• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fitness / Krachtsport Topic

Allereerst Aangepast dieet.

Dag 1: High Carb
Dag 2: Medium Carb
Dag 3: Low Carb

Bij dag 3 ga je weer terug naar dag 1.
En elke dag bestaat uit 7 kleine maaltijden.

Dieet bestaat alleen uit veel water, rijst, zalm, tonijn, ananas, chicken tonight (1 eetlepel per bord rijst), mais, biefstuk (bio dag 3 in olijfolie), komkommer, bonen, erwten.

Voor de rest aangevuld met 4 Matrix Shakes per dag verdeeld over de dag en 1 Whey Shake na trainen.

Training, 7 dagen per week:

10 minuten cross training warming up
2 uur krachttraining, elke dag andere spiergroep (borst, rug, shouders, buik, benen, armen).
1 uur cardio lopen, helling 4,5 @ 6km/h
0,5 uur cross training voluit met variabele snelheid en weerstand

En aangezien ik verre van droog ben (vet meting 22%, doel 10-13%) heb ik de komende maanden nog wel wat te doen.
Cardio word volgende maand ook verlengd naar 1,5 uur lopen en 1 uur cross training
 
Laatst bewerkt:
Je kan jezelf ook overtrainen met cardio. Je lichaam gaat zich ook op een gegeven moment instellen op het ritme wat jij houd qua lopen/x-training en het gevolg is dat je geen resultaat meer krijgt en toch focking moe bent (trust me, been there! ). Beter is het om variatie erin te houden. Lopen, Roeien ,X-trainer, Spinning/fiets en wissel die oefeningen elke week. Dat is veel effectiever.

Ik heb cardio nu ook weer opgepakt en doe 2x20 minuten 2 van die 4 genoemde oefeningen. Kijk op de dag zelf wel waar ik zin in heb en op welk niveau/intensiteit. Meer cardio heeft toch geen zin voor mij, ik kom al aan 25min fietsen per dag naar werk->sportschool.
 
Tja als je ook spiermassa wilt kweken is eigenlijk nog wel het belangrijkste.... rust.
Collega waarmee ik train zei het alsvolgt. 10% is trainen, 20% is eten en 70% is rust.

Ik zie trouwens dat er 2 uur krachtraining staat in je schema :S Dat is voor een normaal persoon (dus geen Arnold :D ) heel veel. Weet niet hoeveel reps en setjes jij doet per spiergroep, maar ik noem mezelf niet slap en mijn spieren geven toch echt na 60-70 minuten krachttrainen de geest. Als in dat je echt heel veel lichter moet trainen dan waarmee je begon en alles voelt verzuren.

Als je net ben begonnen zou ik zeker zeggen doe een stap terug of luister in ieder geval goed naar je lichaam. Heb dat zelf ook op een hele pijnlijke manier moeten ontdekken, scheurde mijn schouderspier in omdat ik teveel/tevaak en te snel resultaat wou. Gevolg: 15 maanden lang geen krachttraining kunnen doen wat betreft schouders/borst, spierverslappers moeten slikken -> weg spieren. Toen weer moeten oppakken door letterlijk met 5kg shoulder press te beginnen (had wel meer kracht maar de pijn :'( )en rustig aan de schouderspier weer te laten werken. Gelukkig is het nu (1,5 jaar later) helemaal over maar weet nu gewoon dat ik geen Superman ben.
 
ik probeer sowiezo 1 dag niet te trainen en ik heb het geluk dat ik een luie baan heb (kortom veel zitten = veel rust :))

Sets zijn altijd 6x12. Ik moet zeggen dat ik geen last heb van vermoeidheid (geen idee waarom, maar is al mijn hele leven, zelfde als spierherstel gaat ook enorm snel).

Maar inderdaad wat meer rustmomenten kan geen kwaad. Denk dat ik dat ga inplannen vanaf volgende maand aangezien ik dan ook langer cardio ga doen.
 
Ik deed aan fitness en deed eigenlijk alles. Maar na het werk echt geen tijd en zin meer in. Maar ik fiets elke dag ong 30km heen en terug van naar me werk naar huis dus dat is ook goed :)
 
Was niet 1 van de dikste, met 1.95m en ca 69kg was ik altijd mager, lol. Kwam nooit wat aan, kon alles eten zonder dat er iets aan kwam. Maar ja, als men ouder wordt gaat je stofwisseling wat langzamer en dan komen de pondjes er wel aan en vooral :icon_jook: :icon_pidu:

Doe sinds een jaar of 2 aan krachtraining en cardio niet echt intensief, maar heb de afgelopen 6 maanden eigenlijk niets gedaan of niets kunnen doen. En ben dus 6kg aangekomen 86kg :eusa_doh: Gewicht is goed voor mijn lengte, maar zit wel op de verkeerde plekken....
Moet alleen een sportschool bij mij in de buurt zien te vinden, degene waar ik nu bij zit is 10km verderop en aangezien mijn vriendin altijd de auto mee heeft en ik geen zin heb om dat rukeind te fietsen....
 
ik train nu 3x per week, fitness

heb nu beetje het lichaam wat ik mooi vind, wil er max nog 5 kilo bij.

en dan wil ik gaan kickboxen 3x per week en 2x per week krachttraining om me "vorm" te onderhouden

uiteindelijke doel= wedstrijdvechten
 
75 kilo weeg ik nu, wil naar de 80 toe, met een vet precentage van 9%
hoef niet zo uber breed te worden, heb ik de aanleg toch niet voor, als de vormen er maar goed inzitten
kwa BMI zit ik op me idealen gewicht
maar sta wel lekker droog

en ben 20 jaar

wil in 1 van deze 2 klasse's vechten uiteindelijk
denk dat ik uiteindelijk voor half zwaar wil gaan, omdat ik dan gewoon wat mooiere vormen heb

k-1 zal ik toch wel niet halen :lol: zou tevreden zijn met C klasse

midden gewicht van 70,70 kg tot 75,90
half zwaar gewicht van 75,90 kg tot 81,00
 
Laatst bewerkt:
tot 7-8 maanden geleden ging t goed met 3x per week hockey, 2x per week kickboxen en 1x per week fitness. alleen na de zomer aan studie begonnen en had minder tijd over, kilo's vliegen eraan nu :>
 
In januari was ik gestopt met sporten, i.v.m. tijdgebrek en terugkomende last van hernia -_-

Maar sinds 3 weken geleden weer begonnen.
1x per week 1.5 uur kickboks training
1x of 2x per week eindje joggen (half uurtje)

Voel me gelijk weer een stuk fitter en slaap lekkerder :)

Conditie is overigens echt vet slecht achteruit gegaan.. nog veel weken te gaan om weer een normaal conditie te krijgen :(
Al die kapsalons doet ook niet veel goeds, maar het is zó lekker :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy NewGrip fitness handschoenen bij HighFlow Gezondheid en Sport 9
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Freddy The Party 17 HighFlow Compo Topic Lan Party 5
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
ProAce The Party 16: Te Koop Topic Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
DBRichard The Party 15: Te Koop topic! Lan Party 5
ForresT The Party 15 Eet Topic Zaterdag Avond Lan Party 31
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
Freddy HighFlow Laser Snijder / Cutter Topic HighFlow Computer Cooling Shop 254
S Kan geen verkoop topic aanmaken? HighFlow Forum 17
DBRichard 3D Render Topic Fotografie, Film en Video 1
Freddy Flipperkast / Pinball Topic Gaming 22
M The Party 14 Eet Topic Zaterdag Avond Lan Party 91
M The Party 14 Eet Topic Vrijdag Avond Lan Party 1
M The Party 13 Eet Topic Zaterdag Avond Lan Party 25
M The Party 13 Eet Topic Vrijdag Avond Lan Party 1
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
iSP Het steam bundle topic Gaming 1
Sw333t End of the Year Discussie topic Algemene Discussies 5
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
ProAce Proace Ideeën Topic ®©™ Algemene Discussies 11
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132
J Het Xbox One topic Gaming 47
E Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 Voting Topic :) Overclocking 12
Forseti Het grote "plaatsindeling op The Party 11" topic Lan Party 47
J Mooie Mannen Topic :) Algemene Discussies 9
Forseti Het grote "Highflow meeting op The Party 11" topic Lan Party 238
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
canonchiel Intel 2011 socket Overclock topic Overclocking 0
Adam Vandervorst Grote download topic Algemene Discussies 9
vincent Het grote SIM Racing Topic, setups, games, alles! Gaming 55
Freddy Het grote Apple iPhone 5 Topic Gadgets 20
Freddy GoPro Hero2 Camera Topic Fotografie, Film en Video 58
E het grote NAS vergelijkings topic Hardware & Software 47
Cygnitr0n [RaspberryPi] Review Topic Gadgets 72
L Diablo Topic! Gaming 8
Cygnitr0n De 'Wii U' Topic Gaming 22
Robin AMD ` piledriver` topic Hardware & Software 1
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
Freddy Het grote Motor topic :) Algemene Discussies 765
J Het grote anti SPAM topic Algemene Discussies 41
iSP Het prutswerk topic Algemene Discussies 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan