• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair H80 / H100

De 1200 rpm versie maakt 29db, de 2000rpm versie 47db, beiden @ 12V

Dit betekent dat in 800rpm het geluid met 18db stijgt. 800rpm=100%=18DBA
Dan pak ik het gewenste RPM aantal wat 1600 is, hiervoor heb ik 400rpm meer nodig als 1200 rpm, en dus de helft van 800 rpm, 50%. 18/2= 9. 29+9= 38.

Het komt erop neer dat de 1600RPM versie dus zo'n 38db maakt @12V.

Onvoldoende op wiskunde, bitches! :098:

De testresultaten zijn van HWI

Ik ben tevens tot een heel vreemde conclusie gekomen waarvan ik niet wist dat het mee zou spelen in de resultaten.

Voorheen had ik Asus Sabertooth P67 met een Corsair H70 Push/Pull in combinatie met Scythe Gentle Typhoons 1450 en een overclock van een 2600K naar 5Ghz.

Hier haalde ik idle 34c en in load 70c, tevens met fans op de laagste stand (gebruik de controller van de Corsair 600T hiervoor).

Toen ben ik overgegaan op Asus ROG Maximus IV GENE-Z, zelfde setup maar nu 39c idle en in load 74c. Hierna heb ik de H70 vervangen door de H100, helaas nog geen Push/Pull. Alleen 2 Scythe Gentle Typhoons 1800 in Pull erboven.

Nu komt het gekke, idle 34c en in load 65c. Maar of ik nu mijn overclock uit zet en/of de fans op max laat draaien, het resultaat blijft hetzelfde. :dunno

Dus hieruit trek ik 2 conclusie's:

- Wat voor moederbord je hebt speelt kennelijk ook een rol, de Sabertooth had natuurlijk wel een 50mm fan direct op de tactitcal vest die lucht blaast rondom binnen je moederbord achter het cover;
- De H100 koelt een tikje beter in load maar in idle gelijk.

Even een korte samenvatting, hij is helaas niet zo mooi als die van Raoul90.

kan mij aansluiten bij de meesten, de H100 koelt erg goed (zelfs boven eerste verwachting) mijn i7 2600K @ 3.2ghz (1,25v) is idle rond de 28-29 graden, load rond de 45-50 graden (met gentle typhoon 1850rpm fans, hoogste standje op H100 koelblok).

uitgebreide review volgt nog :) (of kijk even op mijn weblog voor een leuk berichtje over het inbouwen etc)

21b7xqv.jpg

Geweldige koeler. Zoals Aadje al zei, prestaties zijn boven mijn verwachtingen. Ik heb gewoon de originele bijgeleverde Corsair fans erop gemonteerd die maar liefst 2700 RPM hebben. Ik heb mijn i5-760 stabiel gekregen op 3.8 GHz en hiermee zijn de temperaturen idle rond de 26/30 graden. Ook heb ik een maximum stress test gedaan met de Intel Burn Test en hiermee kwamen de temperaturen, op 3.8 GHz, op 100%, gemiddeld 58 graden.

Beste aankoop van dit jaar. :) Tot nu toe.

Geweldige koeler. Zoals Aadje al zei, prestaties zijn boven mijn verwachtingen. Ik heb gewoon de originele bijgeleverde Corsair fans erop gemonteerd die maar liefst 2700 RPM hebben. Ik heb mijn i5-760 stabiel gekregen op 3.8 GHz en hiermee zijn de temperaturen idle rond de 26/30 graden. Ook heb ik een maximum stress test gedaan met de Intel Burn Test en hiermee kwamen de temperaturen, op 3.8 GHz, op 100%, gemiddeld 58 graden.

Beste aankoop van dit jaar. :) Tot nu toe.

koop er 2x 1850 gentle typhoons bij, dan heb je je 2e beste koop dit jaar :sarc: niet normaal wat een lucht er door de rad heen geperst word zonder dat ze merkbaar "irritant" geluid maken.

Hoe langer ik nu de H80 heb hoe meer ik me erger aan dat gebrul van de pomp. Deze lage karakteristieke toon wordt veroorzaakt door de 2000 rpm van de pomp. Al een beetje wezen googlen maar vrij weinig mensen storen zich eraan, ben ik nu een van de weinigen waarbij een zeer duidelijk gebrul waarneembar is of is dit normaal. Als ik geen manier weet te vinden om hem stiller te krijgen, een soort van weerstand ertussen ofzo, gaat hij echt weer de verkoop in. De temps zijn leuk maar wegen niet op tegen dat constante gebrul.

Zoals ik had gelezen dacht ik dat je met de knop op de pomp niet alleen de aangesloten fans de rpm van kon veranderen (ik heb ze express niet aangesloten maar op de cpu fan header) maar ook de pomp rpm. Met mijn huidige temps waarbij 40ºC het maximum is dan moet de pomp echt niet 2K rondjes/min te hoeven draaien, 1,5K of zelfs 1K zou al veel schelen.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Legendary1985 [IN-ACTIVE] Corsair H80 Gevonden 0
L Corsair H80 luidruchtig...alternatieve fans? Waterkoeling 4
R Corsair H80 HighFlow Product Reviews 6
M Corsair Ball Valve kwaliteit Waterkoeling 4
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 60
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
the_cyberspace Corsair spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D Corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan