Source
Mr. Grillmeister
Ideeën voor plaatsing voeding
Hallo allen,
Al enige tijd (lees: 5 jaar) heb ik een WaterKEG III (klik) als externe waterkoeling gehad waarna ik ben overgegaan op een Rad-stand met een TFC Admiral (klik).
Denk dat ik toch naar optie #2 ga kijken..
Nu wil ik over op PETG tubes met daarbij de radiator intern of bevestigd/aan/op de case.
Bovenop kan hij niet (of met een behoorlijke ruimte ertussen, wat ik lelijk vind) vanwege de Air chimneys en front I/O, achterop kan hij niet vanwege kabels, zou enkel intern, aan de zijkant of onderop worden.
Qua harddrives:
3x 640GB, 1x 320GB, 1x 1TB worden vervangen voor een 4TB
Dan zien de bays er als volgt uit, waardoor ik een hoop (24cm) ruimte onder de HDD bays vrij krijg.
[____DVD____]
[__FANCTRL__]
[____SSD____]
[__4TB__]
[__3TB__]
------------
Heb nu twee opties bedacht, graag input:
#1 :
Een "behuizing" maken (aluminium? staal?) voor onder de behuizing. waar de poten van de behuizing invallen om hem op zijn plaats te houden (al wordt mijn Deep Silence dan wel +/- 15cm hoger)
- Tubes via bruin onderin de kast laten komen (minder grote loop) of via paars buitenom (geen gaten in kast maken)? Of in via bruin en uit via paars (wordt nagevraagd of dit kan met de Admiral).
- Is dit haalbaar, dat de pomp vanaf onder al het water naar boven pompt?
#2 :
TFC Admiral in de kast monteren en:
- Voeding ergens anders kwijt zien kunnen [???]
- Mount maken dat ik de harddisk aan de 5,25" bay kan bevestigen (zonder bay eronder) [mogelijk]
- Pomp/reservoir ergens anders kwijt kunnen [past naast Admiral]
Waar oh waar kan ik de PSU kwijt :'D
Hallo allen,
Al enige tijd (lees: 5 jaar) heb ik een WaterKEG III (klik) als externe waterkoeling gehad waarna ik ben overgegaan op een Rad-stand met een TFC Admiral (klik).
Denk dat ik toch naar optie #2 ga kijken..
Nu wil ik over op PETG tubes met daarbij de radiator intern of bevestigd/aan/op de case.
Bovenop kan hij niet (of met een behoorlijke ruimte ertussen, wat ik lelijk vind) vanwege de Air chimneys en front I/O, achterop kan hij niet vanwege kabels, zou enkel intern, aan de zijkant of onderop worden.
Qua harddrives:
3x 640GB, 1x 320GB, 1x 1TB worden vervangen voor een 4TB
Dan zien de bays er als volgt uit, waardoor ik een hoop (24cm) ruimte onder de HDD bays vrij krijg.
[____DVD____]
[__FANCTRL__]
[____SSD____]
[__4TB__]
[__3TB__]
------------
Heb nu twee opties bedacht, graag input:
#1 :
Een "behuizing" maken (aluminium? staal?) voor onder de behuizing. waar de poten van de behuizing invallen om hem op zijn plaats te houden (al wordt mijn Deep Silence dan wel +/- 15cm hoger)
- Tubes via bruin onderin de kast laten komen (minder grote loop) of via paars buitenom (geen gaten in kast maken)? Of in via bruin en uit via paars (wordt nagevraagd of dit kan met de Admiral).
- Is dit haalbaar, dat de pomp vanaf onder al het water naar boven pompt?
#2 :
TFC Admiral in de kast monteren en:
- Voeding ergens anders kwijt zien kunnen [???]
- Mount maken dat ik de harddisk aan de 5,25" bay kan bevestigen (zonder bay eronder) [mogelijk]
- Pomp/reservoir ergens anders kwijt kunnen [past naast Admiral]
Waar oh waar kan ik de PSU kwijt :'D
Laatst bewerkt: