• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Liquid SLI upgrade 1400/1500,- Budget

[MENTION=4639]SynthaxBE[/MENTION]

Het was nooit mijn bedoeling een paarse omgeving te creëren bij het modden van mijn pc, toen deze eenmaal af was en ik het knopje indrukte was ik ook redelijk verbaast bij het effect wat dit creëerde, hiermee was ik ook niet minder blij en besloot hierna wat creatiever te wezen met blauw en rood om dit effect te versterken. Later kwam pas in me op om er gewoon echt paars tussen te gooien maar had hier nooit het geld voor over, bang dat het paars te overheersend zou worden. Nu ben ik al enkele jaartjes verder en met de huidige stand van zaken, waarom niet? De kosten zullen wel flink uit de pan reizen maar dit is slechts een kwestie van een maandje langer sparen.

Ik zie sowieso al uit naar deze upgrade, al duurt het nog een jaar haha. Zo heb ik er ook langer plezier van! ( Uitzoeken, assembleren en uiteindelijk bewonderen :) )

Dit is hoe het er nu bijstaat ( Het paarse effect is ietwat overdreven vanwege de camera, de voorkant daar in tegen staat vrijwel gelijk aan hoe het er in de realiteit uit ziet )

Foto650-KMHFTVQA.jpg
 
[MENTION=4050]Hightower[/MENTION]

Handig te weten! Wel ga ik flink modden met ook rood licht, ik denk eraan morgen de eerste dingen te bestellen, dit zal dan bijvoorbeeld de rad zijn welke ik tegen mijn HDD rack aan moet zetten en de onderste fan waarvoor ik het gat moet uitzagen om er een radguard en stoffilter te plaatsen. Zo zijn de lastigste dingen gedaan :) Ook kan ik een beetje knutselen met verlichting welke de UV reactieve led strips gaan worden met een paarse gloed!

Ohwja, de link naar de casemod:

Casemod Link

Ook heb ik alvast de naam bedacht van mijn computer na de casemod, Frozen Realm, het aluminium logo wat ik zal laten maken zal wellicht iets als FR hebben. Ik weet dit nog niet zeker overigens dus de naam kan nog veranderen :)

( Hou er wel rekening mee dat de componentenlijst op dat topic ietwat verouderd is, ik zal het morgen updaten! )
 
Nadat ik zoals beschreven staat in de casemod link mijn computer had schoongemaakt ben ik een probleem tegen gekomen, het gaat erg lastig en krap worden de radiator in de kast te zetten aan de voorkant. Bovendien zal dit niet bepaald charmant ogen met het HDD rack welke hierdoor bekant in het midden komt te staan waardoor de fan direct onder de PSU kabels komt te zitten.

Al bij al heb ik besloten de HDD rack casemod weg te laten en een beetje te prutsen met de airflow waar ik nu jullie hulp bij vraag. Sw333t kwam als het goed is met het idee de RAD aan de voorkant te plaatsen wat helaas niet meer in de planning zit aangezien het een erg strak plan was.

Maar ja, nu vraag ik mij dus af ( Of ik nou met de gebakken HDD's en SSD's zit of niet ) hoe kan ik de airflow het best sturen, degene zoals in config 1 of 2? Hebben jullie nog andere ideeen? Dan hoor ik het graag!

( De SSD's zou ik eventueel wel achter in de kast kunnen proppen zoals sw333t ook al voorstelde en de onderste HDD rack weglaten waardoor ik al heel wat minder met de gebakken SSD en HDD's zit haha )

Ik kijk uit naar de reacties!

Naamloos.jpg

P.S. [MENTION=670]Sw333t[/MENTION] Weet je zeker of het een goed idee is de voorste fan als outtake te laten draaien en de onderste als intake? De voorste fan heeft namelijk al een stof filter, voor de onderste van zal ik er hier eentje voor moeten bijhalen. Bovendien, als ik de onderste van als outtake laat draaien kan enige stof in de computer ook weer zijn weg naar buiten vinden zonder belemmeringen.

De voorste fan zal deze stof allemaal oppakken en zich opbouwen uiteindelijk.

( Ook zal ik een stoffilter op de achterkant moeten zetten )
 
[MENTION=670]Sw333t[/MENTION] dat bedoelde ik met achter in de kast ( mobotray ) :p Maar dan heb ik mij vergist, de situatie en daarbij de vragen blijven wel nog hetzelfde :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 MSI Z97 GAMING 9 ACK LIQUID COOLED DESKTOP Hardware & Software 7
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
S Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 108
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
meneer peer Coollaboratory liquid Ultra 1ML HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
Hightower Liquid extasy waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 41
Freddy EK-Predator is setting a new standard for AIO liquid cooling! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
A liquid cooling system Advies Waterkoeling Setup 1
arwin74 540 Liquid Gallery & Build Logs 51
WiSK Coollaboratory Liquid Copper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C ASUS Republic of Gamers FERRARI RED Liquid Cooled PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
ChillPascal FrozenQ Liquid Fusion Blue Reservoir V2 Waterkoeling 2
bundymania [Bundymania Kurzreview] Liquid Extasy Universalkühler VUCI - die günstige Alternative HighFlow Product Reviews 2
Asphiax Koolance LIQ-702 Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (UV Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
aadje93 Coollaboratory Liquid Ultra HighFlow Product Reviews 55
D Koolance Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (Colorless) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Besje Liquid Extasy Rampage 3 Gene fullcover block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
E Levertijd FrozenQ Liquid Fusion Blauw HighFlow Computer Cooling Shop 18
M FrozenQ Liquid Evolution HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Alex EK H3O Advanced Liquid Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir Verkocht 1
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red 250MM Verkocht 11
J wie kan voor mij een heel nieuw liquid cooling systeem samenstellen. Advies Waterkoeling Setup 96
MrGiorgio Indigo liquid metal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
F FrozenQ Liquid Fusion Reservoir barst! Waterkoeling 43
O MC-CASE-EVO-W MagiCool EQ Liquid Cooling Case Window vragen Advies Waterkoeling Setup 7
Don_Holio Don's Liquid i7 Gallery & Build Logs 7
Slader Danamics LMX: Liquid cooling is back HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Thierry Liquid Extasy HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
Robin Gigabyte x58 UD5 / xtreme Liquid blocks. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Craven liquid metalpad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Oli4v WC Log: Liquid P182 Gallery & Build Logs 188
stravinski Modified TT Kandalf Liquid cooled, Stravinski & Ralpios Cases en Modding 270
N Danamics LM10 - Metal Liquid Cooling HighFlow Product Suggesties en Nieuws 71
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
Freddy Flexibele SLI Bridge kabel, 200mm lengte HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Z Fractal Design R5, 7700K, 1080Ti SLI zo stil mogelijk? Advies Waterkoeling Setup 29
I Waterkoeling set voor i7700k+1080GTX ti+MSI Z270 SLI PLUS+Carbide Series Air 540 Advies Waterkoeling Setup 1
S Alphacool GPX SLI Connector - Dual Asymetric HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan