• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Extra 120 rad in loop, verbeteringen?

P

_Peter_

Guest
Op zich ben ik prima tevreden met de setup nu. Situatie:

Thermochill 120.3
Dangerden tdx
Ek full-cover gpublock
D5 Vario
1/2 tube

M'n Phenom 9850BE @3100Mhz staat rotsvast stabiel te zijn. Wat ik me alleen afvraag nu, als ik een extra 120 rad bij plaats in de setup, zou dat dan een enorm verschil in de performances brengen?

Ten tweede,

Ik heb op internet gezien dat men 6 120 fans op de bovenkant en aan de onderkant van het rad (120.3) hebben geplaatst. Zijn daarmede verschillen in de watertemp. te bereiken?
 
Hoi Freddy, Een wat duidelijkere titel zeker weten:023:mijn huidige temperaturen zijn eigenlijk best wel in orde. In idle stand heb ik nu 34c en onder fullload 45c. (in een koele werkomgeving van zo een 20 graden)

Het is zo dat de phenom nogal een heethoofd is onder fullload, bij een Vcore van 1.45v en de processor @3225Mhz zit ik op 53c. Beetje een suicide-stand voor 24/7 dat wel, maar als ik het middels een 120 rad wat weet te reduceren tot onder de 50 zal dat mooi zijn en geeft het me meer "Room" tot het hoger brenegn van de Mhz'n.
 
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat een extra rad de 3 graden temp verschil zal geven. Naar beneden zal het wel gaan )
Het hangt er ook vanaf wat voor fans je erop hebt draaien (en op de triple rad).

Jouw pomp is in ieder geval sterk genoeg om nog een rad tussen de loop te plaatsen.
 
Hoi Freddy, Een wat duidelijkere titel zeker weten:023:mijn huidige temperaturen zijn eigenlijk best wel in orde. In idle stand heb ik nu 34c en onder fullload 45c. (in een koele werkomgeving van zo een 20 graden)

Het is zo dat de phenom nogal een heethoofd is onder fullload, bij een Vcore van 1.45v en de processor @3225Mhz zit ik op 53c. Beetje een suicide-stand voor 24/7 dat wel, maar als ik het middels een 120 rad wat weet te reduceren tot onder de 50 zal dat mooi zijn en geeft het me meer "Room" tot het hoger brenegn van de Mhz'n.

hey peter, ik heb gister toevallig een review gelezen over een reservoir dat passief gekoeld werd (extern) dus zonder fans ertegenaan... met dit reservoir werd er een dikke 6 graden in temperatuur opgemerkt!! ik zou deze aanraden ben hem van plan ook zelf te kopen;):054:

dit reservoir is dat
ik zou zeggen bekijk maar eens op je gemak de review...
 
Pjoew even vermeldingswaardig wel. Nadat ik vanmorgen keurig m'n besteldde artikelen kreeg thuisbezorgt (waar ik HF voor wil bedanken, ik bedoel ook de service na wat inlog probs.) ben ik rustigjes aan aan het knutselen gegaan. De betreffende artikelen waren een TFC Xchanger 120 Single rad. plus twee 90 graden 13mm hoekfittingen.

Weldra deedt ik uiteraard ligjes enthousiast m'n machine booten, wat me goed deedt natuurlijk (heb in het verleden wel eens anders meegemaakt) waarna ik aod deedt openen en toen al zag dat het beter deedt ogen dan voorheen..

Phenom 3150Mhz

Idle zonder de Xchanger 35c
Idle met Xchanger 31C

FullLoad zonder Xchanger 52c
FullLoad met Xchanger 47c

Al met al ben ik goed tevreden nu met mun temps...En als klap op de vuurpijl, een plaatje.

9tivwh.png


ja ja, ook m'n tc rad. is weer op het dak van de kast gebracht..

@stravinski

Mooie oplossing, ziet er robuust uit..ik houdt het voorlopig even bij m'n micro van swifftech..
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sw333t [CANCELLED] Cooler Master Elite 120 Advanced White met diverse extra's Verkocht 8
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
M Alphacool koppeling extra ringen? Waterkoeling 1
maomanna Extra verzekering bij huren auto?? Algemene Discussies 5
R Extra radiator - nieuwe pomp - en GPU waterblok Advies Waterkoeling Setup 1
P Extra onderdelen voor Aqua-Computer Aquaero 6 PRO Cases en Modding 2
arwin74 Decoupling set for pump installations, extra-soft yellow rubber buffers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P Advies over eventueel extra pomp/radiator Waterkoeling 21
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
tomasvanderpijl [CLOSED] Apple iPad Wi-Fi 16GB Zwart + extra's Gesloten 0
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
alain-s [IN-ACTIVE] Fittings + fillport + extra Verkocht 3
Skydrone Extra aan/uit knop monteren Cases en Modding 15
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
D extra harde schijven en gelijk een nieuwe voeding Hardware & Software 8
M WC set aanpassen: GTX 460 waterkoelen + extra rad Waterkoeling 1
Marcel2102 Extra voeding voor waterkoeling noodzakelijk? Waterkoeling 2
D hoe gebruik maken van extra video geheugen ? Hardware & Software 3
Sw333t [VERKOCHT] EK-BAY Spin RES DUAL Loop - Black Acetal met extra's. Verkocht 4
The_Saviour# [TKA-PS2] PS2 Slim + extra's Verkocht 5
AzzKickr Extra Bitspower Matt black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C Extra physx kaart? Hardware & Software 2
ShockRaver Reeds weer een snelle levering met veel extra's :D HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Z Be Quiet! extra PSU rails sata stekkers Hardware & Software 3
S Een extra Radiator toevoegen aan loop, maar welke? Waterkoeling 2
Freddy Een zo klein mogelijk i7 mobo voor HD5870 in CF + nog 1 extra PCI-E slot vrij Hardware & Software 7
S Radiator buiten pc monteren aan extra frame Cases en Modding 4
K ineens heter na plaatsen extra fans Overige Koeling 10
blingbling extra videokaart voor PhysX? Hardware & Software 7
Joren xspc extra g1/4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
A extra rad of niet? Waterkoeling 37
D PayPal extra kosten? HighFlow Webshop 8
Yil iDEAL extra kosten? HighFlow Webshop 53
ZwerverRoodbaard Extra Radiator Waterkoeling 4
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Bitspower Touchaqua NOTOS O 120 PWM Fan Digital RGB (5PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Notos Xtal 120 Fan Digital RGB (3PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mountain Mods ALU Triple 120 (Black Anodized) 5.25 baycover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
J advies :240 rad of 240+120? Waterkoeling 6
I Cooler Master Silencio FP 120 PWM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
l3p [TKA-RADGUARDS] Bitspower Rad / Fan Guards Aluminum/Acrylic 120/140/240/360/480 Verkocht 0
ProAce [ProAce User Review] Cooler Master JetFlo 120 HighFlow Product Reviews 2
Rooneys [VERKOCHT] Corsair SP120 Performance 120 Verkocht 1
88Gamer88 Fan blade 120 mm loshalen ? Handleidingen en Installatie Tips 3
Sw333t [VERKOCHT] 2x Cooler Master Elite 120 Advanced (zie omschrijving) Verkocht 10
arwin74 [CANCELLED] Cooler Master Seidon 120 XL Verkocht 5
H [GEZOCHT] EK-CoolStream RAD XT (120),10MM (3/8 ID - 1/2 OD) EK-PSC Schroeffitting Gevonden 2
canonchiel [VERKOCHT] EK-CoolStream RAD XT 120 Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan