Ok, I'm back
. Dit project heeft een tijd stil gelegen omdat ik 6 maanden ben wezen backpacken in Australië, maar ik ben nu weer vol op bezig om de kast af te krijgen.
Omdat het verchromen me allemaal te lang ging duren (oppervlakte moest echt heel goed gepolijst worden om een mooie chroom laag te krijgen) ben ik nu van plan om de buitenkant wit te laten poedercoaten, de binnenkant wordt nog steeds oranje wat ik nog een keer over ga laten doen door een professionele spuiter.
Eerst maar n's een paar foto's van hoe het er nu bij staat:
Deze twee dingen ga ik dus wit laten poedercoaten, ik heb trouwens ook borders toegevoegd bij alle plaatjes bevalt dat een beetje? anders haal ik ze weer weg
.
De binnenkant van de kast:
Verf beschadigd enorm snel daarom ga ik dit nog laten overdoen door een spuiter:
De achterkant:
Ok, eerst wat nieuwe spulletjes:
Paar nieuwe voeding female plugs omdat de laatste die ik gemaakt had er niet goed uitzag, deze ga ik fatsoenlijk met kabelschoentjes bevestigen en niet losse draden erop solderen:
2x een M3 tap van de fabory (bijna 10 euro per stuk 7(8)7):
M3 moertjes:
M3 boutjes:
En nu het echte modwerk:
Eerst ben ik begonnen met een gat te maken in de plaat waar de voeding en dvd drive op komen te liggen, dit gat gaat er voor zorgen dat een voeding met een 120mm fan genoeg frisse lucht kan aanzuigen. Dus van dit:
Naar dit:
Hier kom ik later nog op terug.
Het meeste werk wat er nu nog gedaan moet worden is het plexiglas aan de binnenkant van de kast. Daarom heb ik bij bouwplastics 3 platen zwart plexi gekocht:
Ik heb geen foto's van de drie panelen toen ik er nog niks aan gedaan had dus met deze ene foto zullen jullie het moeten doen
.
Er zijn 3 platen die in de kast komen, 1 op de bodem, 1 als plafond en 1 als verticaal stuk waar 2
fans + waterkoeling
radiator op geschroefd kunnen worden. Dit laatste stuk wordt gelijk zo gebogen dat er van de draden,
fans en andere meuk niks te zien is.
Als eerste het verticale stuk:
Om het mezelf makkelijk te maken heb ik van een oude fan een template gemaakt om de gaten af te tekenen:
Hier is al afgetekend waar het gat voor de
radiator en de gaten voor de bevestiging van de
fans moeten komen, alles binnen de zwarte marker gaat eruit:
Gaatjes boren:
Dan nu het 'plafond':
Plaatje plexi met een 140mm gat en een paar gaten voor de bevestiging aan dit paneel:
Like this:
M3 boutjes + moertjes:
Even bevestigen voor de foto
:
Beetje rottige plek voor moertjes maarja dat moet dan maar:
Nog niet alle boutjes zitten er in omdat ik een paar stukjes plexi tussen de metalen plaat en de plafond plaat moet plakken, dat is nodig om de ruimte op te vullen die ontstaat door de knik in het metalen paneel. Dat zal gedaan worden in de volgende update.
Dan de bodem plaat nog:
Plaat plexi op maat aangeleverd door bouwplastics, met in het midden een 120mm gat (ergens in een eerdere update kan je zien dat ik een gat heb gemaakt voor een 120mm fan + radgrill). Twee keer gebogen met een verfbrander en daarna nog twee keer gebogen met m'n plexi buigbank (zie onderaan deze update):
paar sleuven gevijld omdat er een paar boutjes van de constructie van de kast in de weg zaten, en twee gaatjes M3 geboord en getapt:
Zit aan 1 kant vastgemaakt met 2x een M3 boutje (hiervoor was dus het draad getapt in het plexi):
Beetje een rare foto maar dit is dus de onderkant aan de buitenkant van de kast, aan de andere kant zit nog een boutje.
Klemt aan de andere kant onder de backplate:
Nog wat overzicht foto's:
Dit is al het werk wat ik gedaan heb aan de mod zelf, om het mezelf wat makkelijker te maken heb ik ook nog een plexi buigbank gemaakt van een paar platen hout en wat elektro spul. Dit is al gepost in het kleine mods topic (
post 1,
post 2) maar ik heb nog wat nieuwe (beter belichte) foto's gemaakt:
Elektro gedeelte:
De trafo, 60Watt op 2,5A (zorgt voor zo'n 35Watt in warmte):
Voeding op de draad:
De veer om de draad op spanning te houden:
Lengte van 1 meter
:
Filmpje van het buigen van een stukje plexi
En nog een foto van het plexi na het buigen, 100% bubbelloos
:
Nu ik alle foto's onder elkaar zie zit ik eraan te denken om 2 of 3 cheap-ass light boxes te maken van wat halogeen lampjes een een stuk stof, zal dat in de volgende update posten.
Anyway, ik ben weer druk aan het werk etc. dus ik weet niet wanneer de volgende update komt maar die komt zo snel mogelijk
.
Tot de volgende keer :039: