ik het de volgende keer exact na..

Groeten uit schiedam!
 
Kan jij bevestigen dat dit de beste RAD is in jullie aanbod ?
Qua geluid (fans) en koeprestaties is dit zeker de beste Triple rad.
Misschien dat de Black Ice GT Xtreme beter presteert met fans die hard blazen.
Je kan natuurlijk ook de Quad radiator of zelfs grotere overwegen :)

Ik ga er van uit dat jij uit ervaring spreekt ivm de cpu block
Ja, want ik heb hem zelf ook (geen goedkope verkooppraat, heb hem echt :D)
Met een Thermochill 360 radiator en Noctua P12-1300 fans hou ik mijn i7-965 @ 4.2 idle op 30-35 en load +/- 50-60.
Temps kan nog wel lager, want mijn fans draaien middels een fan controller op minimale snelheid (700-800RPM ongeveer).


Doen jullie ook helpen met inelkaar zetten tegen betaling ?
Ja dat kan (zie post van St1nG), maar ik denk dat je met dit forum het prima zelf kan doen.
Ik raad je aan om het eerst zelf te proberen, mocht het echt niet lukken, dan kan je het nog altijd langsbrengen.
Lukt het wel, scheelt je een hoop geld, want arbeidsuren zijn prijzig :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Maarten/Pine Nieuwe light bar set cablemod HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
R Nieuwe watercooling set Advies Waterkoeling Setup 10
P Nieuwe waterkoeling set - 200 euro Advies Waterkoeling Setup 1
D Misschien een nieuwe custom wc set Advies Waterkoeling Setup 4
brianos Swiftech Apex Ultima set, nieuwe versie met Apogee XT of niet? Waterkoeling 4
D Nieuwe Waterkoeling Set Advies Waterkoeling Setup 12
T Een nieuwe set. What do u need? Advies Waterkoeling Setup 10
V nieuwe wc set Advies Waterkoeling Setup 8
N nieuwe set ! Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan