• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Metaalbewerker voor maken van bokszak frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freddy

Administrator
Forumleiding
In mijn garage wil ik een zware bokszak van 1,80 meter hoog ophangen.
Helaas bestaat mijn garage uit een enkelsteensmuur en een houten dak, dat is dus te zwak voor de bokszak.

Nu wil ik graag door een metaalbewerker een frame laten maken, vergelijkbaar als met deze:
zwhriv.jpg


Er komt dan 1 bokszak het in midden.
Ik wil de bokszak naar de zijkant kunnen “schuiven” als ik het niet gebruik.

De breedte van de garage is +/- 2,85 meter breed.
De hoogte is 2,80 meter.
(exacte maten kan ik later doormailen)

Kan iemand zo’n frame fabriceren hier? :)
Of kennen jullie een adres waar ik hiermee terecht kan?

(het moet stevig zijn en dus niet gaan wankelen wanneer er op de bokszak gestoten en getrapt wordt, en de bokszak moet naar de zijkant geschoven kunnen worden, wanneer het in midden hangt en gebruikt wordt, moet deze stevig in het midden blijven).
 
Paslis !

Maar ik neem aan dat je rondom de zak wilt kicken etc?
Is een mobile unit dan niet irritant?

Als het goed is rust je dak op flinke balken, daar kan je toch een beugen aan maken? ik weet nog dat me stiefpa dat ook had en daarnaast had hij een pull up bar enzo, allemaal aan 1 zo een balk en me stiefpa heeft daar wekelijks getraint voor zn hobby motorcross, dus stress heeft het wel gehad, en daarbij, Zo een verplaatsbaar frame is ruimte in nemend en staat nooit echt stabiel.
 
De frame hoeft niet verplaatsbaar te zijn.
De linkerpaal komt tegen de linkermuur en de rechterpaal tegen de rechtermuur.
In het midden dus helemaal vrij.

Wat betreft het schuiven van de bokszak tijdens trainen, ik zat te denken om de bokszak met een ketting om de bovenpaal te hangen.
Als er in het midden van de bovenpal iets van een hoekje eruit is of iets anders om de ketting op plaats te houden, dan verschuift die niet tijdens stoten/trappen.
Ben ik klaar, til ik de bokzak een beetje op en schuif het dan zo naar de muur.
 
Ah knap hem dus in het midden van je garage en dan over de gehele breedte :)

Dat is indd wel mooi dan ja!
 
Het idee klinkt zeer goed! Maar ben je nie bang dat de balk waar de boksbal aan komt te hangen dan niet doorbuigt met een lengte van 2,85meter? Das een best stuk namelijk. Zeker als je je "agressie" loslaat op de boksbal, dan krijgt die balk/frame wel het een en ander te verduren lijkt me zo.
 
daar moet je niet snel bang voor zijn als je een uit de kluiten gewassen profiel/holle balk gebruik. Die kunnen makkelijk een paar ton hebben en wegen relatief gezien zoveel niet ;)
 
Daarom wil ik een metalen frame, ben er namelijk wel bang voor dat de houten balken van mijn dak het niet houdt.
 
Zelfs zo'n enkele balk van je plafond kan een paar honderd kilo houden hoor.
Daar zou je je zak al aan kunnen hangen zonder problemen.

Wil je dat niet kan je nog altijd een enkel vierkant profiel tussen de 2 muren zetten, kan ook honderden kilo's houden al is het enkelsteens.
(Deze zou je ook weer aan je balk zelf kunnen monteren als extra.

Een U profiel is echt niet nodig :)
 
Is het geen idee om een metalen balk bovenop een houten balk te bevestigen? Zo wordt het gewicht van de zak - door de kracht van het metaal - over een groter deel/de hele balk verspreidt, nergens om je zorgen over te maken dan ;). Waarschijnlijk ook een stuk goedkoper.
 
Gewoon staal is voldoende denk ik.
Misschien dat ik het eerst maar zelf es ga proberen met een houten frame.



Nope, ik heb zo'n ding vaker geprobeerd, vind het maar niks.
Daarbij heb ik mijn bokszak al, die hangt nu nog bij mijn ouders en wil ik dus verhuizen :)

Hout ga je denk ik niet blij van worden. Gaten gaan uitlubberen en dan word hij instabiel.

Opzich is er niks moeilijks aan. Materiaal kun je bij je ijzerwaren handel halen of direct bij een metaal bedrijf. Ik had je graag willen helpen voor helemaal noppes alleen je woont bij Rotterdam toch? Dat is toch net even iets te ver om heen te gaan :p (overijssel)
 
Inmiddels is het dit geworden, 3mm stalen frame en het staat er goed stevig bij :)

6z60qt.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Verschillende types voor RTX 3080Ti?? Waterkoeling 5
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
Bl4ckj4ck666 nvidia rtx 3090fe oc voor nicehash mining Overclocking 6
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
B Weterkoeling voor kast. Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Mannekino Kan iemand tegen betaling iets eenvoudigs 3D printen voor mij? Cases en Modding 27
Bokeh Bitspower reserve rubbers voor EMLA16 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan