• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Maximus VI Formula Show Casemod MbK

kier

Member
Hi medemodders,

Graag wil ik jullie een mod opdracht voor ASUS en Cooler Master laten zien die ik voor de Computex beurs in Taipei moest maken.

Mischien heb je hem al op Facebook voorbij zien komen, maar hier dus de buildlog met een hele hoop foto's

Niet gesponsord maar wel beschikbaar gesteld door:





Begin April kreeg ik een mail van Cooler Master of ik intresse had in een casemod maken voor de Computex beurs.
Eigenlijk wist ik nog niet de datum waneer deze zou beginnen maar mbv wat Googlen kwam ik er dus achter dat dit
4 Juni al zou starten. Na wat mail verkeer bleek dus dat de deadline 2e week van mei te zijn....wow

Ik hoorde ook dat het met een geheel nieuw type moederbord zou moeten gebeuren, dus alleen hierom kon ik niet weigeren. Dus grote uitdaging.

Wat komt er allemaal in deze build:

Als case hebben we besloten dat het een Cooler Master Cosmos II word. Eigenlijk mod ik nooit 2x dezelfde case, maar voor deze aangelegenheid maak ik graag een uitzondering.

Dus zo gezegd zo gedaan, de Cooler Master Cosmos II





















En voor de CPU en mobo koeling heb ik een mooie Cooler Master Eisberg 240L Prestige uitgezocht









Uitpakken





Mooie pomp en block in één











En 240 rad met G1/4 aansluitingen





En de accessoires voor alle denkbare sockets ed.







Al met al een mooi setje.

Voor de Fans heb ik XtraFlo 120 Red LED fans uitgekozen







Alles word gevoed door middel van een mooie Cooler Master V series 1000W









Toen was het tijd voor de spulletjes van ASUS :) Tis altijd leuk om pakjes te krijgen...zeker als het nog niet in de winkel te krijgen is.

Als eerste kreeg ik een Republic Of Gamers Raidr 240GB SSD













En een Asus GTX680-DC2-4GD5 met EKWB blok er al op









Nog wat mooie Corsair Dominator GT CMGTX7 geheugen







En toen kwam toch echt het nieuwe mobo, de....ASUS Maximus VI Formula







































CPU die erin zit is de Intel Core i7 4770K

Lekker hoor!!!

Volgende update begint het echte modden ;)
 
Update!!!





Eerst nog testen of alles het doet ;)





En it's modding time :)

Omdat ik niet veel tijd heb om deze build te maken heb ik wat ideeen (en foto's) hergebruikt van mijn vorige Cosmos II.
Zo ook de side cover, een plaat aluminium op maat en gebogen.













En een strip aluminium voor de ledstrips en bevestiging midplate









Zijkant 5.25 bay heb ik ook weer een plaatje op maat gemaakt en sparingen eruit



Mat zwart kleurtje erop.



De onderste side panel 4x 120mm gaten erin gezaagd en beplakt met glossy black vinyl



Voor de front en top heb ik weer de zelfde vormen gebruikt als het orgineel van de Cosmos II



Maar deze keer een stuk 5mm doorzichtig acryl op maat gemaakt





En een stuk zwart glanzend acryl





En aan de zijkant van het transparant acryl een rode SMD ledstrip rondom geplaatst. Hierop heb ik het zwarte stuk geplaatst om een mooi effect te krijgen. Owja, en het schuifpaneel heeft weer een laagje carbon vinyl.







Voor de top heb ik hetzelfde gedaan









De Eisberg 240 rad aan de binnenkant gemonteerd met de Xflow fans on top.











En het geheel



En we gaan weer inside. Ik heb weer een stuk 5mm acryl op maat gemaakt voor de midplate.
Deze aan de alu strip gemonteerd en hier ook een rood SMD stripje aan toe gevoegd. Wat ook hier weer een mooi effect geeft.



En geplaatst







En nog een 2e laag gemaakt onder de top midplate, ook met een ledstrip



Om de boel een beetje op te vullen ga ik een MCP350 pomp met een EKWB 2x res + top gebruiken.



Hardware gemonteerd voor de plaatsbepaling en de vorm van de pomp uit de bovenste midplate gezaagd.
Uiteraard word alles weer aangesloten met vaste 12/10mm buis. Btw. het reservoir onder de gpu is even voor ondersteuning...kaartje met blok is aardig zwaar ;)



De Eisberg ook aangesloten met behulp van de buisjes.





De fillport van de Eisberg heb ik naar het hart van de andere reservoirs laten lopen en daar omhoog laten gaan.
Hierboven zit een BP fillport met afsluiter.



De GPU out gaat weer naar de reservoir





En het geheel





Als laatste heb ik nog 2 res holders gemaakt om alles op z'n plaats te houden. Deze heb ik gemonteerd op een stuk acryl welke ook de 5.25 bay dichtmaakt. Ook hierboven zit een ledstrip voor een leuk effect.



That's it for now :)
 
Update!!!





Alles tubes op maat gemaakt en aangesloten...tijd om te vullen met red pastel liquid.
Eerst had ik de Eisberg set gevuld. Omdat de Eisberg rad op het zelfde niveau ligt als de fillport, heb ik op de fillport nog een haakse fitting geschroeft en een afsluiter geplaatst.











De GPU heeft dus een eigen loop die gaat van Pomp -> RAD -> GPU -> RES

















De onderste midplate heb ik rood gemaakt, wat nu net lijkt alsof het rode vloeistof doorloopt naar de midplate
En ik heb een stuk acryl op maat gemaakt om de GPU te ondersteunen



RAIDR :) :) :) love it











Ik heb van de makers van de Parvum systems cases 2 ROG logo's toegestuurd gekregen en na wat zagen en monteren heb ik het rode en witte aardig goed op z'n plek gekregen.



Onderste leds aan



Verlichting achter het logo gemaakt. Het rood vertekend een beetje op de foto, maar is toch echt rood ;)



Weer een zijpaneel met XL window erin



Aan de binnen kant heb ik ook een ROG logo toegepast



Uiteraard ook verlicht







En nog wat laatste foto's















Het geheel.





Tijd om de build weg te brengen naar Cooler Master NL. Stukje rijden maar dat heb ik er wel voor over.



Goed in de gordels



En goed inpakken voor de lange trip naar Taiwan





Mijn dank voor deze build gaat uit naar:

- ASUS HQ
- Sven ASUS Benelux
- Nick Cooler Master
- Raymen Cooler Master
- Gert Cooler Master
- Marco Cooler Master ( Succes met je nieuwe baan)
- En de mannen van Cooler Master voor de goede zorg van het inpakken en verschepen van de build.

Grtz.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
D asus maximus formula VI formula 1150 socket in corsair 750D Handleidingen en Installatie Tips 4
D [IN-ACTIVE] Asus Maximus VI Formula Verkocht 1
D Corsair 32gig kit // Asus Maximus VI Formula Hardware & Software 1
H (Advies Gevraagd) I7 3770k, Maximus V Formula, GTX 670. Advies Waterkoeling Setup 15
ChillPascal Asus Maximus V Formula Waterblock (Acetal, plexi) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Zwelgje [CLOSED] i7 875K - ASUS Maximus III Formula - EK-FB Gesloten 4
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
T Silverstone FT02 waterkoeling met Maximus V Formula hulp Advies Waterkoeling Setup 7
Zwelgje [CLOSED] MB Asus Maximus III Formula + 875K Gesloten 6
S [VERKOCHT] Q9550, 4890, maximus formula Verkocht 4
K [INACTIVE] Asus Maximus Formula III Gevonden 4
S [INACTIVE] i/o shield Asus Maximus Formula Gevonden 4
T Asus Maximus II Formula - Full covered block? Waterkoeling 8
Sanders RAID0 Instellingen wil niet: SATA schijven met Asus Maximus II Formula P45 Problemen & Oplossingen 18
88Gamer88 Asus Maximus Formula standaard NB. Waterkoeling 15
eric Sapphire 4870's op Maximus Formula Hardware & Software 5
B Waterkoeling Maximus II Formula Hardware & Software 33
Jason EK-Quantum Momentum ROG Maximus XII Hero - D-RGB - Plexi & Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Waterkoeling Maximus IX Extreme Advies Waterkoeling Setup 1
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
M mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken Overige Koeling 5
R ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Waterblok Hardware & Software 6
D Bitspower ASUS MAXIMUS VII IMPACT HighFlow Webshop 1
hesselcandea [waardebepaling] Maximus IV Gene-Z Gesloten 1
Hightower [ gezocht] mosfetblok voor de asus maximus IVgene Gevonden 2
B Sli verbinding asus maximus ranger vii Waterkoeling 4
Vissa [VERKOCHT] Asus Maximus V Gene Verkocht 1
R MAXIMUS by Reinoud Ramaker Gallery & Build Logs 3
R [CLOSED]Maximus IV Extreme-Z + 2600K + 4x 1tb + Corsair 800D met toebehoren Gesloten 6
k.3nny [IN-ACTIVE] EK Acetal/nickel maximus 4 gene-z Verkocht 1
N [Waterkoeling] 700€ ,I7 4470K, 2x EVGA 770 GTX, Asus Maximus VI Hero, Crhr Vengeance Advies Waterkoeling Setup 23
D ASUS MAXIMUS VI IMPACT (Intel Z87) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P Waterkoeling 4770K (ASUS MAXIMUS VI HERO MOBO) w/ GTX 670 (MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC) Advies Waterkoeling Setup 9
l3p [VERKOCHT] Asus Maximus V Gene + EK-MOSFET ASUS M5G - Acetal + Nickel Verkocht 7
Cygnitr0n [IN-ACTIVE] Asus Maximus IV Gene-Z Verkocht 8
Aequitis [VERKOCHT] Asus Maximus Extreme IV 3.0 incl Fullcover Waterblock Verkocht 1
BlaserR93 Waterblock Asus Maximus 5 Gene HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
tomasvanderpijl asus maximus iv-gene z --> asus maximus v gene Hardware & Software 15
l3p [VERKOCHT] Asus ROG Maximus IV GENE-Z incl. EK-MOSFET Max IV Gene prototype blok Verkocht 8
Lqd [CANCELLED] Asus maximus IV Extreme Verkocht 14
R ASUS Maximus Extreme-Z mobo blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
arwin74 [CLOSED] Waarde ASUS Maximus IV Extreme Gesloten 4
X [VERKOCHT] Asus Maximus IV Extreme rev. B3 Verkocht 6
cederieck Wel geheugen op ASUS Maximus IV Extreme? zal dit werken ? Hardware & Software 11
Killerbee [VERKOCHT] Intel i7 860, Asus Maximus III Gene & Corsair Dominator GT 4GB Verkocht 23
N Koolance MB-ASM3E (ASUS Maximus III Extreme) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
K0G3L Welk geheugen voor Maximus III Gene ? Hardware & Software 24

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan