• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

L3p's D3sk

Dan moet je wel eerst een pompje helemaal uit elkaar halen om te kijken hoe hij geschakeld is met de standen.
Daar zal je dan een klein printje met een ic-tje voor moeten maken die je aan je + - en maby uit knop maakt.
Wat je ook kan doen is als je maar max 1 knop wilt voor je pomp.
Gebruik maken van een lange en een korte puls kort voor tussen de standen schakelen en lang voor het aan en uit zetten.
maar dit is wel elektronica gebied en best lastig te maken vooral het verschil tussen een korte en een lange puls.

Maar zeker vette desk echt te vreet.
L3p je bent trouwens al best beroemd in het wereldje sprak vorige week iemand op een klus die zei "ik ken een gozer die is een pc in ze bureau aan het maken is"
ik lache en zeg o je bedoeld gewoon l3p lol

gr. basje
 
Bedankt allemaal voor de input !


Eigenlijk zoek ik de kleinste en goedkoopst mogelijke oplossing, het liefst zelfs hardware matig.

Heb op de zaak ook al de vraag gesteld en die kwamen met oplossingen als een mitsubishi alpha etc.
Ik moet me er eigenlijk nog even goed in verdiepen.
Datgene wat ik eigenlijk wil moet toch ook met wat kleine relais te doen zijn.

Ik zal de situatie uitleggen.

- Ik wil de pompen nooit uit kunnen doen zonder dat ik de klep optil. Dus de Bulgin knoppen hebben niets met het in en uitschakelen van de 2 pompen te maken.
- Standaard wil ik dat de 2 pompen op dezelfde snelheid draaien als dat ik ze nu op standje 1 heb met de potmeter.
- Ik wil dan alleen 2 extra snellere standen voor als :
a. Het iets warmer weer wordt en dan zelfde snelheid als met potmeter op standje 2
b. Ik wil gaan benchen/OC-en etc, dat ik dus zo koud mogelijk wil. Dan dus zelfde snelheid als met potmeter op standje 5

Alleen ik wil de pompen niet gaan open maken om wat met de potmeters te doen. Maar ..
Ik wil de pompen gewoon op stand 5 laten staan en dan met Voltage de pompen gaan regelen in 3 stappen.
Dus bijv 3V - 5V - 12V
En dit wil ik dan regelen met het liefst 1 Bulgin puls knop, maar als het niet met 1 kan dan met 2.
En kan dat ook niet , dan kan ik ook nog altijd met 3 knoppen, en dan voor elke stand 1 knop, de stand / knop die ik dan gebruik daarvan moet dan de led gaan branden

Hoop dat het zo iets duidelijker is :)
 
Maar ik wil juist wel de stilheid houden die ik nu heb, ik weet namelijk nog niet welk voltage gelijk staat aan potmeter op stand 1, dat ik eigenlijk het belangrijkste :)

En die verschillende standen is in mijn geval ook erg handig om lucht uit de loop te halen na het vullen, lijkt veel sneller te gaan als ik steeds ff switch :)
 
De pompen uit kunnen zetten heeft inderdaad natuurlijk alleen zin tijdens het vullen.
In alle andere gevallen kunnen ze eigenlijk standaard op de pc voeding mee lopen als
het om aan en uit gaat.
De meest simpele oplossing om 3 standen te krijgen is denk ik met schakelaars die de
stand vast houden i.p.v. puls knoppen .
Je kan dan vrij simpel 3 geregelde spanningen maken , zeg maar 3 fan controlers zonder
knop , maar elk met een eigen spanning .
Als je dan aan elke uitgang een diode doet kun je ze achter de diode gewoon aan elkaar
knopen zodat de hoogst gekozen spanning "rules"waarbij de laagste stand dan geen knop
nodig heeft.
Voor de hoogste stand zou je dan een "low-drop" regelaar kunnen pakken zodat je de 12V
uit de pc voeding zo dicht mogelijk kan benaderen .
Geen regelaar op de hoogste stand kan ook . Dan mis je alleen 0,6V die over de diode valt.
De regelaar die ingesteld moet worden hoeft dan geen toegankelijke draaiknop te hebben.
Dit kan een "instel" potmeter zijn die op een printje komt en eenmalig met een schroeven-
draaier goed gezet kan worden .

Kun je hier iets mee i.c.m. je eigen creativiteit ??
 
goeie vraag...
als ik jou was zou ik in dit geval swiftech en laing een mailtje sturen ;)

idd ook om te ontluchten is het makkelijk, maar dan heb je toch gewoon silent mode en performance mode?? :)

en dan kwa het regelen een relait, dat als de knop ingedrukt staat dat hij over de eene kan stroom krijgt (12V) en ingedrukt over een draad met een weerstand van een bepaalde waarde gaat (silent mode)
 
Even m.b.t. de mogelijkheden met relais' ...

Het zijn allemaal puls knoppen bij Freddy op de site ?
Zo ja , zul je relais' nodig zijn met meerdere (interne) schakelaars als je ze voor permanente
contacten wil gebruiken .
Met de puls zet je dan tijdelijk spanning op de spoel en je gebruikt dan 1 schakelaar van dat
relais om die spanning permanent te maken (schakelaar parallel aan de puls knop).
Als je dan nog 2 extra knoppen wilt dan moet elk relais voor elke extra knop (+ relais) nog
een extra schakelaar hebben die juist verbreekt bij bekrachtiging .
Op die manier kun je dan met bv. knop 2 juist relais 1 of 3 laten afschakelen door de spanning
op de spoel (elektro magneet) te verbreken .

Hier een schema van tekenen wordt een harrewar van lijntjes ...
Als je begrijpt wat ik bedoel kun je het eigenlijk vrij simpel uit je hoofd doen .
(toelichting nodig ? ... ROEPT !!)

Om de relais' ook werkelijk iets te laten schakelen zal er nog een schakelaar in moeten en
heb je voor 3 puls knoppen dus 3 relais' nodig met elk "4x om".
 
Kijk dat zocht ik nou net, want (puls)relais hebben we gewoon op de zaak liggen. :)
Ik heb je ge-add op msn, alleen weet niet of me msn nog meewerkt op 1 of andere manier.
Ik begrijp je verhaal een beetje ivm overname contacten.
Alleen nu nog zo dat als de pc uit gaat als ik dan weer opstart dat hij dan altijd op 3V begint.

Dat ik vanmiddag thuiskwam stond de vrouw klaar met koffie en een leuk doosje ;)

P1040006%20%5B1280px%5D.JPG


P1040010%20%5B1280px%5D.JPG


Vincent from Bitspower ..

THANKS !!!!!!!


Wil Vincent van Highflow forum ook heel erg bedanken voor de hulp hierbij :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor het laten wachten :+


P1040015%20%5B1280px%5D.JPG


P1040016%20%5B1280px%5D.JPG


P1040020%20%5B1280px%5D.JPG


P1040021%20%5B1280px%5D.JPG


P1040022%20%5B1280px%5D.JPG


P1040025%20%5B1280px%5D.JPG


P1040026%20%5B1280px%5D.JPG


P1040035%20%5B1280px%5D.JPG




I want to thank Bitspower for sponsoring me at this project, specially Vincent !
And off course Vincent from Highflowforum for helping me with it :)


 
Laatst bewerkt:
Ook bij jou zie ik dat er frees strepen op je mobo block zitten waarschijnlijk een spil in de klem laten liggen waardoor die aan 1 kant iets te diep is gegaan.. Slordig..

hadden ze wel ff glad mogen maken voordat die vernikkeld werd.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
l3p L3p D3sk 2013 Gallery & Build Logs 42
HighFlow Gefeliciteerd, l3p. Felicitaties 2
HighFlow Gefeliciteerd, l3p. Felicitaties 5
HighFlow Gefeliciteerd, l3p. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, l3p. Felicitaties 3
the_cyberspace Gefeliciteerd l3p! Felicitaties 5
Freddy Tweakers interviews FAT (Femke) en l3p (Peter) Cases en Modding 1
Sw333t Van harte gefeliciteerd Peter [l3p] Felicitaties 9
l3p L3p NUC Gallery & Build Logs 14
Sw333t Van harte gefeliciteerd Peter (l3p) Felicitaties 9
l3p L3p - SteigerWood Gallery & Build Logs 49
Sw333t Van harte gefeliciteerd l3p Felicitaties 17
Zwelgje Gefeliciteerd L3P Felicitaties 23
l3p [CANCELLED] L3p Parvum case incl 7x UV green fans. Verkocht 2
DieHard L3p on 9GAG :D Algemene Discussies 3
l3p [VERKOCHT] Origen ae S21T + Koolance fan/pump controller +RGB controller (L3p L4n) Verkocht 20
l3p L3p - Parvum Systems S1.0 Gallery & Build Logs 117
l3p L3p AlCu Gallery & Build Logs 66
sir serial L3P Gefeliciteerd! Felicitaties 25
boefmans Feli l3p Felicitaties 0
W Gefeliciteerd L3p Felicitaties 33
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
l3p L3p L4n Gallery & Build Logs 701
l3p L3p gaat naar Asus Headquarters in Taiwan ! Algemene Discussies 159
l3p l3p's Nieuwe Site rdy ! Algemene Discussies 14
Quadcore Gefeliciteerd L3P en vrouw Felicitaties 27
Quadcore Van harte l3p Felicitaties 28
l3p Tt D3sk - Finished! Gallery & Build Logs 85
A Alweer een d3sk mod, # zoveel! Gallery & Build Logs 17
l3p Raz3r D3sk Gallery & Build Logs 164

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan