Het doel:
Omdat modificeren nu eenmaal een soort drug is waar je steeds meer van nodig hebt wilde ik nu echt iets voor mezelf bouwen. Iets compromisloos en waarvan ik zelf de touwtjes volledig in handen had. Ook moest het wel met een reden gebouwd worden. En dat is dus in eerste instantie dat deze PC 24/7 moet gaan folden. De titel is eigenlijk een aanpassing van een promotiezin van een van mijn sponsors. KFA2 gebruikt de zin "Play hard, game harder", deze heb ik voor dit project aangepast naar "Game hard, Fold harder". Wat het weer geeft is dat deze bouw overdag gebruikt kan worden voor het spelen van zware games op hoge resoluties en detailweergave met veel FPS en wanneer je daar klaar mee bent laat je de grote kracht van de PC overnemen door software van bijvoorbeeld FOLDING@HOME om mee te helpen met onderzoek naar diverse ziekten of via B.O.I.N.C. waarbij je zelf uit kiest voor welke doelen je onderzoek ondersteunt.
Ik ga op een later punt meer uitleggen wat folden / folding nu eigenlijk precies is (voor de members die hier nog niet zo goed van op de hoogte zijn).
Het plan:
Het plan is een Silverstone TJ07 volledig te gaan modificeren. Het thema wordt volledig zwart met oranje accenten. Bijna alle panelen van de kast worden gemodificeerd. Dit op een hele smaakvolle en strakke manier. De bouw zal gebruik gaan maken van een volledige custom waterkoeling loop. De processor wordt een i7-3770k die wordt overclocked zover de koeling het trekt om 24/7 te draaien. Er zullen twee of drie GTX670 kaarten gebruikt worden die ook tot hun max onder water overclocked worden. Alle bedrading in de bouw wordt volledig gesleeved. Er zullen meer dan een windows in komen met gravering. De uiteindelijk zichtbare waterslangen zullen vervaardigd worden uit plexiglazen buizen (indien dit niet de koelingsprestaties te erg beïnvloed want dan wordt het gewoon slangenwerk). Ik wil niet alles verklappen, want dan is de lol er vanaf. Graag wil ik onderweg nog wat hebben om mensen wellicht wat te verbazen.
De uitvoering:
Ik ben inmiddels een paar weken hiermee bezig, maar wilde nu pas met een buildlog beginnen om niet te lang met pauzes tussendoor te hoeven zitten indien ik wacht op onderdelen of sponsors. Ik ben zeker nog niet klaar met deze bouw. Dat gaat nog wel een aantal weken duren.
Omdat ik echt wil proberen de buildlog van het eerste begin te laten zien allereerst een paar foto's van hoe het beestje eruit zag toen ik haar van een medetweaker kocht. Wat hebben ze haar toch aangedaan :-(
De hele voorkant bestickerd, een voetje miste (ze was mank), een fan extra erop vastgemaakt met kit en gaten in de mesh geboord. Bedroevend.