• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kom er maar niet uit..

romeodk

New member
Hallo,

Ik wil over 2 weken een nieuwe pc gaan samenstellen, met een processor van ongeveer 3.3 ghz.
over het socket ben ik nog niet uit, ik wil denk ik 8 gb ram en de GTX 850 kaart van nvidea.

Wat ik wil is mijn CPU water gaan koelen in een mooie case, wat stellen jullie voor?

Mijn budget is 1900 euro.
 
Wat versta je precies onder mooie case?
Je zegt enkel je CPU te willen waterkoelen? Of ook je GTX 580 (die kan het ook gebruiken :p)
Waarom wil je waterkoelen? Wil je overklokken of moet alles stil zijn?
Ook zegt een CPU van 3.3GHz niet veel, je hebt er van 2/2 cores/threads tot 6/12 cores/threads.
 
het kost iets meer natuurlijk, maar het is het zeker waard en perfect mogelijk met je budget.
Een snel voorstel voor hardware: Profiel van enthernal | Tweakers.net Tweaker Gallery (en dan nog een harde schijf(of meerdere) naar keuze), normaal gezien zou freddy deze wel allemaal moeten kunnen krijgen. Dan schiet er dus nog een goeie 500 euro over om te koelen.
De case die je wilt is er wel niet echt op voorzien voor waterkoeling, dus je zal wss wat moeten modden of een andere case kiezen als je op veilig wilt spelen.
mogelijke koeling oplossingen:
als je er niets op tegen hebt om je rad extern te hebben, of als je een 360 kan inmodden:
- Koolance Radiator Mounting Bracket with Quick-Release BKT-HX001P (enkel als je deze extern wenst)
- EK-KIT H3O - Supreme HF 360 (basis kit)
- EK-FC580 GTX - Plexi (waterblock voor je GPU)
- 2x 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) EK-PSC Schroeffitting - G1/4 Nickel (dit zijn dezelfde fittingen als in de set, je hebt er twee extra nodig voor je waterblock)
- Masterkleer - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear (1 meter extra slang zal goed van pas komen)

alles samen kost dat een kleine 360 euro, nog ruimschoots binnen je budget en zou geen moeite mogen hebben om alles koel te houden. je kan er ook een fancontroller bijkopen voor als de fans te luid zijn. ook kan je kiezen voor een volledig apparte externe stand als je dat mooier vindt (dit of dit)

als je liever inbouwt dan afhangen van hoe je je case gaat modden.

hopelijk heb je hier iets aan.
 
Dan neem ik een andere case, past deze kit op iedere cpu?
EK-KIT H3O - Supreme HF 360

En kan ik niet beter de 580 met blok erop kopen kant en klaar? Anders zit ik toch nog met de fan, moet ik dan ook nog een radiator kopen bij de kit?
Ik heb trouwens nog totaal geen ervaring met waterkoeling inbouwen..

Thx!

Added after 29 minutes:

Is een corsair waterkoeler veel anders als een normale waterkoeling? zit daar ook over te denken zodat ik meer kan uitgeven aan mijn hardware..
 
Laatst bewerkt:
die corsairs zijn zeker goeie keuzes voor wat ze maar kosten, maar een echte watercooling is toch beter.
580 met blok erop kopen is eveneens een optie, maar kijk dan wel goed hoe het zit met de aansluitingen.
de supreme HF past zeker op volgende sockets(van de site van EK):
CPU socket compatibility:
- Intel LGA-775
- Intel LGA-1366
- Intel LGA-1155/1156
- Intel LGA-2011
- AMD Sockets: 939, 754, 940
- AMD Sockets: AM2, AM2+, AM3, AM3+

Als je nog geen ervaring hebt dan is een H100 zeker een goeie optie.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Kom net kijken........... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Freddy Spelletje: QWOP aarggh :D Hoe ver kom jij? Algemene Discussies 19
F koelvloeistof: kom ik hier mee toe? Waterkoeling 4
BlackCurry Lian li X2000 of X1000 of toch de PC-A71F kom er niet uit. Cases en Modding 8
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Mandem Ook maar eens voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
K kwieri1985 - kevin - (nog geen naam, maar basis op CM Elite 130) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
S Even voorstellen dan maar. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
T Mijzelf ook maar introduceren - Martin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
Freddy Halloween actie: maar liefst 50% korting op TFC! HighFlow Computer Cooling Shop 17
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
Freddy Guldencoin: De gulden terug, maar in digitale vorm! Hardware & Software 19
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
J Perfecte levering, maar nu verder ..... HighFlow Testimonials / Shopreviews 7
T Waterkoeling: afgifte niet via lucht maar warmtewisselaar Waterkoeling 5
J Tevreden maar in afwachting, verkeerde levering. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
retrorick Even voorstellen dan maar... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 19
TeQ99 Pomp overleden. tijd voor een nieuwe maar welke. Advies Waterkoeling Setup 6
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
R Computer boot, maar geen display Problemen & Oplossingen 10
stigma 2 gpu's + 1 CPU ...maar welke radiators?? Advies Waterkoeling Setup 14
k.3nny [VERKOCHT] [130INCL]NZXT Pink Phantom GEMOD maar origineel! Verkocht 20
H Pc loopt maar voor de helft leeg met aftappen Waterkoeling 7
T ik heb een nieuw radiator, maar is dat wel de goeien? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
B moest me maar ff voorstelen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
S klein maar krachtig Gallery & Build Logs 8
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
C Companion gaat zich toch maar even introduceren... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
C Overgaan op waterkoeling, maar hoe wat waar en waarmee? Advies Waterkoeling Setup 3
z999 Bottleneck @ audiosoftware.. Maar waar? Problemen & Oplossingen 0
T posative ervaring hier maar negatieve ? HighFlow Testimonials / Shopreviews 6
A ff voorstellen dan maar Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
H Lurkte al een tijdje rond, maar bij deze de kennismaking! ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
C Cryingsoul, moet me toch maar eens voorstellen ^^. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
W Ik vraag het maar even aan de kenners!!! Waterkoeling 8
NielsKorell Zal me dan ook maar eens voorstellen! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Robin026 Dan komt Robin ook maar in tha house. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 82
Luculenus Waterkoelingsetje voor nu maar ook voor AMD Bulldozer. Advies Waterkoeling Setup 9
neorej Jeroen Beerens stelt zich dan ook maar ff voor :). Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 15
Freddy PC gaat aan, maar geen beeld!? Problemen & Oplossingen 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan