• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Extra radiator - nieuwe pomp - en GPU waterblok

Ruudje88

Dwarfgeit
Ik ben momenteel bezig met het uitbreiden van mijn custom waterkoeling in mijn Corsair Obsidian350D. Dit is wat ik momenteel geïnstalleerd heb:

XSPC Raystorm CPU blok
XSPC X2O 450
XSPC RX240 Radiator
Corsair AF120 fans

Ik heb verder nog een nieuwe HW labs Black Ice GT Stealth 240 liggen (die bovenin gemonteerd gaat worden). Nu zou ik graag advies hebben over een goed waterblok voor mijn GTX780ti en verder zou ik ook graag een nieuwe pomp willen die in staat is om 2 radiators-CPU-GPU (SLI) te kunnen draaien. Ik heb het volgende op oog:
Laing DDC-1Plus MCP355met een XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir top (vanwege de beperkte ruimte)
XSPC Razor + backplate voor mijn GPU

Is de pomp krachtig genoeg? En hoe kan ik mijn loop het beste opzetten (pomp-rad1-cpu-rad2-GPU-pomp)? Verder nog handigheidjes die ik toe kan passen in mijn setup?

Zie bijlage voor huidige setup (en plan).
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 7
De MCP355 is een aanrader en kan jouw setup prima aan.

Qua waterblok zijn de prestatieverschillen tussen de verschillende merken minimaal, dus gewoon het blok nemen dat je het mooist vindt en past in jouw budget.

Volgorde maakt niets uit, enkel reservoir moet boven de pomp (maar gezien je een pomp+res combo gaat gebruiken, is dat sowieso al het geval).
Volgorde zo doen, dat je het minste slang gebruikt, want hoe minder slang hoe minder weerstand.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Advies over eventueel extra pomp/radiator Waterkoeling 21
S Een extra Radiator toevoegen aan loop, maar welke? Waterkoeling 2
S Radiator buiten pc monteren aan extra frame Cases en Modding 4
ZwerverRoodbaard Extra Radiator Waterkoeling 4
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
M Alphacool koppeling extra ringen? Waterkoeling 1
maomanna Extra verzekering bij huren auto?? Algemene Discussies 5
P Extra onderdelen voor Aqua-Computer Aquaero 6 PRO Cases en Modding 2
Sw333t [CANCELLED] Cooler Master Elite 120 Advanced White met diverse extra's Verkocht 8
arwin74 Decoupling set for pump installations, extra-soft yellow rubber buffers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
tomasvanderpijl [CLOSED] Apple iPad Wi-Fi 16GB Zwart + extra's Gesloten 0
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
alain-s [IN-ACTIVE] Fittings + fillport + extra Verkocht 3
Skydrone Extra aan/uit knop monteren Cases en Modding 15
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
D extra harde schijven en gelijk een nieuwe voeding Hardware & Software 8
M WC set aanpassen: GTX 460 waterkoelen + extra rad Waterkoeling 1
Marcel2102 Extra voeding voor waterkoeling noodzakelijk? Waterkoeling 2
D hoe gebruik maken van extra video geheugen ? Hardware & Software 3
Sw333t [VERKOCHT] EK-BAY Spin RES DUAL Loop - Black Acetal met extra's. Verkocht 4
The_Saviour# [TKA-PS2] PS2 Slim + extra's Verkocht 5
AzzKickr Extra Bitspower Matt black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C Extra physx kaart? Hardware & Software 2
ShockRaver Reeds weer een snelle levering met veel extra's :D HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Z Be Quiet! extra PSU rails sata stekkers Hardware & Software 3
Freddy Een zo klein mogelijk i7 mobo voor HD5870 in CF + nog 1 extra PCI-E slot vrij Hardware & Software 7
K ineens heter na plaatsen extra fans Overige Koeling 10
blingbling extra videokaart voor PhysX? Hardware & Software 7
Joren xspc extra g1/4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
A extra rad of niet? Waterkoeling 37
D PayPal extra kosten? HighFlow Webshop 8
Yil iDEAL extra kosten? HighFlow Webshop 53
P Extra 120 rad in loop, verbeteringen? Waterkoeling 9
B plaatsing radiator Eisbaer pro aurora Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 radiator gasket Waterkoeling 1
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI - 240mm & 360mm - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan