ForresT
Member
Beste Hf'ers
Ik zit met een vraagstuk. Ik ben bezig met een build, nou ben ik beland bij een mobo keuze.
De socket die ik wil gaan gebruiken weet ik al, het wordt AM3+.
Het format van het bord wordt µ-atx (i.v.m. de te besteden ruimte).
Ook mag het pci-e 16x slot niet op het eerste expantion slot liggen (direct onder je I/O shield)
Ik wil de cpu en het geheugen overclocken, (cpu wordt nieuwe FX serie, mem wordt een snel setje van bijv. 2133mzh).
Verder komt er 1 ATI/AMD kaart op iets in de richting van 6970, 6950, 6990 of de nieuwe 7xxx serie die nog uit moet komen.
Cpu en vga worden sowieso WC, Ik weet nog niet of ik ook mijn geheugen ga WC-en.
Nu heb ik via tweakers-pricewatch 3 moederborden gevonden die wel leuk zijn.
Alle info is welkom, maar als er iemand ervaring heeft met 1 van deze moederborden is deze info ook zeer welkom.
Mobo keuze 1: Asus M5A88-M EVO
Mobo keuze 2: GA-880GM-USB3 (rev. 1.x)
Mobo keuze 3: 890GM Pro3 R2.0
alvast bedankt
Gr. Basje
Ik zit met een vraagstuk. Ik ben bezig met een build, nou ben ik beland bij een mobo keuze.
De socket die ik wil gaan gebruiken weet ik al, het wordt AM3+.
Het format van het bord wordt µ-atx (i.v.m. de te besteden ruimte).
Ook mag het pci-e 16x slot niet op het eerste expantion slot liggen (direct onder je I/O shield)
Ik wil de cpu en het geheugen overclocken, (cpu wordt nieuwe FX serie, mem wordt een snel setje van bijv. 2133mzh).
Verder komt er 1 ATI/AMD kaart op iets in de richting van 6970, 6950, 6990 of de nieuwe 7xxx serie die nog uit moet komen.
Cpu en vga worden sowieso WC, Ik weet nog niet of ik ook mijn geheugen ga WC-en.
Nu heb ik via tweakers-pricewatch 3 moederborden gevonden die wel leuk zijn.
Alle info is welkom, maar als er iemand ervaring heeft met 1 van deze moederborden is deze info ook zeer welkom.
Mobo keuze 1: Asus M5A88-M EVO
Mobo keuze 2: GA-880GM-USB3 (rev. 1.x)
Mobo keuze 3: 890GM Pro3 R2.0
alvast bedankt
Gr. Basje