• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair Underground

Dat zou makkelijk kunnen, alleen is weer onhandig als ik bijv naar lan ga.
En vind 2 pompjes echt niet misstaan in een case
Waarom zou dat onhandig zijn? Wanneer je naar een LAN gaat zou je voldoende moeten hebben aan 1 pomp. De pomp in de kruipruimte kan gewoon blijven zitten (je zou hem nog door kunnen laten pompen, blijft er ook geen water stil staan in je rad beneden. Stilstaand water lijkt mij ook niet goed voor je rad).
 
In 1 van mijn vorige posts heb ik juist aangegeven dat de 1080 rad niet het probleem is,
maar juist de sli verbindingen en de snakes :)
Dus heb wel 2 pompen nodig @ lan.

Of . . . De nieuwste grundfos vloerverwarmingspomp met ingebouwde regelaar en wattmeter , mischien nog drukregelaartje ertussen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens na zitten denken ..... :)

(Met dank aan Vincent en Parcifal;) )

In feite staat mijn pc 99% van het jaar op zijn plek in de kamer, aan de 1080rad dus, en met 360rad incase met fans uit

Die andere 1% is dat ik mischien naar een lan ga.
Die ene procent is waarvoor ik een 360rad in mijn case heb.
Dat heeft nogal wat minpunten :
1. Neem ruimte in
2. Neemt flow weg
3. En warmt zelfs mijn water weer op aan kamertemperatuur zelfs zonder fans.

Ik ga dus de 360rad uit mijn case halen.
Aan die 360rad zet ik dan gewoon die snelkoppelingen met fans aan molex, heb namelijk achter aan mijn case, molex aansluiting voor de fans op 1080rad
Ga ik dan naar een lan neem ik die los mee en zet ik die aan de snelkoppelingen van mijn 1080rad aansluiting.

En wil graag de pomp toch wel in zicht hebben, dus wil hem op het plateau precies onder reservoir plaatsen, met de bp mod naar de window toe.

Dus .. alles kan weer uit elkaar :)
 
Daar had ik idd al aan gedacht.

Maar de case wil ik zo mooi mogelijk hebben zoals hij hier staat.
Dat is dus met de rad eruit, fans ook weg en dan kan ik bijv mooi een doorkijk venster maken, en mijn fillport mooi recht naar boven maken.

Er zijn allemaal weer nieuwe ideeen :)

Ik vraag me wel af wat dat water doet als dat een half jaar in rad blijft zitten.
 
Zo weer avondje geprutst :)
Radiator eruit !
Zo'n beetje 3 uur bitspower in elkaar-passend zitten maken pff.
Pomp verdieping hoger gezet, om te kijken of dat werkt/past ivm 2e pomp.
Slang buiten kast gewerkt aan bovenkant met BP fillport.

En ... nog geen geweldige flow :(
Gtx295 wordt onder gamen 62 graden, cpu blijft wel lekker onder de 30 graden
Het zijn dus echt de 4 snakes en 5 sli verbindingen die et em doen :)
Ben nog lang niet klaar met passen en meten, maar er komt denk ik sowieso 2epomp bij en iets minder bochten.

(clickable)




Eerst weer es bestellinkie maken :)
 
Hehe, nou ze hangen los omdat dat VERD$%#$ klitterban altijd loslaat na een tijdje, en ze moesten nu verhuisen van plek want rad is weg dus geen zin om vast te plakken :)
 
Gelukt :p !
Morgen pics hoe het er uit is gaan zien.
Op een gegeven moment zat mijn vel gewoon aan de bp fittingen van het passen en meten :)

temp.jpg


furmark_000002.jpg
 
Ik heb eens na zitten denken ..... :)

(Met dank aan Vincent en Parcifal;) )

In feite staat mijn pc 99% van het jaar op zijn plek in de kamer, aan de 1080rad dus, en met 360rad incase met fans uit

Die andere 1% is dat ik mischien naar een lan ga.
Die ene procent is waarvoor ik een 360rad in mijn case heb.
Dat heeft nogal wat minpunten :
1. Neem ruimte in
2. Neemt flow weg
3. En warmt zelfs mijn water weer op aan kamertemperatuur zelfs zonder fans.

Ik ga dus de 360rad uit mijn case halen.
Aan die 360rad zet ik dan gewoon die snelkoppelingen met fans aan molex, heb namelijk achter aan mijn case, molex aansluiting voor de fans op 1080rad
Ga ik dan naar een lan neem ik die los mee en zet ik die aan de snelkoppelingen van mijn 1080rad aansluiting.

En wil graag de pomp toch wel in zicht hebben, dus wil hem op het plateau precies onder reservoir plaatsen, met de bp mod naar de window toe.

Dus .. alles kan weer uit elkaar :)

Andere oplossing was natuurlijk geweest jouw kruipkelder meenemen naar een LAN-party :)

Neen, even serieus: ik vind dit een geweldig project (al zou ik dit hier in huis nooit durven opperen) maar heb toch wel 1 bedenking: wanneer het in de zomer wat warmer wordt en het verschil tussen kruipkelder en kamer veel groter wordt (pakweg 10-15°), ben je dan niet bang voor condensatie?
 
Heb eigenlijk geen idee wat voor temperatuur het onder de vloer is als het buiten 33°C is.
Denk dat het verschil zelfs kleiner wordt.

hartje winter:
Buiten -10°C / Onder vloer 15°C / Binnen 23°C
hartje zomer:
Buiten 33°C / Onder vloer ?°C / Binnen 26°C
 
Als de buitentemperatuur 33 graden zou zijn, dan denk ik dat het niet zo heel veel zal schelen met in de kruipruimte.

Ik neem aan dat de kruipruimte "onder de grond" zit, waardoor het toch nog redelijk geisoleerd is.

Maar misschien is het slim om een simpele temperatuurmeter op te hangen in de kamer met de sensor in de kruipruimte.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
l3p Corsair Underground :) Waterkoeling 38
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
the_cyberspace Corsair spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D Corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
the_cyberspace Corsair Crystal 280X Hardware & Software 0
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
Hightower corsair ll fans rgb 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan