• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

EKWB cooling configurator fc6870

Ik heb op dit moment een waterblock wat niet op mijn kaart past.

Ik heb bij ek cooling configurator mijn kaart opgezocht.
XFX Radeon HD 6870 900M Dual Fan 1GB GDDR5 (HD-687A-ZDFC) - NEW VARIANT

Daar stond een plaatje van het PCB en een link welk full cover block visually aproved was.
Ik opende deze link en las hier dat ik goed moest opletten want er zijn kaarten met hetzelfde s/n die kunnen afwijken.
Ik vergeleek mijn pcb met het plaatje van het bord wat op de coolingconfigurator pagina stond.
Deze kwamen overeen.

Vervolgens heb ik deze kaart gekocht bij highflow, en nu ik hem bij mijn kaart hou zie ik dat deze niet compatibel is.
Ik weet dat ik dit block niet kan terugsturen naar highflow.
Ik heb EKWB geschreven over mijn probleem, hun informatie klopt niet/is misleidend.

Wat vinden jullie van deze blunder :D ? Tips om dit af te handelen met ekwb?


nb. Ik probeer inmiddels een kaart te kopen die wel compatibel is (xfx 6870 black edition) zodat ik gebruik kan maken van dit block, er is denk ik geen block voor de kaart die ik nu heb.
 
Nee, dat klopt maar er stond dat ik het pcb moest vergelijken, ik heb gekeken naar het plaatje wat in de coolingconfigurator stond. Die was hetzelfde.

Blijkbaar had ik dus naar het plaatje van een andere kaart moeten kijken waar die wel zeker weten paste, maar hoe vind ik dat? Moet ik dan die hele lijst doorlopen?

Ik kan sales wel mailen, maar wat zouden zij in het beste geval kunnen doen?
 
Je hebt gelijk, dat die gewoon retour moet kunnen.

Maar ik heb geen block gevonden dat wel op deze kaart past.
Dus hoop ik een xfx black edition te kunnen kopen ergens.

Toch vind ik dat ekwb hun configurator aan moeten passen, ik hoop dan ook snel van hun te horen.
Ik houd jullie op de hoogte.

(ik zal ook wel een foto plaatsen van de setup als ie klaar is)
 
Wellicht heb je toch een net iets andere pcb. Dat is ook goed mogelijk nog, soms verkijk je je daar op. Wellicht een productiefout, you never know.

Visual: EK have visually inspected the hardware and checked for compatibility with specific EK product (typically with internet images and CAD programm).

En punt 3 bij het gebruik van de Configurator:

Because of the multitude of computer hardware and constant revisions on the market, EK cannot provide specific guarantees on compatibility.

Het blijft dus wel een zeer gevoelig iets ;).
 
6870 errors.jpg
vergeleken met:
http://www.coolingconfigurator.com/...1GB-GDDR5Black-Edition-(HD-687A-ZDFC)-PCB.jpg

Dat plaatje staat boven de new variant die ik had opgezocht.
Als ik nu de black edition open dan zie ik daar een plaatje wat meer lijkt op een bord waar dit block op past.

Heeft EKWB niet een lijst met welke kaarten echt zijn goedgekeurd, en welke natte-vinger werk zijn?
Via de configurator is het echt een gedoe van jewelste om te vergelijken.

 
Jouw pcb is vrijwel identiek, enige verschil is dat de componenten bij jou wel geplaatst lijken te zijn door een Taiwanees met teveel bier in de mik. Heel veel componenten zitten schots en scheef.
 
Even een update.

Ik kocht via een andere site van iemand een nieuwe kaart, verkoper gaf aan dat het een FXF 6870 black edition was.
Ik heb deze gekocht maar helaas de verkoper was een oplichter (mag hem denk niet bij naam noemen?) het ging om een gewone editie.
Ik noem hem een oplichter omdat hij niet meer reageert op berichten, dus ik meen dat hij hier van af wist.
Nu probeer ik die kaart zelf wel weer te verkopen en dan een echte xfx black edition te kopen.

Of als ik ze niet beide verkocht krijg dan pak ik de soldeerbout en zet ik de dingen dit uitsteken aan de andere zijde (dit is mogenlijk voor alles behalve 1 onderdeel wat niet heel hoog is, daarvoor zal ik een sleuf moeten frezen van 2 mm diep.

Maar ik wacht nog even af. Ondertussen maak ik de kaart van de oplichter even schoon, want die was wel heel erg vies. (koelpasta natuurlijk ook tot ver naast de gpu)
 
Nou, ik heb nu een goede gevonden op tweakers.
Tot nu toe aardige man, en communicatief ook beter.
Ik ga de kaart van hem kopen, dus dan is het even afwachten.
Aan de hand van fotos kunnen zien dat het de juiste kaart is.

Ik zou ook graag nieuw kopen sander, maar nieuw ben je al snel wat geld kwijt plus dat een blok ook iets duurder is dan.

Een oud kaartje doet het nog best, waterkoeling vind ik gewoon leuk. Plus dat het de duurzaamheid van een kaart vergroot (minder hoge pieken in temp)
Tuurlijk zou ik graag een hele goeie pc willen hebben, maar dat kan ik alleen doen als ik het kan betalen. Ik kies een middenweg voor sommige hardware zodat ik waterkoeling erbij kan doen qua kosten. De uitdaging is dan ook om de juiste hardware bij elkaar te zoeken. Dat is ook wel leuk moet ik zeggen.
 
Ik heb pas alvast alles schoongemaakt (hele grote beurt), want ik ga over op andere vloeistof.
Heb ik alles schoon, sluit ik alles aan (opstelling buiten de pc) komt er niks doorheen.
Heb ik per ongeluk het cpu blok verkeert in elkaar gezet waardoor de in en out gewoon op niks zitten (dicht dus) haha.
Maar ik merkte ook dat er iets lekte, want rode vlek op witte doek, zie ik dat zon 45 graden (draaibaar ding) fitting lekt op bepaalde hoeken. Er zat een beetje speling in en kon m een beetje bewegen.
Gelukkig had ik al wat extra fittingen besteld dus die er op gezet, alles goed.

Alles zit er weer in en doet het goed.

Nu nog de videokaart binnenkrijgen. (en dan langzaam aan af en toe aan mijn bureau-project werken)
Heb daar al een 360 rad, nieuwe pomp en bay voor liggen.
Dus als je fotos ziet van mijn setup, weet dan dat allemaal tijdelijke meuk is :D
(heb zelf adapter gemaakt voor dit cpu block te laten passen, rad buiten aan de pc gehangen en de pomp staat triest achter de pc te hangen.)
Die cpu adapter zijn gewoon 2 houtjes, hier moet ik nog een stukje plastic voor maken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
M EKWB Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower EKWB EK-Nucleus AIO CR240 Lux D-RGB en CR360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
P Levertijd EKWB HighFlow Computer Cooling Shop 2
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
D EKWB Quantum Surface Radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
LoyalFoxx Mystic Fog | EKWB | houdbaarheid en gedestilleerd water Waterkoeling 2
W EKWB Uni Pump Bracket 120mm Gezocht 1
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
foxbuster [TKA] EKWB Waterblock Verkocht 1
G [TKA-RAD] EKWB Coolstream PE240 Verkocht 1
P Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob) Waterkoeling 5
T Fitting nodig voor EKWB setup Waterkoeling 3
Hightower Ekwb radiator schroeven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Tot 40% korting op EKWB RTX 2080 en Radeon VII GPU waterblokken! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower Ekwb gpu blok amd 5700/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy 40% Korting op Fittingen met EKWB Supremacy EVO waterblokken HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy EKWB Hard Tubing kitjes :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Fryslanboy ModMyToys 4 Pin PWM splitter 4 way en EKWB backplate 1080 FWT2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Nieuwe EKWB D5+pump combo en RGB reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Enola Reservoir uitbreiding/vraag voor EKWB predator. Waterkoeling 4
Hightower EKWB ram waterblokje. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Enola EKWB predator 360 QDS expand Advies Waterkoeling Setup 54
Hightower EKWB monoblock voor de asus strix Z270 itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
D Is de extender nodig bij een EKWB D5 combo? Waterkoeling 6
Willius Ekwb 970 Strix waterblock Waterkoeling 7
WiSK EKWB HDC fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Nieuwe EKWB Supremacy EVO CPU waterblokken! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F Lekke ekwb res x1 Problemen & Oplossingen 2
J ekwb "WF3" blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
G EKWB FC780 GTX TI Nickel (Original CSQ) & backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
XenoMorpH EKWB EK-FC R9-290X DCII - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
H EKWB-CSQ fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
N EKWB FC7970 DCII blok: Fitting aansluiting, alleen boven? Waterkoeling 1
Hightower ekwb backplate titan se HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
l3p [VERKOCHT] Diverse EKWB - XT en XTX Radiatoren (240-360-480) Verkocht 2
S EKWB Res Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan