• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic

Freddy

Administrator
Forumleiding
De komende tijd kan het forum een beetje raar gaan doen, want we gaan de grote stap wagen om van Vbulletin over te stappen naar Xenforo :D
De plan is om alle gebruikers, topics, berichten, bijlagen etc. natuurlijk over te zetten naar het nieuwe forum.

Freddy

Administrator
Forumleiding
Zoals je hier ziet, het nieuwe forum is online!
Alles qua berichten, gebruikers en bijlages moet overgezet zijn.

Het is nu nog helemaal standaard en met standaard instellingen.
Dit gaan we beetje bij beetje aanpassen, tot het weer aanvoelt als vanouds, maar dan beter :)

Er kunnen hier en daar nog wat bugs zijn, bijvoorbeeld plaatjes/bijlagen die het niet doen, BB codes die niet herkend worden etc.

Helpen jullie mee met bug zoeken?
Dat graag hier vermelden in dit topic.

Ook als je suggesties hebt voor addons/plugins, graag laten weten!
Het is voor mij een flinke tijd geleden dat ik me hier mee bezig hield, dus weet niet wat we allemaal nodig hebben enzo

Voltooid:
- Niet alle Avatars zichtbaar (waar is de mijne bijvoorbeeld)
- Nederlandse taalpakket toevoegen
- Donkere thema toevoegen
- HighFlow forum header/banner
- Knop aanmaken in Navbar met link naar HighFlow webshop

Te doen lijst:
- Shoutbox toevoegen
- Template/layout updaten naar HighFlow style
- Betere anti-spambot registratie

Laatst bewerkt:

Freddy

Administrator
Forumleiding
Heb het probleem gevonden, alleen leden met een standaard avatar (highflow avatar) hebben nu geen avatar meer.
Als je zelf een avatar had geupload, dan is die mee gekopieerd naar dit nieuwe forum :)

Freddy

Administrator
Forumleiding
De forum en gebruikersrechten zijn ook gereset -_-
Mocht je een bepaald subforum, topic etc. niet meer kunnen zien en/of je kan jouw berichten niet plaatsen etc. (wat je wel kon zien of plaatsen op het oude forum), laat het even weten aub!

Freddy

Administrator
Forumleiding
Nederlands taalpakket is nog niet geïnstalleerd, op de te doen lijst.
Donkere thema ook op de te doen lijst:

Te doen lijst:
- Shoutbox toevoegen
- Template/layout updaten naar HighFlow style
- HighFlow forum header/banner
- Knop aanmaken in Navbar met link naar HighFlow webshop
- Betere anti-spambot registratie
- Donkere thema toevoegen
- Nederlandse taalpakket toevoegen

:D

Freddy

Administrator
Forumleiding
Nederlands is nu te kiezen :)
Helemaal naar beneden scrollen, dan kan je linksonder op de taalknop klikken, krijg je een popup en kan je Nederlands (NL) kiezen!

Freddy

Administrator
Forumleiding
Donkere style is nu ook te kiezen, ook helemaal links onder het forum :)

En trouwens waar zijn al de credits gebleven?
Niet dat je er iets mee kunt;)
Dat systeem was heel erg buggy op het oude forum.
Voor dit nieuwe forum is er ook een credit systeem aanwezig, maar ik denk dat ik dat voorlopig links laat liggen :unsure:.

jrheuwing

Member
Enkele verbeterpunten als Dark thema is geselecteerd. Bij de accountinstellingen zijn de vinkjes voor de mogelijkheden bijna niet te onderscheiden van de achtergrond. Alleen met goed turen is het verschil te zien. Bij het selecteren van tekst is er zoiets soortgelijks aan de hand. De kleur lijkt teveel op de achtergrond waardoor het bijna niet opvalt.

Voor de rest nog rond snuffelen of er iets te vinden is.

Freddy

Administrator
Forumleiding
Enkele verbeterpunten als Dark thema is geselecteerd. Bij de accountinstellingen zijn de vinkjes voor de mogelijkheden bijna niet te onderscheiden van de achtergrond. Alleen met goed turen is het verschil te zien.
Dit moet nu opgelost zijn :)

Bij het selecteren van tekst is er zoiets soortgelijks aan de hand. De kleur lijkt teveel op de achtergrond waardoor het bijna niet opvalt.
Waar heb je dit precies, als je een link (locatie) en/of een screenshot kan posten graag!

Freddy

Administrator
Forumleiding
Yes, ik heb nu de optie toegevoegd om het te openen als popup, dan kan je het zelf zo groot maken als je het wilt :D
(rechts in de titel balk van de shoutbox heb je de knop ervoor)

En ik heb ook een "shoutbox" knop toegevoegd in het menu balk, voor het geval je geen popup wilt, daar is de shoutbox ook iets groter.

Bovenaan