bunbun
Member
-------------------------------
intro
heb je ooit de volgende vraag aan jezelf gesteld:
"hoe bereken de koel capaciteit van een waterkoeling setup?"
of
"is mijn waterkoel setup genoeg voor mijn systeem (als ik ga upgraden)?"
tot op heden was dit altijd vaag in terminologie en formules.
de meeste mensen gaan dan ook om op "safe" te spelen met meestal grote overkill in in setup en kosten.
dit is waarom ik de tool heb gemaakt: om mogelijk onnodige uitgaven tegen te gaan.
tool info
de tool heeft een aantal parameters die essentieel zijn en aangepast kunnen worden.
voor de niet aanwezige parameters (bijv: tube diameter&lengte, verschillende groottes radiatoren, enz) is het beter om op een mainstream gemiddelde aan te houden.
het geschatte resultaat is een schatting van 100% load op gegeven vermogen voor 45 minuten op alle componenten in de loop. (dus worst case voor alle componenten)
check it out
download via mijn site: hier (zip bestand met alle revisies inbegrepen)
screencap van de 3e revisie:
voetnotes
er zitten nog wat foutjes in de calculator voor een aantal params en ik heb niet alle tijd en zin om dit te gaan oplossen. daarom heb ik de tool ook op Github gezet voor verbeteringen.
wil je de tool op je eigen site dumpen of integreren? dat mag!
enige voorwaarde: GEEN garantie inbegrepen.
intro
heb je ooit de volgende vraag aan jezelf gesteld:
"hoe bereken de koel capaciteit van een waterkoeling setup?"
of
"is mijn waterkoel setup genoeg voor mijn systeem (als ik ga upgraden)?"
tot op heden was dit altijd vaag in terminologie en formules.
de meeste mensen gaan dan ook om op "safe" te spelen met meestal grote overkill in in setup en kosten.
dit is waarom ik de tool heb gemaakt: om mogelijk onnodige uitgaven tegen te gaan.
tool info
de tool heeft een aantal parameters die essentieel zijn en aangepast kunnen worden.
voor de niet aanwezige parameters (bijv: tube diameter&lengte, verschillende groottes radiatoren, enz) is het beter om op een mainstream gemiddelde aan te houden.
het geschatte resultaat is een schatting van 100% load op gegeven vermogen voor 45 minuten op alle componenten in de loop. (dus worst case voor alle componenten)
check it out
download via mijn site: hier (zip bestand met alle revisies inbegrepen)
screencap van de 3e revisie:
voetnotes
er zitten nog wat foutjes in de calculator voor een aantal params en ik heb niet alle tijd en zin om dit te gaan oplossen. daarom heb ik de tool ook op Github gezet voor verbeteringen.
wil je de tool op je eigen site dumpen of integreren? dat mag!
enige voorwaarde: GEEN garantie inbegrepen.
Laatst bewerkt: