• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vissa's Iced Testbench

Vissa

Vissa!
He guys!

Long time not seen! 1.5 jaar geleden zijn de hardware kriebels een beetje afgenomen en hebben deze plaats gemaakt voor een andere hobby. Nu, 1.5 jaar verder zijn de kriebels weer terug! Na de verkoop van mijn oude schroothoop heb ik 3 weekjes terug bij Alternate maar meteen een geheel nieuwe PC gekocht, waaronder:


Corsair Obsidian 800D
Corsair H50
Core i7 930
Asus P6X58D-E
KHX DDR3 1800 + Fan
Sapphire HD5870 Vapor-X
Corsair HX850
2x Spinpoint F3 1TB Raid-0
Intel X-25M 80GB Postville G2​


Dat kwam er zo uit te zien:

2d8ox1g.jpg


rc9dzd.jpg


ermjoi.jpg


sbui6u.jpg


25zplxd.jpg




Na een snelle installatie van Windows 7 Ultimate draaide het beestje als een speer! Gelijk de bios in gedoken en even wat instellingen veranderd en bats, de i7 930 liep alweer op 4.0Ghz, direct stabiel. In 3DMark Vantage Performance leverde het een grappige score van 20k op.




Maar, zo gek als ik ben, gaat hardware vervelen zodra het in de kast zit en ben ik vandaag maar weer eens langs Alternate gegaan om wat rond te gaan snuffelen. Mijn neus rook iets groens, iets waar ik toch veel meer fan van ben en tada, ik kon het niet laten:

fvl4ro.jpg


2ppzyv5.jpg


2uj7fvm.jpg



Inderdaad, een MSI GTX480. Direct geplaatst en voor de gein weer Vantage gedraaid. De score is meteen alweer een stukje omhoog gebumpt:

290u1lf.jpg



Veel games heb ik nog niet getest buiten Just Cause 2, dat zag er met de PhysX elementen toch gelijk een stuk gelikter uit een draaide op de hoogste settings in drukke stukken ook meteen veel soepeler! De nieuwe beta drivers van Nvidia zijn echt fantastisch! De temperatuur van de kaart ligt idd een stuk hoger dan de HD5870 maar het geluid hoor ik echt geen verschil, dus waar al die commotie vandaan komt op het internet weet ik niet. Maar om beide geef ik niks omdat:

Ik zit hier uiteraard niet op een Highflow forum zonder Highflow spulletjes! Volgende week plaats ik de volgende bestelling bij Highflow:


Laing DDC1-Plus pomp
Watercool DDC pomptop
Swiftech Apogee XT CPU Block
Koolance NX480 GPU Block
EK Multioption Reservoir 150
TFC Xchanger 360 Radiateur
3x Noiseblocker fans
Matt Black Bitspower fittingen


En uiteraard nog een shitload aan kleine onderdelen! Zodra dit binnen is gaan de i7 930 en de GTX480 zover mogelijk aan de tand gevoeld worden! :002:



Toekomstplannen:

- WC loop uitbreiden met een 2e GTX480
- i7 980X


Tot snel gasten! :023:
 
Mooie build ja, en beter dat je het niet kon laten met die GTX480, ga je zeker geen spijt van krijgen, die beta drivers zijn awesome volgens mij. Alleen 1 puntje, Koolance videokaart block, kuchkuch, en dan ook nog in combo met een Highflow Apogee XT block met een DDC1, heb hier zo mijn twijfels bij. Tenzij restrictie bij jouw de beste vriend is?

Maargoed misschien heb ik het verkeerd. Succes met je build, ziet er nu al goed uit hoor.

Koolance block insides tezien
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=nMM6q7yWcFg]YouTube - Koolance VID-NX480 GPU Waterblock[/ame]
 
Laatst bewerkt:
Wel jammer dat de GTX480 geen blauwe pcb heeft net als de HD5870.. ik vond de kleur combi van mobo\geheugenkoeler\graka wel mooi met het terug kerende blauw... ook nog blauw accenten in de case..sleeve... en je had een mooie keuren thema
 
Thanks guys!

Ik kom inderdaad ( ook ) uit Hellevoetsluis, haha! :D

Als iemand betere ideën heeft qua componenten van de WC setup die ik aan wil gaan schaffen dan hoor ik dat graag hoor! :)
 
Hey,

Voor je wc setup heb ik net wat rondgekeken en wat gemaakt. Aangezien ik zelf ook veel ben bezig geweest met waterkoel onderdelen voor mijn build. Hier is wat ik voor je heb samengesteld:

Je oude mandje:
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Winkelwagen visje66 2

Mijn samengesteld mandje voor jouw:
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Winkelwagen visje66

Je bespaard 80 euro, niet super veel maar kun je toch weer wat mooie dingetjes voor uitzoeken. en je hebt een betere pomp en een minder restrictief GPU block, zodat je ook ooit nog SLI kunt gaan draaien.

Kijk ook even op deze site:
Skinnee Labs | Reviews

Kun je beste veel informatie vinden, ook waarom ik voor jouw niet de XT maar de supreme HF heb gekozen. denk zelf dat de Full Nickel heel mooi in je build zal passen.

Kijk voor wat fotos ook nog even hier:
http://www.highflow.nl/forum/f18/ek-supreme-hf-full-nickel-6441/

Voor het gpu block ben ik nog bezig met het maken van een kleine review, maar die zal spoedig ook in de review sectie komen te staan.

Succes met je build ik ga hem zeker volgen en als je hulp nodig hebt met je waterkoeling gewoon vragen, zijn hier genoeg mensen die er wat van weten.

Good luck

Groeten maarten
 
oh dom, goed dat je het zegt, nja dan wordt het 40 euro winst. ik heb die noiseblockers genomen omdat Visje die ook zelf al had aangegeven, misschien een andere maargoed moest even iets kiezen. heb zelf ook deze besteld, omdat ze gewoon echt helemaal geluidsloos zijn.
 
10mm maar? Daar gaat dan juist toch veel minder flow doorheen dan door 13mm? Is zo'n D5 pomp veel beter dan zo'n DCC? Ik vind die DCC toch veel mooier ogen. Volgens mij ligt het qua prestaties ook niet zover uit elkaar?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan