• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

asus maximus formula VI formula 1150 socket in corsair 750D

Dutch_M

New member
hallo beste leden.
ik ben zelf beetje aan het snuffelen voor nieuwe moederbord meschien.
ik heb zelf een corsair 750d case.
nu las ik dat er een probleem is met de case stand off en de backplate
dat de moederbord niet netjes sluit op de standoff.

ik weet niet precies de afstand tussen de moederbord en standoff.
zou het werken om
http://www.highflow.nl/toebehoren/montage-tools/mainboard-screw-schroeven-kit-black.html?sl=NL

en dan de 10 mm schroef tegebruiken?
of werkt dit niet?

want lees op engelse forums. dat ene wel lukt met maar een paar schroeven tegebruiken.
beste is natuurlijk alle schroeven bevestigen dus dacht dat een langer schroef tegebruiken.

graag hoor ik van jullie of dit zou werken of niet.
en hopelijk dat dit probleem opgelost kan worden voor somigen ook.

alvast bedankt

BravoNijN

New member
mijn vi formula past gewoon op de standoffs ... totaal geen problemen .. daar is dat bord ook voor gemaakt .. lijkt mij probleem van de gebruiker en niet van het plankje

Das Experiment

Remy
Forumleiding
Alle maten van moederborden zijn universeel. ATX, MATX noem maar op.
Lijkt mij heel sterk dat een specifiek moederbord niet in een 750D zou passen.

Fabeltjes naar mijn mening. :)

Dutch_M

New member

bjornsing

New member
Dee moederbord past wel. dat weet ik. Maar aantal zegen. Door dat de corsair 750d soort standoff hebben met bobbel. En de asus heeft een backplate. Dat het in elkaars weg zit. En onstaat er een kleine afstand tussen de 2.

Corsair 750D and Asus Maximus VI Formula MOBO - Troubleshooting - Linus Tech Tips

Corsair 750D & Asus Maximus Formula [Solved] - Corsair - Components

Heb hier 2 links neer gezet. Waar men over praat. ( engels )
Ik heb zelf de maximus formula VI en een corsair 750D en de backplate van het mobo komt inderdaad tegen de standoffs aan!! heb ik op gelost door met een dremeltje wat van 2 standoffs te slijpen tot het mobo paste (wees wel voorzichtig) er zitten maar 2 standoffs in de weg en dat zijn de 2 links onderin.
Ik raad het NIET aan om de standoffs te verhogen omdat je dan in probleem komt met je I/O panel

hoop hier mee geholpen te hebben.

Bovenaan