Craven
Member
Zit al een tijdje te denken over een wc setup. Heb al behoorlijk wat ervaring met met aircooling en cpu overclocking. Maar wil mijn cpu nog wat koeler hebben terwijl het toch stil blijft. Mijn kast is nu namelijk doodstil en mijn e6420 was oc'ed naar 3.4ghz (toen mijn moederbord nog niet kapot was). Ben nu aan het wachten op mijn nieuwe moederbord en daarna komt er een nieuwe videokaart aan (4870 met een Thermalright Hr-03gt en hr-11).
Mijn setup word dus straks:
Antec p182 met 4 nexus 120mm fans
DFI LanParty LT X48-T2R
Intel q6700 (scythe mugen air cooler nu)
sapphire 4870 met Thermalright HR-03gt en HR-11
Kingston 4 x 1gb nvidia sli ready memory @ 800mhz 4-4-4-12
1 x 500gb + 1x 1tb samsung sata F1 hd
ichbinleise 600 watt psu
Op het moment ziet hij er zo uit:
Wat betreft die watercooling set. ik wil gewoon even weten wat jullie me adviseren. Ik wil het liefst alles in mijn kast houden en hoef geen flitsende poespas (hij staat vrij verborgen en heeft geen acryl sidepanel ofzoiets). Ik zat zelf te denken aan een 5.25 bay reservoir onder mijn dvd drive en dan het liefst daaronder nog de pomp. Gaat dat nog passen denken jullie in 2 5.25 drive bays? Ik zat er ook nog aan te denken om 2 120mm radiatoren te nemen (dit kan toch wel of niet?) en deze aan de binnen of buitenkant van mijn kast links bovenin te monteren bij mijn 2 120mm fans. Wat betreft pomp en cpu block... ik zou het echt niet weten. Ik wil dat de pomp stil is en dat het cpu block top of the line is. Voor de rest zou ik het niet weten.
edit:
zat nog ff verder te kijken en zag een pomp/ reservoir combo van xspc werkt dat een beetje goed? of is het meer een slap aftreksel voor cases met weinig ruimte? En wat ik helemaal vergeten ben. Hoe zit het met slangen en aansluitingen? En dan al die maten die erin hebt? Dan heb je ook nog de aansluitingen waarin je verschillende soort en maten hebt. Wat dat betreft ben ik helemaal de weg kwijt...
Alvast bedankt
Craven
Mijn setup word dus straks:
Antec p182 met 4 nexus 120mm fans
DFI LanParty LT X48-T2R
Intel q6700 (scythe mugen air cooler nu)
sapphire 4870 met Thermalright HR-03gt en HR-11
Kingston 4 x 1gb nvidia sli ready memory @ 800mhz 4-4-4-12
1 x 500gb + 1x 1tb samsung sata F1 hd
ichbinleise 600 watt psu
Op het moment ziet hij er zo uit:
Wat betreft die watercooling set. ik wil gewoon even weten wat jullie me adviseren. Ik wil het liefst alles in mijn kast houden en hoef geen flitsende poespas (hij staat vrij verborgen en heeft geen acryl sidepanel ofzoiets). Ik zat zelf te denken aan een 5.25 bay reservoir onder mijn dvd drive en dan het liefst daaronder nog de pomp. Gaat dat nog passen denken jullie in 2 5.25 drive bays? Ik zat er ook nog aan te denken om 2 120mm radiatoren te nemen (dit kan toch wel of niet?) en deze aan de binnen of buitenkant van mijn kast links bovenin te monteren bij mijn 2 120mm fans. Wat betreft pomp en cpu block... ik zou het echt niet weten. Ik wil dat de pomp stil is en dat het cpu block top of the line is. Voor de rest zou ik het niet weten.
edit:
zat nog ff verder te kijken en zag een pomp/ reservoir combo van xspc werkt dat een beetje goed? of is het meer een slap aftreksel voor cases met weinig ruimte? En wat ik helemaal vergeten ben. Hoe zit het met slangen en aansluitingen? En dan al die maten die erin hebt? Dan heb je ook nog de aansluitingen waarin je verschillende soort en maten hebt. Wat dat betreft ben ik helemaal de weg kwijt...
Alvast bedankt
Craven
Laatst bewerkt: