• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair H80 / H100

Die knop past alleen de fanspeeds aan (mits de fans aangesloten zijn op de H80/H100 unit). Niet die van de pomp. Maar in feite zou je de pomp ook gewoon aan een fancontroller kunnen hangen, qua wattage ligt ie in de buurt van een MCP350 (zo'n 18 watt dus).
 
Heb er even vlug een molex naar fan connector geknutseld met een 56 Ohm weerstand, dit resulteert dat hij van 2000 rpm naar 900 rpm gaat en nagenoeg geruisloos is. Nu wil ik nog eerst checken hoeveel ampere dat ding trekt om te weten dat ik niet te veel vermogen trek maar mocht deze oplossing werken ben ik erg blij. Wellicht dat ik een pci bracket klus op een molex zodat hij direct op de voeding zit ipv het mobo, geeft mij een iets zekerder gevoel.
 
Even geupload wat ik hoor:

2shared - download 08-08-11 1928 Voice Memo.m4a

Als ik mijn laptop op max set klink het exact even hard als dat ik het hoor.
Er zijn vast mensen hier, want enkele vrienden van mij vonden her niet storen, die het niet storend vinden maar ik dus wel! Je hoort de (case)fans dus 0,0. Dit is een toon die constant is en niet veranderd, hij is ook heel erg constant 2040 rpm +/- 2 rpm. Ik ervaar dit dus als een constante brom die onwenselijk is, en na wat googlen ben ik niet de enige. Ik kan me het geluid ook goed voorstellen op 2000 rpm en denk absoluut niet dat hij defect is.
 
Deze Noctuas @ 900rpm, totaal onhoorbaar:
Noctua.at - sound-optimised premium components "Designed in Austria"!

Een mooi filmpje, bij rond de 7,5 volt begin ik bij dat filmpje wat te horen:

Geweldig kanaal overigens, laat exact zien hoe laag een fan kan gaan voor een zeer uiteenlopend aantal fans

En nog een top review (wel in het Duits maar voor mij geen probleem);
http://hardwarereports.de/index.php?page=70004007


En ik heb hem omdat ik toch niet kon slapen gelijk gefixed en er een guide van gemaakt:
http://forum.highflow.nl/f6/mod-hoe...an-molex-naar-fan-connector-10943/#post197970
 
Laatst bewerkt:
De H100 was inmiddels al weer uitverkocht, we konden daarom niet alle pre-orders verzenden.

Maar goed nieuws, morgen komt de rest van onze order binnen, dan gaan alle bestellingen met een H100 eruit :D
 
gentle typhoons, enorm goede lucht door me h100. en ik hoor bijna niets (kan er gewoon naast slapen @ max speed).

pusch pull zou ik 35mm kopen en ringetjes (rubber) er tussen doen (fan/kast) is goedkoper dan zo'n demper. en zelfde effect.

ik denk dat het M4 is. maar durf het niet zeker te zeggen (koop schroeven ook elders, 25cent/st is absurd duur)

al is het bij een h100 maar 1 graden verschil. een H80 kun je standaard bouten gebruiken (die zijn al gemaakt voor push pull met kast ertussen ;))
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Legendary1985 [IN-ACTIVE] Corsair H80 Gevonden 0
L Corsair H80 luidruchtig...alternatieve fans? Waterkoeling 4
R Corsair H80 HighFlow Product Reviews 6
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
the_cyberspace Corsair spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D Corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
the_cyberspace Corsair Crystal 280X Hardware & Software 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan