• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken

dopestuff

Moderator
Forumleiding
Ik denk dat het wel moet werken, de warmte word nu alleen wat minder egaal verdeelt...
Je kan het voor de zekerheid uitproberen dat je de cpu stresstest en dan voelen hoe warm de koelblokken worden.
Maar ik denk dat je je niet echt zorgen hoeft te maken (dit valt niet te repareren namelijk)

Metalcored00d

New member
Ik denk dat het wel moet werken, de warmte word nu alleen wat minder egaal verdeelt...
Je kan het voor de zekerheid uitproberen dat je de cpu stresstest en dan voelen hoe warm de koelblokken worden.
Maar ik denk dat je je niet echt zorgen hoeft te maken (dit valt niet te repareren namelijk)
Ok, dankjewel :). Ja Asus zelf kon me ook niet helpen, zij zeiden letterlijk om op highflow voor een alternatieve oplossing te kijken :p. Nu, we zien wel wanneer ik begin te overclocken.

XenoMorpH

Active member
Normaal zit er toch een bepaald gas in de heatpipes? De werking hiervan is nu weg waardoor de koeling dus niet mer optimaal is.
Aangezien je op een Waterkoeling forum zit: Waterkoelen die handel :p

dopestuff

Moderator
Forumleiding
Waarschijnlijk wel een leuk en simpel filmpje voor iedereen...

En eigenlijk word dus nu alleen de warmte niet meer van het eene blok naar het andere gebracht (zodat je tussen de twee rijen gelijkere temperaturen hebt)

Bovenaan