• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

EKWB predator 360 QDS expand

Enola

New member
Hoi,

Iemand ervaring met het uitbreiden van een Predator unit(360 QDS) met een extra rad ? Weet wel dat ik een predator unit kan serie koppelen. Alleen deze units zijn niet meer verkrijgbaar. EKWB heeft een nieuwe lijn AIO producten komen ergens in Q1 van volgend fiscaal boekjaar.

Maar wil Black Ice Nemesis Radiator GTS 280 - Black voor in mijn case zetten, deze past in de voorkant van mijn case. Achter de deur moet alleen de fans verplaatsen naar de binnenkant van de case. Ook ff check hoe de in/uit poorten zitten , dat ze niet tegen mijn frame zitten.

Zal de QDS bij EKWB kopen omdat deze nu in de aanbieding zijn.
 
Er past een 280 of 420 ben er niet uit welke ik zou willen gebruiken. Heb ook nog geen goed idee van deze black ice rads. Zijn ze goed vs andere merken. Heb mijn koppeling en QDC bij EK zelf besteld :) waren in de aanbieding. Nog nog kiezen welke rad ik wil. Sta open voor suggesties.
 
Hallo

Ik heb ook zo'n Predator 360. Je kan er volgens de specificaties tot 2 GPU's met QDC bij op aansluiten. Als je een radiator en reservoir extra wil toevoegen, raden ze je aan de pomp te vervangen omdat die componenten en zeker de QDC's te veel restrictie geven. Ik heb die info van EK support zelf. De pomp van de Predator is een DDC 3.1 en die heeft maar half de flow rate van een DDC 3.2. Als je de pomp upgrade (al dan niet gecombineerd met een heatsink housing) kan je er met gemak een aantal rads en een res aan toevoegen...
 
Hoi Zephir,

Thx voor je response. Nooit aan gedacht om de pomp aan te passen. Ga vandaag een rad toevoegen een black ice nem. 240 X flow. heb maar 1x GPU aangesloten. Deze rad had niet heel veel restrictie. Zal moeten kijken of dit werkt anders de pomp vervangen. Wat me een heel gedoe lijkt. Aan het einde van dit jaar denk ik dat ik de predator dan maar helemaal vervang en een black ice nem 420 koop.
 
Hoi Zephir,

Thx voor je response. Nooit aan gedacht om de pomp aan te passen. Ga vandaag een rad toevoegen een black ice nem. 240 X flow. heb maar 1x GPU aangesloten. Deze rad had niet heel veel restrictie. Zal moeten kijken of dit werkt anders de pomp vervangen. Wat me een heel gedoe lijkt. Aan het einde van dit jaar denk ik dat ik de predator dan maar helemaal vervang en een black ice nem 420 koop.

Met 1 GPU zal dat wel gaan. 'T zijn vooral die QDC's die veel restrictie geven blijkbaar... 1 CPU block en 2 GPU-blokken met QDC kan volgens de specificaties, dat zijn ook 3 QDC's, dus dan zal 1GPU block, een CPU block en een extra rad wel gaan zeker... Die pomp aanpassen is vrij eenvoudig. 4 schroefjes en afhankelijk van welk draadje dat je wil gebruiken (het nieuwe is geen issue, voor het oude moet je solderen) is dat ook geen werk... Een upgrade-pomp is wel niet goedkoop natuurlijk.

Blijkt ook dat je die Predator uit de case zal moeten vullen. Eerst onderaan opgieten om de pump te primen, en dan pas bovenaan vullen. Alleen bovenaan lukt blijkbaar niet. Ik heb dit zelf nog niet gedaan, maar heb die info van een Engels forum waar een heel owners-topic is over die predators...
 
Zal de rad vullen voor dat ik hem plaats van af langste slang en dan QDC er op zetten. En dan het laatste stukje van uit de predator. Deze zal ik er toch uit halen om de trilling absorbeerders te plaatsen.

Nog een ding Ek adviseerd een reservoir. Echter is mijn predator unit boven in mijn kast gemonteerd. Dus dan betekend dat de pump boven een reservoir komt. Denk dat dar problemen gaat veroorzaken. Tenzij je reservoir 100% kan vullen...... geen idee.
 
Laatst bewerkt:
Hey

Als je hem horizontaal bovenaan hebt gemonteerd, is er geen probleem. Ik heb ooit eens een tekening gezien van EK zelf (kan ze nu even niet vinden) waarin je horizontaal met de slangen naar onder, of rechtopstaand met de pomp onder of boven mag monteren, maar niet met de slangen omhoog horizontaal en ook niet op zijn zij. Zoals jij het nu gedaan hebt zal het aanzuigpunt van de pomp onderaan het reservoir zitten denk ik, en zal je dus weinig kans op droogtrekken hebben...

Er is bij jouw montagewijze ook een vuldop op het hoogste punt die je kan gebruiken om lucht te bleeden en bij te vullen. Sommige mensen maken een gat in hun case bovenaan om daar aan te kunnen terwijl ie gemonteerd is...

Je kan
eens bekijken, daarin doet iemand zo'n operatie met een predator...
 
Thx Zephir, Deze had ook al eens gezien. Heb mijn prefilled rad gemonteerd ging makkelijker dan ik dacht. prefillen ook. Heb daarna nog geprobeerd de predator bij te vullen. Er hoefde maar een paar druppels bij om het maar zo te zeggen. uurtje laten test draaien op lekken. Daarna uurtje Prime en Furmark tegelijk laten draaien zodat de loop lekker warm draait. 61% max. Dat is zeker lekker.

thx voor al je input.
 
Thx Zephir, Deze had ook al eens gezien. Heb mijn prefilled rad gemonteerd ging makkelijker dan ik dacht. prefillen ook. Heb daarna nog geprobeerd de predator bij te vullen. Er hoefde maar een paar druppels bij om het maar zo te zeggen. uurtje laten test draaien op lekken. Daarna uurtje Prime en Furmark tegelijk laten draaien zodat de loop lekker warm draait. 61% max. Dat is zeker lekker.

thx voor al je input.

Waar heb je een prefilled rad vandaan? Ik had gevraagd bij EK of die (al) bestonden en dat bleek niet te zijn? Ik wacht op een levering van 2 prefilled GPU blokken uit Slovenië nu. ETA overmorgen... Ik ga die zonder de CPU in de loop eens testen. 61 graden is erg goed voor een uur lang die torture tests!
 
Heb hem zelf gevuld :) hahaha echt makkelijk. trechter in de slang en gieten maar. Rad ff schudde bijvullen. Dan de QDC op 1 kant plaatsen ff rad rechtop zetten en weer schudde alle lucht gaat naar boven weer wat bij gieten QDC op de andere kant zetten. ff koppelen en schudde en nog paar proberen bij te vullen.

was ook vergeten dat ik 25% was overclocked in mijn test :) 61% is erg fijn. Hij is nu lekker still en dat is wat ik zocht.

2 GPU's op 1x 360 predator ? welke kaarten heb je ?
 
Heb hem zelf gevuld :) hahaha echt makkelijk. trechter in de slang en gieten maar. Rad ff schudde bijvullen. Dan de QDC op 1 kant plaatsen ff rad rechtop zetten en weer schudde alle lucht gaat naar boven weer wat bij gieten QDC op de andere kant zetten. ff koppelen en schudde en nog paar proberen bij te vullen.

Goed om te weten! Ik moet dat CPU block er nog tussenuit halen... Laat jij de pomp lopen bij het afvullen?
 
nee laat pump niet lopen. Omdat je de GPU blocken goed kan schudden en het buiten je system kan vullen ben je vaak al je lucht al kwijt. Althans veel. En van 2 kanten vullen is zeker makkelijk. zet de predator met de motor/res op het tafel vul van bovenkant bij. Ik doe pas op het aller laatst de pomp draaien. Laat ik meestal ff draaien. Dan check ik of ik nog kan bij vullen.
 
nee laat pump niet lopen. Omdat je de GPU blocken goed kan schudden en het buiten je system kan vullen ben je vaak al je lucht al kwijt. Althans veel. En van 2 kanten vullen is zeker makkelijk. zet de predator met de motor/res op het tafel vul van bovenkant bij. Ik doe pas op het aller laatst de pomp draaien. Laat ik meestal ff draaien. Dan check ik of ik nog kan bij vullen.

Thx, dat is voor binnenkort dan :)
 
Ik heb mijn Predator intussen eens geleegd, om er een blok tussenuit te halen, en terug gevuld. Inderdaad met veel schudden ging eigenlijk best goed. De pomp loopt intussen terug enkele uren en ik hoor geen lucht meer...
 
super :) het grote voordeel van een predator is vullen. Je moet hem wel uit je kast schroeven..
Wat gebruik je nu als CPU koeler? en welke kaarten heb je nu op de predator ?
 
super :) het grote voordeel van een predator is vullen. Je moet hem wel uit je kast schroeven..
Wat gebruik je nu als CPU koeler? en welke kaarten heb je nu op de predator ?

Er staat een Noctua NH-D15 op de CPU en er hangen 2 MSI 1080Ti's aan de predator (Gaming X versie). Niet ideaal, maar functioneel een stap beter dan dat alles op lucht... 't Is wat rommelig nu:

2017-07-17 14.26.52.jpg
 
Cool!

Ik overweeg nu om OF een 140mm achter de exhaust te hangen OF een 280mm vooraan (wisselen met de predator) OF een 280 bovenaan en predator waar ie nu is... (omdat de pomp dan onderaan blijft)...

Probleem met die 3 opties is dat ik daarvoor dan een DDC 3.2 upgrade moet doen...

Dan is een nieuwe D5 met res en 2 nieuwe rads niet zo gek veel duurder. 420 bovenaan en 280 voorin...

Ik weet het niet goed...
 
Mijn slangen zijn okay.. cable management zal nog wel beter worden als ik mijn fans krijg.
Bekijk bijlage 21854

Welke fans heb je besteld?

En heb je die rad eerst uitgespoeld met zo'n speciaal product voor je die vulde?

Ik neig momenteel ook het meeste naar die HWlabs radiatoren... In mijn case past volgens het boekje bovenaan een 30mm dikke 420mm, of een dikkere 360mm die dan off center gemonteerd wordt. Vooraan kan dan een 240 of 280mm komen, zo dik als ik wil... Het nadeel is dat de top cover er dan af moet, en aangezien ik de pomp nu al goed hoor vrees ik voor meer geluid dan ik nu heb met een gesloten bovenkant. Ik heb ook geen idee welk reservoir / pomp ik daar dan bij in krijg...

De andere optie is zoals nu een 360mm vooraan met nog een bijkomende 140mm achteraan... Alleen vrees ik dat dit net te krap is voor de heat load van de CPU en de 2 GPU's, en om vlot achteraan te geraken met slangen zal ik wel moeten stoppen met die Noctua NH-D15. Die is zo groot dat er moeilijk iets langs kan... Ik zou de voorste 360mm (is eigenlijk een EK PE model) nog kunnen aanpassen naar iets equivalent aan een XE model, die heeft wat meer oppervlakte... Ik ben er nog niet uit :).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Enola Reservoir uitbreiding/vraag voor EKWB predator. Waterkoeling 4
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
M EKWB Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower EKWB EK-Nucleus AIO CR240 Lux D-RGB en CR360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
P Levertijd EKWB HighFlow Computer Cooling Shop 2
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
D EKWB Quantum Surface Radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
LoyalFoxx Mystic Fog | EKWB | houdbaarheid en gedestilleerd water Waterkoeling 2
W EKWB Uni Pump Bracket 120mm Gezocht 1
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
foxbuster [TKA] EKWB Waterblock Verkocht 1
G [TKA-RAD] EKWB Coolstream PE240 Verkocht 1
P Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob) Waterkoeling 5
T Fitting nodig voor EKWB setup Waterkoeling 3
Hightower Ekwb radiator schroeven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Tot 40% korting op EKWB RTX 2080 en Radeon VII GPU waterblokken! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower Ekwb gpu blok amd 5700/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy 40% Korting op Fittingen met EKWB Supremacy EVO waterblokken HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy EKWB Hard Tubing kitjes :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Fryslanboy ModMyToys 4 Pin PWM splitter 4 way en EKWB backplate 1080 FWT2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Nieuwe EKWB D5+pump combo en RGB reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower EKWB ram waterblokje. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Hightower EKWB monoblock voor de asus strix Z270 itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
D Is de extender nodig bij een EKWB D5 combo? Waterkoeling 6
Willius Ekwb 970 Strix waterblock Waterkoeling 7
WiSK EKWB HDC fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Nieuwe EKWB Supremacy EVO CPU waterblokken! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F Lekke ekwb res x1 Problemen & Oplossingen 2
J ekwb "WF3" blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
G EKWB FC780 GTX TI Nickel (Original CSQ) & backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
I EKWB cooling configurator fc6870 Waterkoeling 18
XenoMorpH EKWB EK-FC R9-290X DCII - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
H EKWB-CSQ fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
N EKWB FC7970 DCII blok: Fitting aansluiting, alleen boven? Waterkoeling 1
Hightower ekwb backplate titan se HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
l3p [VERKOCHT] Diverse EKWB - XT en XTX Radiatoren (240-360-480) Verkocht 2
S EKWB Res Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan