• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

introductie met een verzoekje

helmkamp

New member
Ik zal mij eens even voorstellen op dit forum

mijn naam is chris helmkamp, 34 jaar en woonachtig in harderwijk, ik ben getrouwd en heb 3 schitterende dochters (5 maanden, 3 jaar en 5 jaar)

in het dagelijkse leven ben in als chauffeur werkzaam bij een ambulance dienst, daarnaast ben ik nog werkzaam bij een brandweer korps in de rang van hoofdbrandwacht.

ben nog niet actief op andere computer fora's.

huidige pc.....(durf het bijna niet te zeggen) :schaam kant en klare pc van acer, die zeer nodig aan vervanging toe is !

mochten er nog vragen zijn, schroom niet om ze te stellen, ik zal ze zeker gaan stellen ;-)



om te beginnen, wie o wie kan ik het beste een pm/mail sturen voor advies samenstellen pc.....?


met vr. gr.

chris helmkamp
 
Hangt af wat je ermee wilt doen, je budget en persoonlijke smaak. Maak daar maar een apart tooi je voor, kunnen we lekker ruzieen met zijn allen daarover. À la tweakers.net :) daar kun je ook veel informatie vinden.
 
Hallo,

heb reeds even rond gekeken in de webshop, en reeds veel mooi spul gezien.

hier even een paar wensen van mij:

  • snel
  • stil
  • grote hd/intern geheugen
  • mooie opengewerkte kast dat je de waterkoeling perfect kan zien (danger dan waterbox b.v.)
  • ontvanger voor draadloos internet
  • windows 7
  • controlpanel voor ventilatoren/pompen
  • prijsklasse +-/ €2000

ben benieuwd ;-)

gr.

chris
 
Laatst bewerkt:
- is die 2k Inc of Exc. Watercooling
- ga je gamen en zo ja welke
- doe je aan videobewerking of andere zware toepassingen?
- wil je overclocken of doe je watercooling voor de stilte of voor de hobby?

Als je deze vragen even beantwoord :) hier een eerste basis voorstel:

http://tweakers.net/gallery/262923?wish_id=192943#tab:wenslijst

Ongeveer 750 euro

Schijnt goed mobo te zijn, sdd erin voor de snelheid en een grote hdd. 8gb is meer dan genoeg. De intell 2500k versie zodat je beetje kunt overclocken (zonde om niet te doen bij Sandy bridge, zeker als je wk hebt).

Kast is persoonlijke smaak (50 euro tot 300)
Videokaart hangt af van wat je gaat doen (50 euro tot 800 :)

Dan heb je geld genoeg over voor de waterkoeling.

Btw moet je ook schermen en andere randapparatuur kopen van dit budget? Kan aardig oplopen :)
 
Laatst bewerkt:
Dan kun je mss beter een intel2600k (videobewerking) nemen en een videokaart uit de radeon 6800 of zelfs 6700 serie. Voor de Waterkooling advies zijn hier mensen met meer verstand, hangt ook echt van de gekozen kast af.
Voeding kan trouwens ook iets kleiner, de xfx650 watt moet al te veel zijn :) mocht de XTC niet of lastig te krijgen zijn, de corsairs zijn technisch hetzelfde

Edit: als je toch niet gaat gamen, kun je eventueel ook zonder graka of met eentje zonder fan, beetje zonde om een videokaart van 70 euro te kopen en daar weer een waterblok op te moeten schroeven van hetzelfde bedrag.

Advies: kies eerst een kast (ruimte voor 240 of 360 rad moet meer dan voldoende zijn) dan kunnen we vanuit daar verder kijken. Mobo moet immers ook passen :)
 
Laatst bewerkt:
hartelijk dank voor de reactie tot nu toe !

misschien is het handig dat ik hier een lijstje plaats dat ik kan aan/bijvullen, aub ook aangeven of de gekozen componenten bij elkaar passen:

behuizing - danger dan waterbox plus clear
processor - intel 2600k
videokaart - radeon 6800
harddisk - 2tb wd greenpower
ram - 8gb
voeding - xfx black edition 750w
moederboard - gigabyte ga-z68x-ud3h-b3
waterkoeling - ?
blueray drive - ?
fan control panel - ?
ssd voor window boot - ?


gr.

chris
 
Dan kun je mss beter een intel2600k (videobewerking) nemen en een videokaart uit de radeon 6800 of zelfs 6700 serie.

als je toch niet gaat gamen, kun je eventueel ook zonder graka of met eentje zonder fan.

Ten eerste: Een AMD kaart zou ik NOOIT maar dan ook nooit adviseren voor een edit systeem.

Ten tweede: Eerst zeg je van: Neem een Radeon kaart. En daarna zeg je 'als je niet gaat gamen kan je ook zonder'

Mijn advies:
- Nvidia kaart vanaf een GT450. Een 550 of 560ti is een toffe kaart voor relatief 'weinig' geld. En als je niet tot nauwelijks gamed heb je hier lange tijd plezier van.

Waarom?
- De Nvidia drivers zijn naar mijn mening én ervaring beter. Zeker in combinatie met diverse edit suites.
- CUDA. Zeker een meerwaarde. Vooral met het Adobe pakket werkt dit super.
(werk zelf niet met Adobe maar de paar keer dat ik er mee heb gewerkt? top!)
- AMD drivers.. tja conflicten te vaak met diverse plugins. Zoals Magic Bullet/Looks en andere.
(word in sommige gevallen ook niet officieel ondersteunt door de fabrikant)
 
behuizing - danger dan waterbox plus clear
processor - intel 2600k
videokaart - Asus Videokaart GeForce GTS450 DC SILENT,1GB (passief, geen gedoe met waterkoeling :D)
harddisk - 2tb wd greenpower
ram - Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
voeding - xfx black edition 650w
moederboard - gigabyte ga-z68x-ud3h-b3
waterkoeling -
-Thermochill FG120.2 Dual Grill - 2MM Silver Original
-Koolance CPU-370
-Black Ice GT Xtreme 240 Chrome
- slangen en fittingen: ???
- lichtjes en effecten???
- pomp???
- reservoir???
-casefans 2x 80MM Enermax Apollish BLUE 2100RPM UCAP8-BL
- rad fans: 2x Enermax 120MM Apollish VEGAS BLUE 2000RPM UCAPV12A-BL
blueray drive - boeit niet net welke je mooi vind
fan control panel - bijvoorbeeld Sunbeam Rheobus Extreme Black
ssd voor window boot - Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

die waterkooling spulletjes zijn aan discussie onderhevig hoor, ook net wat je mooi vind :D

Ten eerste: Een AMD kaart zou ik NOOIT maar dan ook nooit adviseren voor een edit systeem.

Ten tweede: Eerst zeg je van: Neem een Radeon kaart. En daarna zeg je 'als je niet gaat gamen kan je ook zonder'

Mijn advies:
- Nvidia kaart vanaf een GT450. Een 550 of 560ti is een toffe kaart voor relatief 'weinig' geld. En als je niet tot nauwelijks gamed heb je hier lange tijd plezier van.

Waarom?
- De Nvidia drivers zijn naar mijn mening én ervaring beter. Zeker in combinatie met diverse edit suites.
- CUDA. Zeker een meerwaarde. Vooral met het Adobe pakket werkt dit super.
(werk zelf niet met Adobe maar de paar keer dat ik er mee heb gewerkt? top!)
- AMD drivers.. tja conflicten te vaak met diverse plugins. Zoals Magic Bullet/Looks en andere.
(word in sommige gevallen ook niet officieel ondersteunt door de fabrikant)


het was mij nog niet duidelijk in welke mate hij wilde gamen. Radeon heeft goede prijs/kwaliteit verhouding, beter dan nvidia. verder een kwestie van smaak ook hoor, ik heb zelf ook een nvidia kaart :D
 
veel licht en toeters en bellen !!

gr
chris
wou anders zeggen aangezien je voor enkel CPU waterkoeling gaat je misschien beter voor een Corsair H100 gaat ofzo zit je niet mee te klooien met vullen en toestanden...
en voor de rest ziet het er allemaal wel ok uit... je kan ook nog voor eventueel een PCI-e SSD gaan zoals de OCZ revodrive (heb je nog meer verlichting in je case ;) )
Greetz B0B0
 
het was mij nog niet duidelijk in welke mate hij wilde gamen. Radeon heeft goede prijs/kwaliteit verhouding, beter dan nvidia. verder een kwestie van smaak ook hoor, ik heb zelf ook een nvidia kaart :D

Iedereen die hier vaker komt zal mijn afkeer jegens AMD wel al kennen.
Maar ik wil nogmaals benadrukken dat een nVidia onderdeel altijd een AMD videokaart zwaar verkracht op wat voor een manier dan ook.
Heb je geen geld: AMD
Wil je gewoon iets dat functioneert: nVidia
(ik schrik nu zelf een beetje van wat voor een fan boy ik eigenlijk ben :sarc: )
Het enige dat nog wel enigszins gaat met een AMD kaart is gaming (en ook daar komen ze te kort), maar dat is voor de OP helemaal niet van belang.

Verder wil je ook graag uit de hele Sandy Bridge bubbel knallen met een shotgun, geladen met een flinke portie realiteit, want LGA 1366 presteert nog steeds beter dan deze zogenaamd vernieuwende socket.
Heel leuk dat je met een 2600k kan clocken naar 4,5 Ghz, maar je hebt er weinig aan als je toepassing eerder cores vreet dan frequenties. En ik elke fatsoenlijke multi threaded applicatie assraped een 1366 hexacore een 2600k.
Ik zou hier dus een LGA 1366 met hexacore aan raden. Bijkomend voordeel is het grotere geheugen potentieel, wat heel handig kan zijn bij videobewerking.
Het enige probleem dat ook ik niet kan ontkennen: de prijs.
Voor een 1366 moederbord + processor zit je al op zo'n 650 euro bij elkaar.
Zou een goed overclock bordje aan raden om zoveel mogelijk uit je processor te kunnen rippen.
Dure borden met NF200 chips lijken me hier overbodig, dus dan kom ik uit op iets als een EVGA X58 SLI3.
Voor processor zou ik dan kijken naar een Intel Core i7 970 of een Intel Xeon E5645, wat volgens mij de goedkoopste hexacore processoren zijn. Laat het budget het toe, dan is een 980X 990X zeker interessant om naar te kijken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Hugo75 introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
mausio91 Mausio - Maurice - WW2Jerry introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Freddy Nieuwe EK Koelvloeistof en introductie actie HighFlow Computer Cooling Shop 2
S introductie saikol Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
J Kleine introductie :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Introductie: DennisM6, Dennis van der Linde, Antec Twelve Hundred Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
D Introductie: Dekore - Duke - Black Beauty Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
K Introductie: Knikkerbak Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Skydrone Introductie Skydrone Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
ShadowBumble Introductie : ShadowBumble - Michel - Project Aqua Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
W Introductie Wannial - Yannick Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
B Introductie: The_Punisherw Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan