• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Extra verzekering bij huren auto??

maomanna

Shoutboxspammer
Binnenkort ga ik op vakantie en ga een auto huren.

Nu is het alleen de vraag of ik een aanvullende verzekering moet nemen?

Het zijn 14 dagen en dit zijn de verzekeringen:

Collision Damage Waiver (CDW) with excess amount
Is included in the booking cost and reduces your financial liability up to a maximum of :
€700.00 for car groupsA,BA,B,BB,B1,CA,C,CAD,
€900.00 for car groups D,D1,E1,F and
€1200.00 for car groups J,J2,M,M1,M1D.
*Note: In case of accident, you must contact the police and report the incident immediatelly, and submit a copy of the police report, the rental agreement to the rental location. CDW protection does not apply beyond the rental date agreed with the pickup location. For details of this insurance, please check with the supplier on collection of the Vehicle

Super Collision Damage Waiver (SCDW)
SCDW reduces the above liability in case of accident to a maximum charge of:
€120 for car groups A,BA,B,BB,B1,CA,C,CAD by paying €7.38 per rental day
€250 for car groups D,D1,E1,F by paying €9.84 per rental day and
€350 for car groups J,J2,M,M1,M1D by paying €14,76 per rental day.

Full Damage Waiver (FDW)
FDW limits the liability in case of accidents to €0 (Zero) by paying the daily amount of:
€9,84 for car groups A,BA,B,BB,B1,CA,C,CAD
€13,53 for car groups D,D1,E1,F and
€19,68 for car groups J,J2,M,M1,M1D
*Note: The FDW option is not possible for one day rentals.

Wheels / Underside and Glass (WUG)
autoUnion Car rentals provides an optional insurance which covers damage to wheels, tires, underside of the car, glass or damages caused to the underside of the car as far as they were not done intentionally or as the result of negligence or oversight. This is available by paying the daily amount of €7,39 for all car groups


Autounion Supercover Insurance:
Supercover includes all the above insurances (CDW, SCDW, FDW, WUG) by paying
€14.76 for car groups A,BA,B,BB,B1,CA,C,CAD
€17.22 for car groups D,D1,E1,F and
€22.14 for car groups J,J2,M,M1,M1D.

Zou om een auto in de groep A (peugeot 107 oid) zijn.

Wat zouden jullie doen?
 
Mijn schoonbroer huurt altijd een auto en hij laat ook debanden en onderkant speciaal verzekeren, in Griekenland heb je nog wegen die alleen uit steentjes bestaan. Bij terug komst werd de auto altijd volledig bekenen, zelfs wielkasten, onderkant, slijtage banden. De eerste keer had hij dit niet verzekerd en meteen werd er een extra geteld voor de banden, steenslag en andere toestanden. Nu hij alles laat verzekeren, zet hij gewoon op zijn plaats en komt er gewoon iemand kijken die gewoon langs de auto loopt. Ik zou alles laten verzekeren, zo kom je niet ineens voor een verrassing te staan.
 
Nu het met de corona zo lastig is om op vakantie te gaan zijn wij dit jaar gewoon in eigen land gebleven. Dat is normaal nogal een gedoe omdat wij twee vierpersoons auto's hebben maar ons gezin bestaat uit zes. Nou kwam ik een handige partij tegen die gewoon busjes verhuurt. Dus wij hebben een personenbusje gehuurd en zijn daar mee op pad geweest. Superhandig want omdat het een klein busje is was er voldoende ruimte voor ons gezinnetje en onze spulletjes. Voor als jullie interesse hebben, dit is de website leasytime.nl
 
Laatst bewerkt:
Geconfronteerd met een probleem. De gehuurde auto is vernield en de verzekeringsmaatschappij weigert schadevergoeding te betalen. Hoe kan ik in deze situatie zijn?

Als de schade is veroorzaakt door een derde partij dan zal je in eerste instantie aangifte moeten doen van vernieling. Maar zonder direct bewijs zoals camerabeelden kan de politie hooguit een dossier aanmaken.

En inderdaad wat Gio zegt; polis doorlezen en kijken naar schade van derden. Als je dat niet meeverzekerd hebt wat vaak wel het geval is bij allrisk of met een extra bijdrage bovenop de standaardpolis dan is het simpelweg in de buidel tasten.

Vaak kan je bij verhuurbedrijven een paar tientjes meer betalen voor een verzekering tegen dit soort zaken maar veel mensen doen het niet want hoe groot is de kans dat er daadwerkelijk iets gebeurt. Mensen huren liever voor 50 euro een auto dan voor 85 (ex borg en eigen risico)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
M Alphacool koppeling extra ringen? Waterkoeling 1
R Extra radiator - nieuwe pomp - en GPU waterblok Advies Waterkoeling Setup 1
P Extra onderdelen voor Aqua-Computer Aquaero 6 PRO Cases en Modding 2
Sw333t [CANCELLED] Cooler Master Elite 120 Advanced White met diverse extra's Verkocht 8
arwin74 Decoupling set for pump installations, extra-soft yellow rubber buffers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P Advies over eventueel extra pomp/radiator Waterkoeling 21
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
tomasvanderpijl [CLOSED] Apple iPad Wi-Fi 16GB Zwart + extra's Gesloten 0
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
alain-s [IN-ACTIVE] Fittings + fillport + extra Verkocht 3
Skydrone Extra aan/uit knop monteren Cases en Modding 15
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
D extra harde schijven en gelijk een nieuwe voeding Hardware & Software 8
M WC set aanpassen: GTX 460 waterkoelen + extra rad Waterkoeling 1
Marcel2102 Extra voeding voor waterkoeling noodzakelijk? Waterkoeling 2
D hoe gebruik maken van extra video geheugen ? Hardware & Software 3
Sw333t [VERKOCHT] EK-BAY Spin RES DUAL Loop - Black Acetal met extra's. Verkocht 4
The_Saviour# [TKA-PS2] PS2 Slim + extra's Verkocht 5
AzzKickr Extra Bitspower Matt black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C Extra physx kaart? Hardware & Software 2
ShockRaver Reeds weer een snelle levering met veel extra's :D HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Z Be Quiet! extra PSU rails sata stekkers Hardware & Software 3
S Een extra Radiator toevoegen aan loop, maar welke? Waterkoeling 2
Freddy Een zo klein mogelijk i7 mobo voor HD5870 in CF + nog 1 extra PCI-E slot vrij Hardware & Software 7
S Radiator buiten pc monteren aan extra frame Cases en Modding 4
K ineens heter na plaatsen extra fans Overige Koeling 10
blingbling extra videokaart voor PhysX? Hardware & Software 7
Joren xspc extra g1/4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
A extra rad of niet? Waterkoeling 37
D PayPal extra kosten? HighFlow Webshop 8
Yil iDEAL extra kosten? HighFlow Webshop 53
P Extra 120 rad in loop, verbeteringen? Waterkoeling 9
ZwerverRoodbaard Extra Radiator Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
Slader cyclone bij singularity reservoir Waterkoeling 2
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
T Fittingen te dicht bij elkaar ???? Waterkoeling 1
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
D Juiste fitting bij slang Waterkoeling 2
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan