• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mortum

Member
Beste iedereen!

Ik ben al 2 jaar bezig met plannen voor een nieuwe PC (is o.a. een aanschaf van een woning tussengekomen :p ), maar vanaf Januari ga ik dan toch eindelijk eens beginnen!


Het Budget
€3000,- (is overigens geen hard budget, maar als ik er 200 euro overheen zou gaan krijg ik wel scheven gezichten)


Wat heb ik voor een lijst
Hardware.info link 1
of Hardware.info link 2


Voor MSI is er helaas voor hun moederborden vrij weinig waterkoeling mogelijkheden :( Daarom dat nu toch langzaamaan de hardware in Hardware.info link 1 mijn voorkeur heeft, mede ook omdat het goedkoper is, en meer ondersteuning voor waterkoeling bied.


U hoort Waterkoeling?
Ja dat klopt! (HighFlow link)
En de Benodigheden voor de kast

Wat zijn mijn gedachtegangen
Je ziet het al in de boodschappenwagens, wat nog ontbreekt zijn fittingen en tubing. ook de backplates voor de videokaarten zitten er nog niet bij.

Dan zit ik zonder dat geheel op €3060 totaal.

En dan moeten de Acrylplaten nog gekocht worden.. Dus ja, ik ben over budget :(


PQA (Possible Questions Asked :p ):
Ga je overklokken:
Ja

Wat worden de taken van je PC:
Gamen, 3D modeleren, Videobewerking en een klein beetje Photoshop (in volgorde van prioriteit)

En wat gebruik je van je huidige systeem:
Niets, deze gaat mijn vriendin gebruiken tot ik voor haar ook een nieuwe PC kan maken

Heb je een sponsor:
Ik heb alleen een machinepark (Kaasfabriek, ik was hier vrijwilliger ;) ) ter beschikking gekregen voor het maken van de kast, kwa hardware/materialen komt alles verder van eigen portemonnee

Wil je een sponsor:
Tuurlijk lijkt me dit vet, maar hier zitten ook verplichtingen aan...
En zeker omdat ik nog nooit hier ervaring mee heb opgedaan vind ik dit een moeilijke stap..
Als mij wat aangeboden wordt wil ik daar tuurlijk even over babbelen, maar ik durf dit niet zelf te vragen
Ook is dit mijn allereerste "project" op het gebied van casemodden, dus ik verwacht ook helemaal niets ;)



Mijn vraag aan jullie:

Waar kan ik nog eventueel inkrimpen zonder dat prestaties en opslagcapaciteit verloren gaan? (alle hardware wordt juist in het zicht gemonteerd, en om te zeggen van laat 1 onderdeel weg dan snij ik mijzelf in de vingers aangezien dan het aanzicht veranderd.)
Crude-layout.png



Ik wil graag alles volledig water-koelen (dus ook het moederbord) het merk hardware maakt me niet zo uit, op de Corsair delen na.
(heb daar gewoon al jarenlang zeer goede ervaringen mee)
 
Laatst bewerkt:
Mooie startpost! :)

Maar je moet even de andere link naar jouw opgeslagen winkelwagen op onze webshop kopieren.
Letterlijk "link" kopieren in de lijst van jouw opgeslagen winkelwagens.
 
als ik op die Link/Weergeven link klik kom ik op een 404 pagina :(

rechtermuis daarop en link kopieren geeft dit:
Toegang geweigerd

Het is trouwens echt oprecht de vraag waar ik nog een beetje mee kan inbinden kwa kosten, ideaal zou zijn als ik met deze hardware rond de €2800 uit zou kunnen komen, dan heb ik een leuke ruimte om met LED's, Acryl e.d. te knoeien.




Edit:
2 aparte wagentjes opgeslagen en hetzelfde gedaan, ze werken nu wel!
 
Nou.. de Crucial SSD's zijn al lekker in prijs gedaald en de RAD die Freddy aanwees heeft er lekker voor gezorgd dat ik onder de 3K kom.



En mn meissie kwam gisteren dat als het enkel voor Acryl en leidingwerk + Fittingen is ik wel wat ruimte krijg..


She's a keeper :D <3


Overigens als iemand nog tips heeft waar ik nog wat kan besparen is dat natuurlijk van harte welkom! :)
 
Als je zo nadrukkelijk kijkt na besparing. Waarom dan je MB en geheugen koelen? Dit zijn toch onderdelen waarvoor waterkoeling niet echt noodzakelijk is.

In jou geval waarbij je binnen het budget wil blijven zou ik zeker wel alles mee nemen. Dus ook de fittingen, dit kan nogal aardig oplopen. Uiteraard afhankelijk van welke fittingen je besluit te gebruiken.
 
Dit komt omdat in de kast zelf bijna geen air flow zal zijn.
Daardoor zijn passief gekoelde chips wel leuk, maar die koelen dan totaal niet meer.

Ook omdat ik wel van plan ben over te clocken lijkt die koeling daar geen overkill.
(en niet geheel onbelangrijk... het ziet er gewoon vet uit!)

Het geheel wordt op de radiator en onderaan bij de PSU bijna stofdicht gemaakt. (praktisch dingetje, scheelt mij iedere keer schoonmaken :p)

Waar mij het meer om ging, Merk A is soms stukken duurder als Merk B, (zie bijvoorbeeld de opmerking van Freddy).
Merk A en B doen hetzelfde met nagenoeg de zelfde prestaties en looks, maar het prijskaartje is vaak wel een groot verschil :)

Ik ben nu nog op bezoek naar de onderdelen waar nog die laatste 10tjes verschil op te winnen zijn, zonder dat ik hier "merkbaar" prestaties voor moet inleveren.

Kwa fittingen/leidingen zal ik idd eens een lijstje maken! (verwacht zelf dat ik daarmee op ong. 60 á 70 euro zit)


Edit: HDD's en SSD's zullen via hun montageframe gekoeld worden, zie dit als de montagearmen die door de acryllic backplate komen en zo het geheel van koeling en aarding voorzien.
 
was even flink slikken... alle benodigde fittingen bij elkaar gezocht, materiaal voor de case gezocht en BAM! €350 over budget heen..


Puppy ogen mochten niet baten en vriendin vond dat echt teveel worden dus helaas..

Waterkoeling wordt geschrapt, PCI-e riser kabel-verhaal wordt geschrapt... en de case moet voor luchtkoeling toch een meer traditioneel ontwerp krijgen.. :(

Wel nog wat goede nieuws... Ik kan nu wel een systeem bouwen op X99 hardware ipv de eerst aangegeven Z97 spul :)
Heb ik voor ongv. €300 ruimte om materiaal voor de scratch built te kopen.

X99 platform hardware wenslijst
 
Laatst bewerkt:
Ik ga denk ik voor een Corsair H100i ding is wel en lawaai-beest maar temps zijn goed voor die prijs.

Ik ga die inverted L ook helemaal uitwerken hoor maar ik denk dat ik die voor een (hopelijk) volgend project kan gebruiken.
En zo niet dan publiceer ik enkel de tekeningen en dan mag iemand anders er mee aan de slag :D

Ik zit nu al en beetje te brainstormen over hoe ik het moederbord ga oriënteren ivm het gewicht van die 2x gigabyte 970 gaming kaarten (die schijnen nogal snel door te hangen omdat ze zo zwaar zijn)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow CES: Samsung Odyssey: vlaggenschip-monitor met 240Hz-scherm, 1 ms en DisplayHDR1000 Hardware & Software 9
HighFlow EK-Quantum Kinetic TBE D5, pump/res combo met DRGB/ARGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
R Caselighting met Philips Hue mogelijk? Cases en Modding 2
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
M Schroefjes met veer voor GPU koeling Overige Koeling 1
Sp33dFr34k [TKA] EVGA GTX780 Superclocked met EK WC block Verkocht 0
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan