• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fitness / Krachtsport Topic

Bandrukken doe ik setjes met 90, kan dat 4-6 keer zelf.
Doe meestal tot de 8-10 herhalingen, dus de laatste 2 of 4 keer met spotter.
Als ik me goed voel, druk ik 100kg 2x zelf en ga ik met de spotter tot 6x.

Squatten doe ik op de smithmachine, zet er aan beide kanten 30 kilo op, dus 60.
Ik weet niet hoeveel de stang weegt, zal wel 10kg zijn, dan zit totaal op 70.

Squatten doe ik wel meestal na deadliften, die wil ik voluit pakken, ik heb vorige week 120kg 4x gedaan.
Bij de 5e herhaling voelde ik mijn vorm verliezen dus heb ik maar niet doorgezet, te gevaarlijk :p
 
Ahh een 2 maanden ouddraadje mag ik vast wel leven inblazen.

Een jaar geleden stond ik in de badkamer, toen mijn vrouw binnen kwam lopen. Ze keek naar mijn blote cheeks en zei:
"Krijg je nou putten in je billen?":icon_hang:

34 jaar....aargh is het verval dan begonnen? Dat was mei 2011, daarna heb ik 5 maandjes in de sportschool lopen aanmodderen. Januari 2012 raakte ik geblesseerd, maar in Juni 2012 ben ik los gegaan.
Nu train ik 5 a 6 dagen in de week. Ik ben zelfs verslaafd, maar mijn hemel wat kan trainen lekker zijn. Sinds 2 maanden pak ik er ook van die groepslessen als BodyCombat en BodyPump bij.

Nu weer even in de lappenmand met mijn knie en schouder. Heb een sparingswedstrijdje MMA gedaan. Leuk maar ik ben te oud voor die ongein, kan nu al 2 weken niet trainen AARGH.
 
Trainen is idd echt lekker, na een dag werken is mijn energy level echt 30%.
Ga ik de sportschool in, zakt energy level eerste 5-10 minuten naar 10%.
Dan dus ff doorzetten, maar dan ineens schiet het naar 70% en ga ik kei hard.
Na het trainen zit ik weer op 90% en voel ik me dus fitter dan voor ik de sportschool in ging :p

Helaas ben ik nu al bijna 2 weken niet meer geweest door een vervelende schouderblessure :'(
 
Ja ik heb ook een schouderblessure die maar aanhoud. Komt ook doordat ik te kort wacht met herstellen. Eigenlijk moet je als je niets meer voelt, er nog 2 weken aan plakken. Als je dan begint gewoon weer licht starten 50% van je max. Dan pak je het op en train je in een maand weer naar je oude niveau.

Ik ga vanaf Maart/April starten met Intermittent Fasting. Ken je dat?
 
Ik kende het niet, nu wel, ff gegoogled :D

Maar als ik eerlijk moet zijn, ik geloof niet zo in al die programma's.

Gewoon gezond eten, veel proteïne binnen krijgen, weinig caloriën, goed rusten en KEI hard trainen :p
 
Ja ik ben ook absoluut niet van het dieeten. Alles wat ik doe is via het aanpassen van kleine zaken in mijn voeding en dat gaat goed.
Toch om dat "kleine" randje rond de middel wat in te krimpen sta ik open voor nieuwe input. Ik denk alleen dat met mijn hoge onregelmatige werk het bijna niet te fixen is.
Gebruik je supplementen? Creatine, Whey, Pre-Workout? Dat zijn de drie die ik gebruik. Die Pre-Workouts zijn echt top, maar vaker dan 1 keer per week doe ik niet. Er zit zoveel cafeine in.
 
Supplementen gebruik ik nu een jaar, merk eigenlijk niet echt veel vooruit gang erdoor (waarschijnlijk omdat ik al best gezond eet).
Heb potjes omega 3, multivitamine, whey poeder en creatine.

Omega 3 is wel aanrader, ik merkte daardoor wel dat ik sneller van blessures af was, ik denk niet dat het placebo was (A).
 
Ik probeer zoveel mogelijk vis te eten. Daarmee vang ik de Omega3 vetten. Pas sinds ik vaker me Brinta eet gaat het echt sneller. Vetpercentage is nauwelijks omhoog.

Verstuurd van mijn GT-I9300

Kan je net zo goed toch meer vis eten? Iig met betrekking tot die Omega 3?

Ha sorry las je reply na mijn post.
Lets say: "Genius minds think alike"

Verstuurd van mijn GT-I9300
 
Hey jongens,

Ik zoek wat advies voor oefeningen te doen in het thuisfront.
Ik zoek oefeningen voor de schouder- en rugspieren om gewoon thuis uit te voeren. Ik heb welgeteld 1 dumbell hier liggen.
Een fitness abonnement nemen loont zich niet voor me omdat ik dat niet in mijn schema geperst krijg en ik het dan zonde vind om er per maand wel voor te moeten betalen, maar ik zoek toch iets meer om uit te voeren dan sit-ups en push-ups +variaties.
Hopelijk kunnen jullie wat soorten oefeningen noemen waarmee ik aan de slag kan.
 
Ha Sanders,

Wat wil je bereiken? Spierconditie of Massa. Zoals je aangeeft heb je niet veel thuis, dus moeten we creatief zijn :)
Toch kun je wel e.a. doen.
Rug:
Optrekken (chin-ups) - Voor een bredere rug
Zwaar maar erg goed. Mooie basis oefening. Als beginner bijvoorbeeld hangende onder een eettafel met je handen aan de lange zijde en je benen gestrekt als een plank onder de tafel.
Als het beter gaat kun je naar deurstijlen, dan hangt je hele gewicht er aan. Als dat te zwaar is en je hebt iemand in huis kan die je benen vasthouden.

Planken - Voor een sterke core en onderrug
Net als met push ups alleen je onderarmen in 90 graden op de grond. Stijf als een plank blijven voor zo lang als je kan. Buikspieren aanspannen.

Je zou ook TRX-banden kunnen kopen. Die zijn niet duur en je kan er erg veel mee in een kleine ruimte.
 
Ik doe aan wedstrijdzwemmen (sinds kort pas :p) maar wil er wel echt mee aan de gang gaan.
Mijn doel met de fitness is dan ook om specifieke spiergroepen te trainen op meer kracht. Hierbij zijn de schouder en rug vaak onderschat in hun belang.

Ik ben een beetje aan het kijken om iets als dit aan te schaffen en boven de deur te hangen:
pivot_sport_chinning_bar_optrek_bar.jpg


Het is niet dat ik te gierig ben om wat extra geld uit te geven voor wat apparatuur, alleen een abonnement waar ik weer een jaar aan vast zit gaat me wat te ver :p
De laagdrempeligheid van thuis trainen helpt me vaak ook om juist iets te gaan doen.

Thanks voor de input die je al gegeven hebt!
 
Voor schouders kun je ook wel wat doen. Ook met 1 Dumbell.
Je kan front-side raises en press doen. Alles achter elkaar. Dus een rondje van:
10x Gestrekte arm van onder naar iets boven schouder hoogte en terug. Houd spanning er op en niet geheel verticaal naar beneden hangen.
10x met licht gebogen arm zij-waarts. Wederom spanning er op houden en niet hoger dan je schouder en niet geheel omlaag.
20x uitstoten boven je hoofd. Arm/ schouder in 90 graden en tot boven je hooft je arm uitstrekken.

Dit is een rondje. Doe de herhalingen met niet te grote snelheid. 1,5 a 2 sec per beweging.

Rechter arm klaar? Dan Links :) Klaar? Dan weer Rechts...etc! Je schouders zullen branden! En je zal me vervloeken.


Andere oefening maar die is wel moeilijk. Voor als je sterker wordt. Handstand tegen de muur en push-ups.!

Als je echt los wil kun je ook Ghetto Workouts doen. Google maar eens Barstarzz.

Ik doe aan wedstrijdzwemmen (sinds kort pas :p) maar wil er wel echt mee aan de gang gaan.
Mijn doel met de fitness is dan ook om specifieke spiergroepen te trainen op meer kracht. Hierbij zijn de schouder en rug vaak onderschat in hun belang.

Ik ben een beetje aan het kijken om iets als dit aan te schaffen en boven de deur te hangen:
pivot_sport_chinning_bar_optrek_bar.jpg


Het is niet dat ik te gierig ben om wat extra geld uit te geven voor wat apparatuur, alleen een abonnement waar ik weer een jaar aan vast zit gaat me wat te ver :p
De laagdrempeligheid van thuis trainen helpt me vaak ook om juist iets te gaan doen.

Thanks voor de input die je al gegeven hebt!

Nee snap ik. Die bar is geweldig. Zorg voor een goede bar. Niet eentje die tussen je deurposten in kan. Die dingen zijn gewoon niet prettig IMHO.

Schouders en rug zijn inderdaad SUPER belangrijk met name voor zwemmen. Je wil voor zwemmen niet te stijf worden dus maak mooie lange herhalingen. Hele beweging afmaken anders wordt je een inmobiel propje.

Kijk erg uit met schouders. Die raken snel geblesseerd. Zeker als je bewegingen doet waarvoor ze niet gemaakt zijn. Dit klinkt logisch maar het gebeurt vaker dan je denkt. Voel je pijn of ongemak.....STOP de beweging of maak hem korter.
 
Zo'n beugel + paar dumbells ofzo erbij enzo ben je gauw 100+ euro kwijt.

Bij Fit4Free 15 euro per maand, per jaar is dat 150 euro.
Zo'n abbo is het geld wel waard, je kan per week toch wel 1 of 2 keer een uurtje inplannen om naar de gym te gaan :)
 
Met 4 zwemtrainingen per week waar ik ongeveer 2 uur per keer aan kwijt ben (inclusief daar raken, omkleden, douchen) en dan nog 2 maal per week rennen voor de conditie op pijl te houden, allemaal naast mijn werk :p Wordt krapjes, maar niet geheel onmogelijk.

Het goedkoopste hier is BasicFit, voor 16 euro per maand. Maar die hebben geen begeleiding, alleen een onderbetaald studentje aan de balie voor toezicht. Dus dat heeft niet echt meerwaarde.
En het volgende abonnement is gelijk iets van 30 euro per maand, bij een iets betere sportschool.
Ik zal nog eens rond gaan neuzen ervoor.
 
Zo'n beugel + paar dumbells ofzo erbij enzo ben je gauw 100+ euro kwijt.

Bij Fit4Free 15 euro per maand, per jaar is dat 150 euro.
Zo'n abbo is het geld wel waard, je kan per week toch wel 1 of 2 keer een uurtje inplannen om naar de gym te gaan :)

Kan ook voor een paar tientjes van Marktplaats. Hij hoeft niet te buffelen, dus gewichten hoeven niet zwaar. Tot 10kg per dumbell en je bent spekkoper.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy NewGrip fitness handschoenen bij HighFlow Gezondheid en Sport 9
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Freddy The Party 17 HighFlow Compo Topic Lan Party 5
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
ProAce The Party 16: Te Koop Topic Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
DBRichard The Party 15: Te Koop topic! Lan Party 5
ForresT The Party 15 Eet Topic Zaterdag Avond Lan Party 31
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
Freddy HighFlow Laser Snijder / Cutter Topic HighFlow Computer Cooling Shop 254
S Kan geen verkoop topic aanmaken? HighFlow Forum 17
DBRichard 3D Render Topic Fotografie, Film en Video 1
Freddy Flipperkast / Pinball Topic Gaming 22
M The Party 14 Eet Topic Zaterdag Avond Lan Party 91
M The Party 14 Eet Topic Vrijdag Avond Lan Party 1
M The Party 13 Eet Topic Zaterdag Avond Lan Party 25
M The Party 13 Eet Topic Vrijdag Avond Lan Party 1
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
iSP Het steam bundle topic Gaming 1
Sw333t End of the Year Discussie topic Algemene Discussies 5
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
ProAce Proace Ideeën Topic ®©™ Algemene Discussies 11
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132
J Het Xbox One topic Gaming 47
E Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 Voting Topic :) Overclocking 12
Forseti Het grote "plaatsindeling op The Party 11" topic Lan Party 47
J Mooie Mannen Topic :) Algemene Discussies 9
Forseti Het grote "Highflow meeting op The Party 11" topic Lan Party 238
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
canonchiel Intel 2011 socket Overclock topic Overclocking 0
Adam Vandervorst Grote download topic Algemene Discussies 9
vincent Het grote SIM Racing Topic, setups, games, alles! Gaming 55
Freddy Het grote Apple iPhone 5 Topic Gadgets 20
Freddy GoPro Hero2 Camera Topic Fotografie, Film en Video 58
E het grote NAS vergelijkings topic Hardware & Software 47
Cygnitr0n [RaspberryPi] Review Topic Gadgets 72
L Diablo Topic! Gaming 8
Cygnitr0n De 'Wii U' Topic Gaming 22
Robin AMD ` piledriver` topic Hardware & Software 1
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
Freddy Het grote Motor topic :) Algemene Discussies 765
J Het grote anti SPAM topic Algemene Discussies 41
iSP Het prutswerk topic Algemene Discussies 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan