• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Evolv X Watercooled {COMPLETED}

LoyalFoxx

Member
Awo o/

Bij deze mijn build log, tevens ook mijn eerste pc die ik zelf in elkaar zet.
Ik wist in 2019 al dat ik volgend jaar (2020) een PC wilde gaan maken. Dus in Oktober 2020 zowat alles besteld. geen idee hebbende dat het langer dan 2 weken kan duren. Neem me niet kwalijk tis allemaal nieuw voor me :p . Gedeelte is in December gekomen. Koeling vandaag. Enige waar ik nog op wacht is een GPU..3080 maar ja voordat ik die heb.. je snapt het wel
SPECS,
MOBO: Asus rog strix x570-e
GPU: Msi gaming xtrio of suprim x
(voor nu teer ik het op me gtx 970 oc)
PSU:Seasonic GX 1000W
Case: Evolv x satin black
RAM: Corsair DDR4 32GB CL16
Geheugen: Seagate 1TB en 4TB, NVME 1TB, 240 GB SSD
CPU: AMD R7 3800X
Koeling 360Rad, TBE200 D5 , X570-e monoblock
Fans: SL120'S x7

wat ik in december kreeg oa voeding case en mobo en nvme
doosjes.jpg
Vandaag dus koeling gedeelte
highflow.jpg

Foto gekanteld sorry hiervoor
Monoblock op mobo, gepriegel met die thermal pads zeg
mobo en monoblock.jpg

Tot nu toe is dit het.
Volgende stap is denk ik dan radiator schoon maken en fans uitpakken/monteren en case tevoorschijn halen
 
Vandaag weer progressie gemaakt
aller eerst case gevonden:sarc:
10.jpg
lag sinds December stof te happen maaarr tis enorm : P
Verder dan de mobo met alles erop en eraan gelijk maar gemonteerd
11.jpg
Ging over het algemeen wel makkelijk, zeker ook door een goeie handleiding van Phanteks
Dan de achterkant maar is bekeken. Zitten natuurlijk al wat kabels in en voeding ook maar geplaats en het werd gelijk een stuk rommeliger:cautious:
Maar goed als het maar geen spaghetti word.. na ja klein beetje dan

13.jpg
Next up rad flush! na schudden eruit laten lopen, zag niet concreet metaal deeltjes. zal wel een goed teken zijn


14.jpg

terwijl de radiator droogt, fans uitgepakt en uitvogelen hoe dat werkt met die controller
en vervolgens gemonteerd op de rad

15.jpg

Niet lang na het monteren stuitte ik op probleem(pje) numero uno en ik wist al dat dit niet ging werken dus mocht ik alle schroeven er weer uit halen en omdraaien. ook de contactjes die 'exposed' waren ff dicht getaped
16.jpg

Ziet er nu zo uit, ben niet zo happy met de aansluiting van voeding tot shroud maar daar verzin ik wel iets op wellicht iets 3d printen? Dat komt wel : P
17.jpg

Als laatste wat ik heb gedaan is de res/pump combo uitpakken en blijkt dat het niet 123 past. Geen voor geboorde gaten.
Dus dan moet ik boren wat ik eerder hoopte te vermijden. maar ja dat is dan voor andere keer
18.jpg
Rotte werk is al die kabels niet zo zeer van de fans maar die voeding kabels valt niet makkelijk weg te werken. Ik maak daar volgende keer wel een foto van.

Tips altijd welkom :))
 
Zo.. gister ook nog wat gedaan.
heb gister gaten geboord, template viel er steeds vanaf dus dat was ook ff improviseren?
ondanks dat toch gelukt en rest zooi gestofzuigd.
21.jpg
zoals je hier ziet hangt tie!
behoorlijk scheef wel.. maar dat was de volgende dag (vandaag, gelukkig) snel opgelost gewoon wat beter aandraaien en wat vriemel werk met al die kabels achterin?.
Zal volgende keer wel de plaatjes terug proberen te plaatsen zodat je het achterste gedeelte niet kan zien vanaf voorkant.
Nu is volgende stap lijkt mij laatste dingetjes aansluiten. Eenmaal dat gedaan te hebben een route plannen.

Ik zie daar echter nog vanaf. Omdat ik mijn videokaart nog niet in handen heb. Ik weet de lengte etc al. Zul je maar net zien dat het dan niet past of iets dergelijks. Waiting game ✔️
Heb nog een flow meter, gelukkig nog 1 argb header over dus dat scheelt ook enorm
 
Heb niet stil gezeten deze week.
Videokaart gemonteerd, kijken hoe en wat, mooi design al zeg ik het zelf
Lengte valt opzich best mee, alhoewel het best zwaar is. tot zover geen gpu'sag' daar ben ik wel blij mee :)
gpu.jpg





















Ondertussen probeerde ik het bovenste deel eraf te halen van de fitting. Blijkt dus dat dit een push in fitting is. Niet wat ik wilde. goed leer momentje?
noob.jpg

Dus nieuwe fittings besteld en gelijk extenders/ 90° fitting en een argb splitter
Mooie fittings... precies wat ik wil
fittings.jpg

Nu alles wel een beetje gemonteerd en ziet er als volgt uit. Ik heb 3x in de manual gekeken wat de output is van de pomp/res (imo staat er niet duidelijk in) en heb volgende volgorde vanaf respomp>cpu>rad>respomp
Ohja en super stom ik heb nog een flowmeter in de kast liggen die had ik niet meegerekend met fittings dus mag ik er nog 2 bestellen?
in iedergeval alles plannen qua hoe ik de tubes laat lopen.
fittingss.jpg

tot zover ging het redelijk, wordt uiteraard moeilijker met meerdere bochten in 1 tube
Heb 2x tubes opnieuw gedaan omdat ze alle 2 niet perfect oplijnen met de fittingen.

floww.jpg
Tot nu toe ben ik blij met het resultaat . en echt benieuwd hoe mystic fog coolant er uit gaat zien met alle rgb aan : )
eind.jpg

Blijft me 1ste pc build.., denk jij mss dat ik iets beter had kunnen doen laat het mij weten :)

Mocht je tot zover hebben gelezen.. 1 vraag(je)
Ik heb de bovenkant van de reservoir klein beetje losgedraaid (de zwarte cilindrische kap)
Vanwege de tube die ik net te kort heb afgezaagd, kan dit kwaad? zou dit slecht zijn over tijd?
Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • fittingss.jpg
    fittingss.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 5
Ziet er goed uit!
Verder niks op aan te merken, behalve dat ik zelf de flow meter iets verder van het geheugen zou plaatsen (mocht het nu niet het geval zijn).
Voor het geval als een van de ram plankjes vervangen moet worden, dat je dat snel eruit kan halen zonder de loop te hoeven legen :)

Bovenkant reservoir beetje los kan geen kwaad, je moet dan alleen niet helemaal vol gaan vullen en het systeem gaan kantelen, dan kan er wat druppels gaan lekken tussen de top en het reservoir.
 
behalve dat ik zelf de flow meter iets verder van het geheugen zou plaatsen
Thanks!! Ik snap wat je bedoelt, alhoewel het misschien niet goed zichtbaar is op de foto's is er genoeg ruimte/diepte tussen de RAM en flowmeter. dat zal wel goed komen. Betreft het losdraaien is het maar minimaal desondanks hou ik er rekening mee(y).

Morgen maar lek test doen.. kan dat gelijk met coolant of eerst met gedestilleerd water?
En voor de pomp moet ik alleen de jumper en molex aan sluiten toch:unsure:
Neem aan dat de pwm 4 pin niet hoeft ( ook niet in de manual te vinden)
 
Als je de tijd ervoor hebt, kan je eerst gedistilleerd water doen, mocht het ergens gaan lekken, is het minder schoonmaken/plakkerig.
En je spoelt gelijk alles nog een keer door, wat altijd goed is :)

Idd alleen jumper en de pomp op de voeding aansluiten, zodat alleen de voeding en de pomp aan gaan.
PWM hoeft niet persé aangesloten te worden, maar soms kan de pomp alleen 100% draaien als de PWM is aangesloten, dan zou het vullen wat sneller gaan.
 
Gister dan eindelijk een leaktest gedaan en dat verliep prima zonder problemen (bijna dan)

Eerst gedestilleerd water en dat voor 3 uurtjes laten draaien. Veel lopen piekeren of ik het nou wel of niet 24H moet laten draaien.
Uit eindelijk maar toch 3 uurtjes gedaan. Drain proces was wel lastiger omdat er toch wat water achterbleef in de monoblock, kan ik de case kantelen wat ik wil.. krijg het er toch niet uit:p Mystic fog coolant erbij gedaan en toen ging het heel snel. alles in elkaar plaatsen en puntjes op de i zetten.
4.jpeg
Aangesloten op 1 monitor de andere is nog vga:cry:
En zo doende maar de power button gedrukt voor de 1ste keer. en ja natuurlijk ding gaat niet aan. ? Dus maar effe kijken of alles wel goed aangesloten was en dat was het ook. kreeg ook geen QQ code dus dat was spannend na wat zoek werk gevonden dat ik 2 pinnetjes moet bridgen? geen idee of dat woord correct is.. anyway .. ik had een POST !! ik blij:sarc: bios gegaan en windows geïnstalleerd etc. Temps oke denk ik?
cpu laag in de 40 °C en gpu rond de 45°C op idle Ik begreep dat, het normaal is met Ryzen cpu's dus nouja ik ook blij uiteraard. Even wennen al die nieuwe dingetjes. Aura sync werkt niet op mijn RAM sticks daar zal wat onderzoek verricht moeten worden.

2.jpeg
LianLi fans ftw... Software van ze L-connect is prima geen poes pas just to the point

3.jpeg


1.jpeg
Hierboven een reeks foto's.
Gelijk standaard dingetjes installeren. Spotify, Discord, Steam etc...
en uiteraard gelijk potje Valorant spelen dunno hoeveel fps maar wat een verbetering?
Meer dan wat me monitor rated is iig die zal snel vervangen worden
Thx @Freddy voor je meerdere tips zoals hoe de quantumn drain valve werkt :p het is geen hogere wiskunde.. maar heeft zeker geholpen tijdens het drain proces. En niet te vergeten goeie/snelle service bij jullie. Zal het zeker aanraden bij maten van me?
 
Gister dan eindelijk een leaktest gedaan en dat verliep prima zonder problemen (bijna dan)

Eerst gedestilleerd water en dat voor 3 uurtjes laten draaien. Veel lopen piekeren of ik het nou wel of niet 24H moet laten draaien.
Uit eindelijk maar toch 3 uurtjes gedaan. Drain proces was wel lastiger omdat er toch wat water achterbleef in de monoblock, kan ik de case kantelen wat ik wil.. krijg het er toch niet uit:p Mystic fog coolant erbij gedaan en toen ging het heel snel. alles in elkaar plaatsen en puntjes op de i zetten.
Bekijk bijlage 25238
Aangesloten op 1 monitor de andere is nog vga:cry:
En zo doende maar de power button gedrukt voor de 1ste keer. en ja natuurlijk ding gaat niet aan. ? Dus maar effe kijken of alles wel goed aangesloten was en dat was het ook. kreeg ook geen QQ code dus dat was spannend na wat zoek werk gevonden dat ik 2 pinnetjes moet bridgen? geen idee of dat woord correct is.. anyway .. ik had een POST !! ik blij:sarc: bios gegaan en windows geïnstalleerd etc. Temps oke denk ik?
cpu laag in de 40 °C en gpu rond de 45°C op idle Ik begreep dat, het normaal is met Ryzen cpu's dus nouja ik ook blij uiteraard. Even wennen al die nieuwe dingetjes. Aura sync werkt niet op mijn RAM sticks daar zal wat onderzoek verricht moeten worden.

Bekijk bijlage 25239
LianLi fans ftw... Software van ze L-connect is prima geen poes pas just to the point

Bekijk bijlage 25240


Bekijk bijlage 25242
Hierboven een reeks foto's.
Gelijk standaard dingetjes installeren. Spotify, Discord, Steam etc...
en uiteraard gelijk potje Valorant spelen dunno hoeveel fps maar wat een verbetering?
Meer dan wat me monitor rated is iig die zal snel vervangen worden
Thx @Freddy voor je meerdere tips zoals hoe de quantumn drain valve werkt :p het is geen hogere wiskunde.. maar heeft zeker geholpen tijdens het drain proces. En niet te vergeten goeie/snelle service bij jullie. Zal het zeker aanraden bij maten van me?
ziet er tof uit

heb je ook en filmpje als de kleuren bewegen mss ?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
alain-s Phanteks Evolv Shift Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
V Phanteks evolv X, heerlijke case. Gallery & Build Logs 5
arwin74 Phanteks Evolv X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
S Phanteks Evolv ATX + GPU/PCI riser mod Cases en Modding 1
R Custom-Made Waterkoeling in Phanteks Evolv ATX Advies Waterkoeling Setup 10
I PHANTEKS Enthoo Evolv ITX Gallery & Build Logs 2
cederieck Enthoo evolv Black Gallery & Build Logs 0
D Phanteks Enthoo EVOLV ITX Cases en Modding 7
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
C 1933 Philips 636A nagebouwd - watercooled PC Gallery & Build Logs 19
Enola strix 980ti watercooled temps Waterkoeling 7
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
T Watercooled GamePC Waterkoeling 4
N First watercooled setup Advies Waterkoeling Setup 5
H Silencio 550 watercooled Gallery & Build Logs 119
G [CLOSED] Quad core game pc watercooled Gesloten 2
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
H [CLOSED] Watercooled Systeem Gesloten 1
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
k.3nny DangerDen R-Atx fully watercooled By k.3nny Gallery & Build Logs 116
J Lian Li V2100 - Watercooled Gallery & Build Logs 22
Luculenus HD 6990 vs HD 7970 watercooled AMD / ATI 14
Luculenus [CANCELLED] Silverstone TJ11 watercooled, 3930k, asus rampage IV Verkocht 8
sir serial [VERKOCHT] Club3D 6990 (watercooled) Verkocht 6
l3p Watercooled Asus MARS II. Advies Waterkoeling Setup 39
S First watercooled PC 800D Gallery & Build Logs 3
H M'n Haf922 watercooled. Gallery & Build Logs 9
Baloo.be Powercolor HD5870 LCS (watercooled) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
W Watercooled-ITX Gallery & Build Logs 13
Colossus PowerColor HD5970 Watercooled Hardware & Software 1
P nieuwe watercooled case gekocht en ik heb een vraag Advies Waterkoeling Setup 29
koendb Cosmos S watercooled! Gallery & Build Logs 34
V vhrgamer's watercooled Cosmos S build. Gallery & Build Logs 250
G Core i7 watercooled Waterkoeling 28
Joren Watercooled Devil- Rebuild Gallery & Build Logs 69
A Striker II formula watercooled. Gallery & Build Logs 7
Sp33dFr34k Cosmos S Watercooled Gallery & Build Logs 12
X GTX280 EK Watercooled Hardware & Software 30
T it's been 3 days nw since my order completed and paid the money and no shipping yet International Forum 8
R P180B LC Dual Rad (Completed Project) Gallery & Build Logs 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan