• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

First time wc setup

Craven

Member
Zit al een tijdje te denken over een wc setup. Heb al behoorlijk wat ervaring met met aircooling en cpu overclocking. Maar wil mijn cpu nog wat koeler hebben terwijl het toch stil blijft. Mijn kast is nu namelijk doodstil en mijn e6420 was oc'ed naar 3.4ghz (toen mijn moederbord nog niet kapot was). Ben nu aan het wachten op mijn nieuwe moederbord en daarna komt er een nieuwe videokaart aan (4870 met een Thermalright Hr-03gt en hr-11).
Mijn setup word dus straks:

Antec p182 met 4 nexus 120mm fans
DFI LanParty LT X48-T2R
Intel q6700 (scythe mugen air cooler nu)
sapphire 4870 met Thermalright HR-03gt en HR-11
Kingston 4 x 1gb nvidia sli ready memory @ 800mhz 4-4-4-12
1 x 500gb + 1x 1tb samsung sata F1 hd
ichbinleise 600 watt psu

Op het moment ziet hij er zo uit:

Wat betreft die watercooling set. ik wil gewoon even weten wat jullie me adviseren. Ik wil het liefst alles in mijn kast houden en hoef geen flitsende poespas (hij staat vrij verborgen en heeft geen acryl sidepanel ofzoiets). Ik zat zelf te denken aan een 5.25 bay reservoir onder mijn dvd drive en dan het liefst daaronder nog de pomp. Gaat dat nog passen denken jullie in 2 5.25 drive bays? Ik zat er ook nog aan te denken om 2 120mm radiatoren te nemen (dit kan toch wel of niet?) en deze aan de binnen of buitenkant van mijn kast links bovenin te monteren bij mijn 2 120mm fans. Wat betreft pomp en cpu block... ik zou het echt niet weten. Ik wil dat de pomp stil is en dat het cpu block top of the line is. Voor de rest zou ik het niet weten.

edit:
zat nog ff verder te kijken en zag een pomp/ reservoir combo van xspc werkt dat een beetje goed? of is het meer een slap aftreksel voor cases met weinig ruimte? En wat ik helemaal vergeten ben. Hoe zit het met slangen en aansluitingen? En dan al die maten die erin hebt? Dan heb je ook nog de aansluitingen waarin je verschillende soort en maten hebt. Wat dat betreft ben ik helemaal de weg kwijt...

Alvast bedankt
Craven

Laatst bewerkt:
-Ik zat zelf te denken aan een 5.25 bay reservoir onder mijn dvd drive en dan het liefst daaronder nog de pomp. Gaat dat nog passen denken jullie in 2 5.25 drive bays?

nee dat gaat niet passen een pomp is hoger dan 1 5,25" bay.

-Ik zat er ook nog aan te denken om 2 120mm radiatoren te nemen (dit kan toch wel of niet?) en deze aan de binnen of buitenkant van mijn kast links bovenin te monteren bij mijn 2 120mm fans.

er past een 360mm radiator in de top als die niet te dik is (dus geen feser of thermochill), als je een dikke radiator wilt (betere koeling) dan kan deze met een rad box op de achterkant of bovenop met voldoende ruimte tussen de kast en de radiator om lucht aan te zuigen. Kijk ook even hoe Baloo het in elkaar heeft gestoken (stukje naar beneden scrollen).

-Wat betreft pomp en cpu block... ik zou het echt niet weten. Ik wil dat de pomp stil is en dat het cpu block top of the line is. Voor de rest zou ik het niet weten.

voor de pomp, lian pomp zijn erg stil en met een top zijn ze een van de betere pompen op de markt en ze zijn compact. Maar ik denk dat je in een p182 een ruimte gebrek hebt, met een XSPC in bay pomp bespaar je ruimte en het is redelijk goed spul.

Voor een cpu block zal je reviews moeten bekijken (er zijn veel vergelijkingen tussen de beste waterkoelblokken op het moment), de swiftech apogee GTZ is met 0,3 (oid :p) graden verschil het beste op het moment, het goedkoopste top of the line blok is een EK supreme die niet veel onderdoet voor de andere blokken.

edit:
zat nog ff verder te kijken en zag een pomp/ reservoir combo van xspc werkt dat een beetje goed? of is het meer een slap aftreksel voor cases met weinig ruimte? En wat ik helemaal vergeten ben. Hoe zit het met slangen en aansluitingen? En dan al die maten die erin hebt? Dan heb je ook nog de aansluitingen waarin je verschillende soort en maten hebt. Wat dat betreft ben ik helemaal de weg kwijt...

xspc is goed spul zoals ik hierboven ook al zei, en jouw case heeft ook relatief weinig ruimte voor waterkoeling :D

omdat je nog beginnend bent kan je het beste 3.8" slangen nemen omdat dit fijner werkt dan 1/2" maar ook niet belachelijk klein is.

met 3/8" inschroef fittingen, voor het schroefdraad is het meeste G1/4 (de maat schroefdraad staat altijd aangegeven bij de specificaties van een product hier op highflow). voorbeeld van wat ik bedoel, een goedkopere fitting werkt ook prima maar begin met een inschroef dat werkt toch wat fijner.

Alvast bedankt

np, ik hoop dat je er wat aan hebt :p

er moeten 10 tekens buiten een quote staan lol :p

thnx voor al je advies.
mooie mod van baloo maar ik heb totaal geen ervaring met modden van kasten door er gaten in te maken :p. Ben niet echt handig in dat soort dingen, ik schiet altijd uit. Dus dat doe ik liever niet.

over die pomp. zijn die xspc pompen een beetje stil? zo niet kan ik niet 1 bay gebruiken voor het reservoir, dan heb ik er nog 2 over. Zou daar een lian pomp met top in passen?

zat net nog ff die filmpjes van danger den te kijken die hier op het forum staan. Maakt het nog wat uit of ik schroeffittingen of klemfittingen gebruik? vind klemmen namelijk wel wat netter staan.

Anyway bedankt voor de info je hebt me weer wat denkstof gegeven :)

De radiator kan je dan het beste achter jouw kast bouwen/hangen, middels een radbox.
Dan hoef je niks te boren, slechts vastschroeven.

Alle pompen die we in onze shop hebben zijn goed stil :)
Dus ook die van XSPC.

In 2 bays zou een Laing DDC (MCP350 of MCP355) pomp met top moeten passen.
Je moet dan wel 90 graden hoek fittingen gebruiken op de bovenkant van de pomp/top, zodat de slang niet hoeft te knikken.

Schroeffitting of fitting met slangklem maakt niet uit.
Kies wat je het mooiste vind.

thnx voor de reply.
ik zit nog steeds zo erg te twijfelen. ik ga sowieso eerst nog wachten totdat ik mn moederbord binnen heb. Daarna ga ik weer een beetje aan de gang met overklokken. Dan komt mijn nieuwe videokaart erin te hangen en dan moet ik maar weer is gaan kijken naar de temps. Misschien zijn die wel laag genoeg dat ik geen waterkoeling nodig heb. Daar komt nog bij dat waterkoeling me weer enorm veel tijd gaat kosten en dat heb ik nog minder dan geld :p

Ik ga denk ik dan sowieso die reservoir/ pomp combo nemen. Is veel minder gedoe.
Maar denk je dat als ik het met 1 120mm radiator doe. Dat dat dan wel mijn koeling verbetert? ten opzichte van wat ik nu heb?

In 2 bays zou een Laing DDC (MCP350 of MCP355) pomp met top moeten passen.
Je moet dan wel 90 graden hoek fittingen gebruiken op de bovenkant van de pomp/top, zodat de slang niet hoeft te knikken.

hij wil een bay res + pomp in 2 bays en dat past niet ;).

@ hierboven: op m'n e6600 scheelde het wel heel wat en ik had een cheap asetek setje waarbij de videokaart+nb+cpu gekoeld wordt op 1 120mm rad. Maar dat is wel in vergelijking met een stock koeler.

Ow, dat gaat niet passen nee :)

Met een goede 120MM rad koel je zeker weten beter dan een Mugen infinity.
Een goede waterblok neemt veel sneller warmte op en een goede radiator geeft dat veel sneller af dan de Mugen Infinity.
Je zal dus wel paar graden naar beneden gaan :)

De 120MM rad van TFC is overigens in de (herfst) aanbieding, voor 49,95.
Dat is een goede keuze om te overwegen.

hij wil een bay res + pomp in 2 bays en dat past niet ;).

@ hierboven: op m'n e6600 scheelde het wel heel wat en ik had een cheap asetek setje waarbij de videokaart+nb+cpu gekoeld wordt op 1 120mm rad. Maar dat is wel in vergelijking met een stock koeler.

nope freddy had wel gelijk, heb nu 3 bays over waarin het allemaal moet passen. Maar ik ga er voorlopig toch nog even niet aan beginnen. Eerst maar weer is mijn rig opbouwen en draaiende krijgen voordat ik uberhaupt ergens aan ga beginnen met exotische koeling.

Zit er zelfs ook nog aan te denken om een compleet nieuwe kast te kopen. Dit ding begint gewoon erg krap te worden. antec 1200 bvb. Daarna kan ik altijd nog waterkoeling nemen.

ik ben ook geen held in modden, en ben zelf ook een paar keer uitgeschoven, maar ja,
ik wil geen prijs voor mooiste kast.
ik wou gewoon geen kermis op mijn tafel.. liever een saaie P182 dan een slechte lichtshow

Met een boor + decoupeerzaag is het prima te doen om er een radgrill in te maken, dat ding verbergt echt enorm veel :p.

En ja de kast is opzich wel groot maar door al die compartimentjes wordt het maar een krappe bedoeling daar binnenin. al kan je er nog steeds prima een 240mm rad op de achterkant + 120mm rad op de plek van je uitschuifbare (hd?)-houder in prakken.

succes met opbouwen iig ;).

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
S Mora setup Advies Waterkoeling Setup 14
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T Fitting nodig voor EKWB setup Waterkoeling 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
iSP Vraag over ripple en/of werkt de voorgestelde setup? Electronica 6
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
Enola m.2 raid setup probleemp Hardware & Software 3
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
T Waterkoeling Setup CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 25
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
J Ontleden setup Waterkoeling 3
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
G Waterkoeling setup voor Termatake core P5 Advies Waterkoeling Setup 4
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
E Nieuwe setup Hardware & Software 5
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
Baloo.be Update waterkoeling setup naar Corsair 850D Advies Waterkoeling Setup 3
vgojef Reinigen waterkoeling setup Waterkoeling 6
J Advies High-End watercooling setup Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 18
BrownMuffin [Waterkoeling] €700 euro i7 X99 setup Advies Waterkoeling Setup 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan