• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fitness / Krachtsport Topic

Oh zo, dan wordt het idd wel krap :(
Is het misschien een optie om 1 zwemtraining te vervangen voor krachttraining?

Heb je misschien nog een vriend/bekende die aan krachttraining doet?
Begeleiding voor krachttraining is trainen met een vriend die al langer fitnest een hele goede oplossing, dan gewoon met die gozer mee trainen.
 
Hahaha Keuzes, Keuzes, Keuzes. Ik denk dat als je 4 keer in de week 2 uur zwemt.....Pfff dan ben je (mits je veel en gezond eet) binnen de kortste keren een waar BEEST! Dan is rug en schoudertraining niet extra nodig. Je kan beter wat rust pakken om niet overbelast te raken. Als je een jaar verder bent pak je er een fitness dag (of twee bij).
 
Ik heb altijd gerookt als een ketter, net iets minder als een pakje per dag, maar ben nu een half jaar gestopt (4 september) en tegelijk begonnen met sporten.
Ik zal je zeggen, in het begin kon ik nog geen 50 meter zwemmen dan had ik alweer rust nodig :p En nu gewoon een kilometer achter elkaar, dan voel ik hem wel in mijn armen maar niet echt dat je zegt nu ben ik moe.
Ook 10 km rennen a 13/14 km/h is geen probleem. Wat een heerlijkheid! Het schreeuwt echt om meer meer en meer!

Ben ook 5 kilo bijgekomen sindsdien, let ook op me voeding natuurlijk ja, al heb ik het idee dat ik nog steeds iets meer zou moeten eten.
Gezond eten zit wel goed qua groenten/vetten/vitamines, hoewel ik ook veel suikers naar binnen gooi.

Het is trouwens geen 2 uur voluit trainen, maar ben er 2 uur per keer aan kwijt ;)
Moet naar het bad fietsen en terug, dat is al een half uur bij elkaar. Omkleden, warming up en cooling down. Blijft ongeveer 1 uur en een kwartier aan core-training over.
 
haha idd, zwemmen vereist enorm veel spierkracht.
Check al die professionele zwemmers, behoorlijk gespierd :D

Maar als je echt voor wedstrijden gaat, dacht ik dat aparte krachttraining erbij echt wel voordelen heeft voor de zwemprestaties.
Toen maar ff gegoogled, eerste hit is al best informatief, wel anders dan ik dacht:
Krachttraining voor zwemmers | Krachttraining
:)

Kijk daar heb je wat aan he! Er zijn natuurlijk meer wegen naar Rome, maar sportspecifiek is altijd goed.
Wat je wel vaak ziet is dat het moeilijk is om keuzes te maken. Wil ik sterk, lenig, breed, snel, atlethisch of buffed zijn?
Ze gaan gewoonweg niet samen. De meeste zwemmers hebben een waanzinnige rug en schouderpartij. De borstkas is meestal aardig onderontwikkeld omdat die het zwemmen hindert. Maakt dat uit....Neens tuurlijk niet! Het is een van de mogelijkheden hoe je er uit kunt zien.

Ik heb altijd gerookt als een ketter, net iets minder als een pakje per dag, maar ben nu een half jaar gestopt (4 september) en tegelijk begonnen met sporten.
Ik zal je zeggen, in het begin kon ik nog geen 50 meter zwemmen dan had ik alweer rust nodig :p En nu gewoon een kilometer achter elkaar, dan voel ik hem wel in mijn armen maar niet echt dat je zegt nu ben ik moe.
Ook 10 km rennen a 13/14 km/h is geen probleem. Wat een heerlijkheid! Het schreeuwt echt om meer meer en meer!

Ben ook 5 kilo bijgekomen sindsdien, let ook op me voeding natuurlijk ja, al heb ik het idee dat ik nog steeds iets meer zou moeten eten.
Gezond eten zit wel goed qua groenten/vetten/vitamines, hoewel ik ook veel suikers naar binnen gooi.

Het is trouwens geen 2 uur voluit trainen, maar ben er 2 uur per keer aan kwijt ;)
Moet naar het bad fietsen en terug, dat is al een half uur bij elkaar. Omkleden, warming up en cooling down. Blijft ongeveer 1 uur en een kwartier aan core-training over.

Oehee dat klinkt als een goede conditie. Daar wil ik ook wel wat van. Ik sleep 98kg met me mee. Gelukkig ben ik wel droog, maar toch 10km op 13 a 14km/u hat off :)
 
haha idd, zwemmen vereist enorm veel spierkracht.
Check al die professionele zwemmers, behoorlijk gespierd :D

Maar als je echt voor wedstrijden gaat, dacht ik dat aparte krachttraining erbij echt wel voordelen heeft voor de zwemprestaties.
Toen maar ff gegoogled, eerste hit is al best informatief, wel anders dan ik dacht:
Krachttraining voor zwemmers | Krachttraining
:)

Die paddles/handschoenen zijn echt geweldig om mee te zwemmen! Maar dat voel je natuurlijk enorm aan je armen, is ook de bedoeling ervan natuurlijk.

Kijk daar heb je wat aan he! Er zijn natuurlijk meer wegen naar Rome, maar sportspecifiek is altijd goed.
Wat je wel vaak ziet is dat het moeilijk is om keuzes te maken. Wil ik sterk, lenig, breed, snel, atlethisch of buffed zijn?
Ze gaan gewoonweg niet samen. De meeste zwemmers hebben een waanzinnige rug en schouderpartij. De borstkas is meestal aardig onderontwikkeld omdat die het zwemmen hindert. Maakt dat uit....Neens tuurlijk niet! Het is een van de mogelijkheden hoe je er uit kunt zien.

Oehee dat klinkt als een goede conditie. Daar wil ik ook wel wat van. Ik sleep 98kg met me mee. Gelukkig ben ik wel droog, maar toch 10km op 13 a 14km/u hat off :)

Hoe ik uitzie maakt me niet veel uit, vind nu ook al dat ik prima uitzie. Ik zal altijd een dun figuur hebben daar kan ik niks aan doen :p
Maar wil gewoon dat mijn tijd zo efficiënt mogelijk vooruit gaat op de korte afstanden: 50 of 100m sprints.
Dan heb je het toch meer over brute kracht uit kunnen stoten, de techniek is dan natuurlijk van belang maar wordt meer naar de achtergrond gedrukt als bij de langere 400/1000/1500m afstanden.
Het formaat van de zwemmers in de breedte neemt ook sterk af op het moment dat de afstanden omhoog gaan.
 
Ja dan snap ik wel wat je zoekt. Weet je wat je ook zou kunnen doen. Trainen met Kettlebells.
Door die dingen uit te stoten (zeker de wat zwaardere) wordt je enorm explosief in je schouders.
Zoiets craig-kettlebell-ripped-abs.jpg

Kan ook met andere objecten met een handvat. Bijv een kleine gastank ofzo.
 
Leuk om ditr allemaal eens te lezen. Ben ook net weer (sinds een week of 6) wat fanatieker gaan sporten. Is meteen een verslaving :)
Ik reed al paard (nog maar een keer per week) dus heb wel behoordlijk sterke benen. Daarnaast nu 3x per week lekker fitnessen: beetje op tv kijken hoe dudes auto's restaureren en dat soort onzin (als ik op de crosstrainer sta) dan het gezamelijke buikspierkwartiertje (in het begin: au) en dan een uurtje met gewichtjes kloten.
Let meer op mijn eten (de ene verslaving voor een gezondere ingeruild) en drink geen alcohol meer door de week.
Nu 4 kg eraf, denk qua vet meer want wordt op sommige plekken duidelijk zwaarder. Op de dagen dat ik neit train mis ik het nu echt hehe, en doe ik thuis altijd igg wat oefeningetjes enzo.

Overigens is mijn dochter ook aan de bak, die is per ongeluk met haar 6 jaren bij selectieturen terecht gekomen... wisten wij veel (lopen zo'n hal binnen: 'dit is Anna en die wil turnen.' 'o selectie of recreatief' 'geen idee, ze heeft het nooit gedaan'. Nou laat haar maar 2 uur hier dan kijken we even...
Blijkt nogal hardcore te zijn, ze willen haar hebben. de meeste meiden van 6 doen het al 1,5 jaar (!). Ze traint nu 10 uur per week en het is haar al aan te zien :) benioeuwd waar dat schip gaat stranden lol.
 
Afgelopen 3 maanden weer serieus bezig geweest en beetje gainzzz erbij :D
Bankdrukken -> setjes van 90kg (8x). En top is nu 110kg 2x.
Pullups -> 10x eigen gewicht (wijde grip)
Deadlifts -> 0,0kg, ben een maand geleden met door mijn rug gegaan... zucht... ik zat op 135kg 6x. Volgende week ga ik weer deadliften oppakken.
Squats -> 0,0kg, idem als deadlift :'(
 
voor onderrug en beetje benen?

ik train onderrug altijd door op een bankje op mijn buik te liggen en 20kg op mijn borst te houden en dan rug omhoog zeg maar (geen idee hoe die oefening heet)
 
Deadlift is een compound oefening, je traint er bijna alles mee :D
Daarom super goede oefening, mits je jouw vorm goed houdt.
Veel benen en onderrug, maar ook bovenrug, trapezius, buik en meer :)
 
oke dan ga ik het filmpje nog eens bekijken en die oefening een dezer dagen proberen. Al is het maar omdat die er cool uitziet :)
en een stang kan ik nog wel kwijt thuis natuurlijk ;-)
wat voor gewicht kun je pakken als beginneling?
 
Als beginneling zou ik enkel de stang doen :)
En dan iemand in de buurt laten checken of je jouw onderrug recht houdt (of een heel klein beetje gehold, maar nooit bol).
Zo kan je de vorm goed oefenen en als dat goed gaat, zwaarder doen, welk gewicht is per persoon verschillend, zolang je maar jouw vorm goed kan vasthouden is belangrijkste.
 
Oke. Al ben ik niet een ubern00b op dit gebied hoor :) meeste oefeningen doe ik erg netjes en beheerst, ook langzamer dan de meesten. Veel gasten gaan, valt me op, voor hoogste gewichten no matter how :) ik doe rustig aan, alles minimaal 3 setjes van 10x voorlopig en liefst meerdere oefeningen op dezelfde spiergroep. Ik heb van nature al een zeer sterke onderrug (die sportschoolmachine onderrug ding pak ik op idiote gewichten dus ben ik maar mee gestopt :D; met bovenbenen druk ik ook zonder echte training 140kg weg ofzo... doe ik dus ook bijna niet.).

maar ik ga hem idd proberen. is dat springen optioneel? :D
 
pfew gelukkig maar.
ga vanavond toch rugje trainen, pak ik hem eens mee :)

sowieso zoek ik naar wat meer (algemene) oefeningen voor thuis, die je dus op matje en of met dumbles of stang kan doen... voor borstspieren lukt dat wel (al heb ik geen bankje die schuin kan).

maar dat je op de dagen tussendoor toch ff wat dingetjes kan doen zeg maar. Dit lijkt er wel een te zijn denk ik!

Edit na het trainen: prima oefening. Zonder gewichten eraan kreeg ik hem niet zo goed nog, met 10kg aan elke kant gaat die prima. Snap wel dat je niet meteen echt zwaar moet trainen, eer de beweging goed krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Sinds dit topic het meest in de buurt komt van mijn vraag:

Heeft iemand ervaring met Nootropics stacks waar de volgende componenten in zitten:
- Noopept
- Alpha GPC
- Piracetam

?

Ben van plan e.e.a. te testen. Dit zit ook in kant en klaar pillen als Lumonol en Nootroo, echter is losse poeder vele malen goedkoper.

Ingrediënten Lumonol:
2016-06-05 12.59.24.jpg


Iemand hier al eens mee bezig geweest?

Is meer voor focus, geheugen, scherper zijn en mentaal vermogen dan voor kracht/uithoudingsvermogen, maar topic komt denk ik het dichtst in de buurt..
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy NewGrip fitness handschoenen bij HighFlow Gezondheid en Sport 9
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Freddy The Party 17 HighFlow Compo Topic Lan Party 5
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
ProAce The Party 16: Te Koop Topic Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
DBRichard The Party 15: Te Koop topic! Lan Party 5
ForresT The Party 15 Eet Topic Zaterdag Avond Lan Party 31
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
Freddy HighFlow Laser Snijder / Cutter Topic HighFlow Computer Cooling Shop 254
S Kan geen verkoop topic aanmaken? HighFlow Forum 17
DBRichard 3D Render Topic Fotografie, Film en Video 1
Freddy Flipperkast / Pinball Topic Gaming 22
M The Party 14 Eet Topic Zaterdag Avond Lan Party 91
M The Party 14 Eet Topic Vrijdag Avond Lan Party 1
M The Party 13 Eet Topic Zaterdag Avond Lan Party 25
M The Party 13 Eet Topic Vrijdag Avond Lan Party 1
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
iSP Het steam bundle topic Gaming 1
Sw333t End of the Year Discussie topic Algemene Discussies 5
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
ProAce Proace Ideeën Topic ®©™ Algemene Discussies 11
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132
J Het Xbox One topic Gaming 47
E Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 Voting Topic :) Overclocking 12
Forseti Het grote "plaatsindeling op The Party 11" topic Lan Party 47
J Mooie Mannen Topic :) Algemene Discussies 9
Forseti Het grote "Highflow meeting op The Party 11" topic Lan Party 238
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
canonchiel Intel 2011 socket Overclock topic Overclocking 0
Adam Vandervorst Grote download topic Algemene Discussies 9
vincent Het grote SIM Racing Topic, setups, games, alles! Gaming 55
Freddy Het grote Apple iPhone 5 Topic Gadgets 20
Freddy GoPro Hero2 Camera Topic Fotografie, Film en Video 58
E het grote NAS vergelijkings topic Hardware & Software 47
Cygnitr0n [RaspberryPi] Review Topic Gadgets 72
L Diablo Topic! Gaming 8
Cygnitr0n De 'Wii U' Topic Gaming 22
Robin AMD ` piledriver` topic Hardware & Software 1
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
Freddy Het grote Motor topic :) Algemene Discussies 765
J Het grote anti SPAM topic Algemene Discussies 41
iSP Het prutswerk topic Algemene Discussies 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan