• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

extra videokaart voor PhysX?

blingbling

King of shit
Beste mensen,
Ik heb nu een Q6600 met 2x9800GTX in SLI draaien op een Asus Striker II Extreme. Nu wil ik er natuurlijk nog meer performance uitslaan. Die Q6600 heb ik met CPU Level UP van Asus op een 2.66ghz lopen, gewoon omdat ik een luie zak ben. Ik kan nog een extra 9800GTX erbij steken omdat mijn mobo tri-sli ondersteund, maar ik geloof dat dit zo weinig oplevert dat ik daarvoor geen 3de 9800GTX + waterblok ga aanschaffen. Dus ik zat er aan te denken om er misschien een 9600GT tussen te steken, en daar dan de PhysX op te laten draaien. Gaat dit werken? Zo ja, gaat dit voor meer performance zorgen op mijn systeem (uiteraard alleen bij games die PhysX ondersteunen). Of moet ik voor ik nog iets wil merken met wat voor component dan ook eerst nog eens flink gaan overklokken? (als dat helpt) Ik baal er zo van dat ik Company of Heroes nog steeds niet alles op Ultra kan gooien met 16x Q CSAA :p
 
dat wat jij nu precies zegt met een derde 9800gtx heb ik geprobeerd en werkt voor geen meter !!! ik heb nu een asus ageia physx kaartje erbij gestoken en dat werkt wel goed :) t beeld is echt veel en veel stabieler tijdens gaming :)
 
Ok. Tri-SLI is dus af te raden, wat ik dus al dacht. Maar die Ageia PhysX kaarten zijn alweer een tijdje EOL, en nu het in handen van Nvidia is, lijkt het me beter om het op een derde videokaart te doen. Maar ik zat te denken om een 9600GT/9500GT in mijn derde PCI-x16 slot te steken en daar de PhysX op te laten draaien. Kan ik beter een snellere nemen? of heb ik hier voldoende aan?
 
Hm, ik heb het idee dat ik voor het geld voor een 2dehands PhysX kaart beter een 9600GT kan kopen? Volgens mij is dat sneller. Ik geloof best dat het goed werkt hoor, begrijp me niet verkeerd.
 
je moet een derde vga van nvidia steken, maar een ander model dan dat je al in SLI hebt staan, dusbij jou :

9800gtx SLI, zou k een 8800gt erbij zetten voor PhysX.

Niet drie keer dezelfde vga steken, want dit zorgt voor problemen.
(als deze geen triple sli ondersteund)

Kunt natuurlijk ook voor de ageia PhysX gaan, maar dat hoeft in principe niet.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
M Alphacool koppeling extra ringen? Waterkoeling 1
maomanna Extra verzekering bij huren auto?? Algemene Discussies 5
R Extra radiator - nieuwe pomp - en GPU waterblok Advies Waterkoeling Setup 1
P Extra onderdelen voor Aqua-Computer Aquaero 6 PRO Cases en Modding 2
Sw333t [CANCELLED] Cooler Master Elite 120 Advanced White met diverse extra's Verkocht 8
arwin74 Decoupling set for pump installations, extra-soft yellow rubber buffers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P Advies over eventueel extra pomp/radiator Waterkoeling 21
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
tomasvanderpijl [CLOSED] Apple iPad Wi-Fi 16GB Zwart + extra's Gesloten 0
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
alain-s [IN-ACTIVE] Fittings + fillport + extra Verkocht 3
Skydrone Extra aan/uit knop monteren Cases en Modding 15
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
D extra harde schijven en gelijk een nieuwe voeding Hardware & Software 8
M WC set aanpassen: GTX 460 waterkoelen + extra rad Waterkoeling 1
Marcel2102 Extra voeding voor waterkoeling noodzakelijk? Waterkoeling 2
D hoe gebruik maken van extra video geheugen ? Hardware & Software 3
Sw333t [VERKOCHT] EK-BAY Spin RES DUAL Loop - Black Acetal met extra's. Verkocht 4
The_Saviour# [TKA-PS2] PS2 Slim + extra's Verkocht 5
AzzKickr Extra Bitspower Matt black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C Extra physx kaart? Hardware & Software 2
ShockRaver Reeds weer een snelle levering met veel extra's :D HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Z Be Quiet! extra PSU rails sata stekkers Hardware & Software 3
S Een extra Radiator toevoegen aan loop, maar welke? Waterkoeling 2
Freddy Een zo klein mogelijk i7 mobo voor HD5870 in CF + nog 1 extra PCI-E slot vrij Hardware & Software 7
S Radiator buiten pc monteren aan extra frame Cases en Modding 4
K ineens heter na plaatsen extra fans Overige Koeling 10
Joren xspc extra g1/4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
A extra rad of niet? Waterkoeling 37
D PayPal extra kosten? HighFlow Webshop 8
Yil iDEAL extra kosten? HighFlow Webshop 53
P Extra 120 rad in loop, verbeteringen? Waterkoeling 9
ZwerverRoodbaard Extra Radiator Waterkoeling 4
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
S Seal (o-ring?) videokaart stuk Waterkoeling 3
Freddy Doorzakkende videokaart? How to stop a graphics card from "sagging"? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Veel te zware (fysiek) videokaart! Cases en Modding 10
Robin Nieuwe videokaart. Hardware & Software 20
PlayGamble Videokaart waterblock Waterkoeling 5
Y Welke videokaart? Hardware & Software 6
Rico Nieuwe Videokaart. Hardware & Software 5
N Vraag over videokaart gewicht? Waterkoeling 2
C 'GEVONDEN'betere videokaart'' Gevonden 10
Sw333t [CLOSED] Nvidia PCI-e videokaart, maximaal 190mm lang Gevonden 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan